Søens Folk
Fra : Claudio Adam

Dato : 01-01-05 13:31

Man kan undre sig over at Droningen ikke nævner Søens Folk i
Nytårs-talen.

--
mvh. Adam
www.sitecenter.dk/dannebrog

Fra : S. Andersen

Dato : 01-01-05 14:18

"Claudio Adam (slet 4EE51)" <kraka@4EE51c.dk> wrote in message

> Man kan undre sig over at Droningen ikke nævner Søens Folk i
> Nytårs-talen.

Tjoo... passer måske ikke ligefrem ind, da "Søens Folk" i disse tider kan
have en anden betydning :/

Det jeg lagde mest mærke til var hvor dårlig hun var til at læse op, hun
klumrede i teksten utrolig mange gange. Og på et tidspunkt vidste hun slet
ikke hvad side hun skulle læse op fra...

Hun er ved at være en gammel hajre :)

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-01-05 19:28

"S. Andersen" <nanan@spamnot.com> wrote in message
> [...]
> klumrede i teksten utrolig mange gange. Og på et tidspunkt vidste hun slet
> ikke hvad side hun skulle læse op fra...

Så længe I unge ikke kan stave til "hejre", så går det nok. Hun huskede jo
dog, at det var Danmark hun var dronning for, og så er den ikke helt gal.

Fra : Claudio Adam

Dato : 03-01-05 11:33

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> skrev:

> [...]
>"hejre", så går det nok. Hun huskede jo
>dog, at det var Danmark hun var
>dronning for, og så er den ikke helt gal.

--------------

At bruge ordet Hejre; i denne sammenhæng er for plat

Fra : Claudio Adam

Dato : 03-01-05 18:35

Claudio Adam <kraka@TXDGWc.dk> (slet TXDGW) skrev:

>--------------
>

>At bruge ordet Hejre; i denne sammenhæng er for plat
>
>mvh. Adam
>www.sitecenter.dk/dannebrog

--

Jeg kan kun beklage at det er blevet til ren mudderkastning i
denne tråd.

Fra : Ralph

Dato : 01-01-05 14:28

"Claudio Adam (slet 4EE51)" <kraka@4EE51c.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan undre sig over at Droningen ikke nævner Søens Folk i
> Nytårs-talen.

Det gør hun vel indirekte:

Mange danske befinder sig i aften uden for Danmark, nogle fordi de har valgt
at lægge hele deres virke i det fremmede, andre fordi de er udsendt for
kortere eller længere tid. Til dem og til de mange danske, som netop i disse
dage er engageret i hjælpearbejdet i Sydøstasien, sender jeg mine gode
ønsker for det nye år. Den indsats, de yder, er med til at gøre Danmark til
et land, der er kendt og respekteret, og som man kan regne med.

--
venligst
Ralph

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-05 14:37

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> gode ønsker for det nye år. Den indsats, de yder, er med til at gøre
> Danmark til et land, der er kendt og respekteret, og som man kan regne

Ja vort røvslikkeri i Irak er vigtigt - os kan man regne med
Danske skibes besætninger er vel især fra Philipinerne

Fra : Sten Schou

Dato : 01-01-05 18:18

"Claudio Adam (slet 4EE51)" <kraka@4EE51c.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan undre sig over at Droningen ikke nævner Søens Folk i
> Nytårs-talen.

Det har hun ikke gjort i mange år, hun sætter sine nye undersåtter højere.

Hilsen Sten

Fra : Ralph

Dato : 01-01-05 19:01

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse
> Det har hun ikke gjort i mange år, hun sætter sine nye undersåtter højere.

Det er da godt nok træls med den der indernet, man slipper ikke godt fra
usandheder uanset hvor ligegyldige de måtte forekomme.

fra igår

[...]

fra 31.12.2003

Selv en nytårsaften går verden ikke i stå. Der er mange funktioner i
samfundet, som stadig må holdes gående. Derfor sender jeg en særlig
nytårshilsen til enhver, som til vands, til lands eller i luften passer
deres dont ganske som sædvanlig. Dem
skylder vi alle en tak.

fra 31.12.2002
Et godt nytår ønsker jeg for de mange danske, der må fejre årsskiftet uden
for landets grænser eller på havet, og som i aften må savne dem derhjemme.

fra 31.12.2001
men de skal vide, at vi husker dem og regner med dem. Det gælder de danske i
Sydslesvig såvel som de, der er bosat fjernt eller nær eller fejrer nytår på
søen. De er ofte i mine tanker, og jeg ønsker dem alle et godt nytår.

fra 31.12.2000
Mine tanker og nytårsønsker går til alle danske, der må fejre nytår langt
fra hjemmet, og til deres familier, som må savne dem netop i denne tid.

--
venligst
Ralph

Fra : Sten Schou

Dato : 02-01-05 01:29

> [...]

> Mine tanker og nytårsønsker går til alle danske, der må fejre nytår langt
> fra hjemmet, og til deres familier, som må savne dem netop i denne tid.

Ingen af ovennævnte tekster nævner "søens folk"

Hilsen Sten

Fra : Claudio Adam

Dato : 02-01-05 06:58

--

Jah og lommelærken er en prægtig fugl.

- Danmark er vel stadigvæk en søfartsnation
og har været det længere tilbage end år 2000.
( vi var aldrig et bondesamfund, selv om nogen måtte ønske det )

Nuvel en decideret hilsen til Sømand var på den måde ikke at
foragte.

Men tiderne skifter; jah det har du nok ret i,
- hvilket jeg så kun kan beklage.

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 03-01-05 10:24

"Claudio Adam (slet 4EE51)" <kraka@4EE51c.dk> skrev

> Man kan undre sig over at Droningen ikke nævner Søens Folk i
> Nytårs-talen.

Hvert år ved denne tid er der to udsendelser der kæmper om retten til at
kalde sig det mest ligegyldige fjernsyn. Det er dronningens nytårstale og
skihoppet dagen efter.

For en halv snes år siden kom hun med nogle "dumsmarte bemærkninger" og
siden har vi siddet og gloet på hende i forventning om at høre en
selvstændig tanke. Jeg har efter al for lang tålmodighed opgivet.

Vagn Kofoed

Fra : Sten Schou

Dato : 03-01-05 11:15

"Vagn Kofoed" <vagnSLET.kofoed@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> siden har vi siddet og gloet på hende i forventning om at høre en
> selvstændig tanke. Jeg har efter al for lang tålmodighed opgivet.

Det er du ikke ene om, jeg har opgivet hende forlængst,og foretrækker så
klart skihoppet.

Hilsen Sten