Hvem skal man støtte ?
Fra : NoTrabajo

Dato : 01-01-05 09:41

Støt ofrene!
Flere organisationer søger hjælp til at hjælpe ofrene efter naturkatastrofen i
Asien. Du kan støtte dem her:
http://www.dr.dk/nyheder/html/nyheder/baggrund/tema2004/asien/

- Dansk Røde Kors
- Folkekirkens Nødhjælp
- Læger uden Grænser
- ASF-Dansk Folkehjælp
- Dansk Flygtningehjælp
- Unicef
- Danmission
- Terre des Hommes
- Læger uden grænser
- SOS Børnebyerne
- Red Barnet
- Dansk-Srilankansk Venskabsforening
- ADRA Danmark
- Blå Kors
- Mission Øst
- Caritas Danmark
- Tamils Rehabilisation Organisation Denmark

Umiddelbart hælder jeg mest til at sende "en hund" til Folkekirkens Nødhjælp på
http://www.noedhjaelp.dk/usr/noedhjaelp/fknweb.nsf/betalingNavn?OpenForm&02
da jeg ikke kan lide Dansk Røde Kors, Dansk Flygtningehjælp og Red Barnet.
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-05 10:23

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message
> Støt ofrene!
> Flere organisationer søger hjælp til at hjælpe ofrene efter
> naturkatastrofen i

Lokale mafialedere vil snuppe de penge som danske narrehatte smider i det
indiske ocean. De kender trickene bag at dykke og finde. Been there, done
that.

Næ, vil du skabe trivsel her i verden, så modarbejd forbud i DIT EGET land,
og jeg tv-hørte just K og DF være enig om at nul røg i barer, selvom de
flosklede om frivillighed.

Jeg inviteredes til snak under nytårsfest hos lejere og mine øjne smertede
af citaretrøgen i mine rum, men HVOR VAR DET SKØNT - rør ved mig, og jeg
føler at jeg lever - smert ved mig, og jeg føler at jeg lever.
Hindrer vi livet at nå borgerne, fordi vi tror på dum-videnskab, så tvinger
vi folk ud i knvistikning

Fra : kjaer

Dato : 01-01-05 14:36

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Støt ofrene!
> Flere organisationer søger hjælp til at hjælpe ofrene efter
naturkatastrofen i
> Asien. Du kan støtte dem her:

Lige nu er det ikke penge der mangler. Nødhjælpen hober sig op i lufthavnen,
måske er spekulanter og forbrydere igang med at kanalisere pengene til deres
egne kontoer.

Fra : Hr. Petersen

Dato : 02-01-05 05:33

Man burde istedet skamme bankerne til at bruge deres fasistoide
dankortgebyr på en fond der igang sætter opbygning af veje og infrastruktur
i landene og som på sigt vil betale sig selv hjem igen.

Så kunne vi i DK have gratis Dankort, mens de i østasien betaler vejskat
til os.

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-01-05 17:27

NoTrabajo wrote:

> Støt ofrene!
> Flere organisationer søger hjælp til at hjælpe ofrene efter naturkatastrofen i
> Asien. Du kan støtte dem her:
> http://www.dr.dk/nyheder/html/nyheder/baggrund/tema2004/asien/

Tja, hvad med at støtte projekter i Afrika?

Hvorfor egentlig gå så meget agurk over 150k døde, når der dør (er
berørt af) mange flere pga hungersnød, AIDS og andre meget udbredte
sygdomme/katastrofer?

Er det fordi det gik ud over 7 danskere, et par svenskere og øvrige
europæere? Eller fordi tv har ufattelige mængder sendetid på det i
øjeblikket?

Og ja, det er forfærdeligt hvad der er sket i Asien......men klap dog
lige hesten.

Afrika det glemte kontinent.

mvh

Carsten Riis

Fra : Jesper

Dato : 03-01-05 17:34

Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

> Afrika det glemte kontinent.

Africa, the lost cause!
--
Hvis sving er godt, så må selvsving være dobbelt så godt
DVD Collection:

Fra : Andropov

Dato : 03-01-05 17:52

On Mon, 03 Jan 2005 17:26:35 +0100, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>Tja, hvad med at støtte projekter i Afrika?

Så kan du nu holde op med det snak, der er jo ingen Europæere i nød
derovre:)

>Hvorfor egentlig gå så meget agurk over 150k døde, når der dør (er
>berørt af) mange flere pga hungersnød, AIDS og andre meget udbredte
>sygdomme/katastrofer?

Men dernede skal det åbenbart blot være naturens orden som hersker.

>Er det fordi det gik ud over 7 danskere, et par svenskere og øvrige
>europæere?

Jepper.

>Eller fordi tv har ufattelige mængder sendetid på det i
>øjeblikket?

Det var jo en skrækkelig ulykke hvor det også gik ud over os
europæere.

>Og ja, det er forfærdeligt hvad der er sket i Asien......men klap dog
>lige hesten.

Det er lige ved at blive til en kapitaldemonstration af hvem som kan
sende mest nødhjælp afsted.

Fra : G.B.

Dato : 03-01-05 20:01

Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev i meddelelsen

> Afrika det glemte kontinent.

Ja, bare se på Darfour, hvor der stadig myrdes løs.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : NoTrabajo

Dato : 05-01-05 04:35

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse

> Ja, bare se på Darfour, hvor der stadig myrdes løs.

Er det muhamedanere der myrder løs? Vi har det jo med at lade muhamedanere begå
deres ugerninger i fred uden at blande os. Vi skal jo være tolerante over for
andres kultur; specielt overfor de mørke sider af den muhamedanske kultur, for
ellers er man jo ikke et "pænt" menneske.
--
NoTrabajo