Hver tiende har mistet livet i Banda Aceh
Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-05 08:22

Hver tiende har mistet livet i Banda Aceh
Næsten hver tiende indbygger i Banda Aceh i Indonesien er blevet dræbt.
Flodbølgen, der ramte byen på spidsen af øen Sumatra for en uge siden, har
ryddet store områder, og selv om redningsarbejdet har været i gang i flere
dage, ligger der stadig døde kroppe i byens stille gader.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=351774

BW: Disse lande har pga onde muslim-imamer været inkompetente mht at
realisere den familieplanlægning, Vesten krævede som eneste håb om at
ulandshjælp kunne virke varigt og gavnligt.
Nu kommer en guds gave - en udlugen af fattigfolk langs kysterne - og så gør
vi det til problem og især til undskyldning for at blande os.

Gogols bog "Døde sjæle" fortæler om hvordan folketællinger i Øst-Europa,
lidt før Stalins tid, var misvisende med en faktor ti, fordi korruption
skabte fordele ved løgnetal.
(Disse folketællinger ligger til grund for holocaust-6mio-tal)

At man skulle kunne skønne om 1% eller 1/10 af befolkningen på
kæmpe-indoneserøen er væk, er meget usandsynligt.

Men journalister har lært videnskabelighed - eller rettere har misforstået
og tror at tal overbeviser og skal bruges selvom ingen har viden.

På minutter døde enorme antal - og derefter døde og dør nok ikke flere,
udover hvad altid har været normalt i hårde tider.

At dødstal stiger skyldes vort ligegyldige tal-fnidder, tal og realitet er
fjernt fra hinanden -
Der er ikke noget dræbende som vi kan gøre gavn imod.

Vi udfærer ikke "redning" men _imperialisme_ - der ikke som i kolonitiden
skaber indtægter men som fattiggør både rigt og fattigt land

Vi skal ikke være solidariske, når vi er uvidende og gør mere skade end
gavn. Een verden er klogt vedr EU, men ikke vedr
RødeKors-frivillig-luksusturisme og ækel selvtillids-smadring imod fornem
ulandskultur

Fra : Andropov

Dato : 03-01-05 17:43

On Mon, 3 Jan 2005 08:21:58 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]

>Men journalister har lært videnskabelighed - eller rettere har misforstået
>og tror at tal overbeviser og skal bruges selvom ingen har viden.

Tallene for forsvundne er blevet kraftigt nedskrevet efter at det er
blevet lagt ud på nettet. Selv Norges dødstal er faldet fra 23 til 16.
Om der er nogen som blot har været skindøde skal jeg ikke kunne sige.

Mange af dem som er registreret som forsvundne har myndighederne ikke
nok oplysninger om til at fastslå hvem de egentlig er.
En morbid person havde bildt folk ind at deres slægtninge var døde.

Journalister slynger om sig med oplysninger og de har måske alle
hentet det fra RB eller lignende. Man har på fornemmelsen at ikke
meget bliver dobbeltchecket.

>Vi udfærer ikke "redning" men _imperialisme_ - der ikke som i kolonitiden
>skaber indtægter men som fattiggør både rigt og fattigt land

Thailand ville vidst selv klare opgaven og ikke tage mod almisser.

Japan har så benyttet lejligheden til at demonstrere kapitalstyrke ved
at være største bidragsyder i verden til ulykken.