Advokater behøver humor
Fra : Bo Warming

Dato : 02-01-05 18:57

Retssager skal være tørre og saglige - kun dommeren har lov at vitse
lidt.Men det er i studietiden advokater har brug for at være del af
korpsånden, der tumler med at sætte ord på følelser og opløse konflikter i
latter - dette har gjort menneskeheden klog, og den intuitive sans for
sprogets dobbeltbundethed er nok bedst, hvis advokaten kommer fra et hjem
med sarkasme, ironi og satire hen over middagsbordet.
Trick mht at omgå regler kan læres - men læres bedst via jokes som denne

To amerikanske advokater mødes på en billig restaurant til arbejds-lunch, og
pakker deres medbragte madpakke op.
Tjeneren ser det og henleder deres opmærksomhed på et skilt på væggen "Du må
ikke spise din medbragte mad her"
Øjeblikkelig bytter de to snu §-ryttere madpakke og spiser videre.

Her diverse yderligere om jura-profferne

" En advokat med en håndtaske kan stjæle mere end 100 mand med
skydevåben. Maio Puco

"En god sagfører er en dårlig nabo. Ordsprog

"En jury består af tolv personer valgt til at afgøre, hvem der har den
bedste sagfører. Robert Frost

"Hvis du kan løbe rundt med din advokat, har du en forkert advokat. John
Nolan

"A state is better governed, which has but few laws, and those laws are
strictly observed. Rene Descartes

"Der er kun én forskel mellem en kvindelig advokat og en Pit Bull Terrier -
og det er læbestiften. Parterick Murray

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-01-05 01:16

> [...]
> må ikke spise din medbragte mad her"
> Øjeblikkelig bytter de to snu §-ryttere madpakke og spiser videre.

Haha

Du glemmer dog en anden klassiker:

Hvad kalder man 100 advokater på havets bund?

En god start!

Jonny.

Fra : G.B.

Dato : 03-01-05 03:12

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i meddelelsen

> En god start!

"Dyden i midten", sagde Fanden. Han satte sig mellem to sagførere.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-01-05 11:09

> "Dyden i midten", sagde Fanden. Han satte sig mellem to sagførere.

rofl

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 03-01-05 18:47

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse

> rofl
Det var så koldt i morges, at jeg så en advokat med hænderne i sine egne
lommer.

PH

Fra : Padre

Dato : 03-01-05 19:29

Hvad er brunt og sort og ser godt ud på en advokat ?

En Rottweiler

Hvorfor angriber hajer aldrig en advokat ?

Af respekt for en kollega

Hvad er forskellen på advokater og gribbe ?

Gribbe får ikke bonuspoints.

Hvad er forskellen på en frådende pitbull terrier og en kvindelig advokat ?

Læbestift.

--
Padre