/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
valg?
Fra : hoff


Dato : 31-12-04 12:44

Ja, så kommer der nok valg i januar, man bliver lidt trist af det ser ud til
at blive en borgerlig regering igen. Især når man ikke er deres målgruppe.
Jeg er og kommer ikke til at blive noget stort, og får ikke fordele af deres
skattelettelser og privatiseringer.
Det er jo ikke lige de psykisk syge, hvilket jeg er, at de hjælper. Det er
mere virksomheder og bedre stillet ret groft sagt der får gødning.
Jeg synes at politik skal foregå på midten, så der er til alle i samfundet.
Men man kan jo godt forstå at folk, der arbejder hårdt for deres penge, også
skal have retfærdige muligheder.
Men dem der ikke har eller ikke kan opnå økonomisk velstand ikke have
muligheder?

Statetiker er lavet for at vride. men arbejdsløsheden ligger lige nu på
34.000 flere siden 2001, så tager de borgerlige en masse af dem i
aktivering, hvilket også er godt, men de er stadig på en måde arbejdsløse.
men de bliver taget ud af statetetikerne, hvilket er fusk. de sidste 30 år
har statetikerne vist at der generelt har været nedgang i arbejdspladser
under borgerlige regering.
Så jeg støtter ikke de borgerlige.





 
 
Jensen (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 31-12-04 12:58

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41d53b62$0$250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> Statetiker er lavet for at vride. men arbejdsløsheden ligger lige nu på
> 34.000 flere siden 2001, så tager de borgerlige en masse af dem i
> aktivering, hvilket også er godt, men de er stadig på en måde arbejdsløse.
> men de bliver taget ud af statetetikerne, hvilket er fusk. de sidste 30 år
> har statetikerne vist at der generelt har været nedgang i arbejdspladser
> under borgerlige regering.
> Så jeg støtter ikke de borgerlige.



Det gør jeg eller ej, jeg kan ikke huske hvornår de borgerlige har lavet
noget der gavnede de såkaldte små i samfundet.

Når der er valg slynger de om sig med dyre ord om at de vil gøre dit og dat,
men når det kommer til stykket er det kun de med de store stillinger og
store lønninger de gør noget for skattelettelser der ikke har betydning for
de af os der har små indkomster og den der ældre check der kun er nogle få
kr.

I der stemmer på de partier, tænk jer om og vær social, hvis det er noget i
kan i jeres falden på halen for den fine borgerlige regering.


--
Hej fra Børge Højlund Jensen
Min ICQ 107634963
se min hjemmeside http://oz5vib.webbyen.dk




Andropov (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Andropov


Dato : 31-12-04 13:09

On Fri, 31 Dec 2004 12:43:33 +0100, "hoff" <khoffmann@hotmail.com>
wrote:

>Ja, så kommer der nok valg i januar, man bliver lidt trist af det ser ud til
>at blive en borgerlig regering igen.

Jeg købte i dag for en sjælden gangs skyld Se og hør og kan se at
Konservative har sat et reklameblad ind i midten af bladet.
De vil vidst gerne fortælle at de er gode familiemennesker.
De satser nok på at folk skal til frisøren her op til nytår og får
læst bladet og set hvor gode familiemennesker de er :)

> Især når man ikke er deres målgruppe.
>Jeg er og kommer ikke til at blive noget stort, og får ikke fordele af deres
>skattelettelser og privatiseringer.

Det er vidst kun virksomhederne som for alvor får gavn af det.
Den almindelige lønmodtager får en luns skattelettelse for at lokke
med.



G.B. (31-12-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 31-12-04 13:19

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:41d53b62$0$250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Ja, så kommer der nok valg i januar, man bliver lidt trist af det ser
> ud til at blive en borgerlig regering igen.

Det skyldes jo, at et flertal stemmer borgerligt, fordi de har fået nok af
venstrefløjen og de radigale.

> de sidste 30 år har statetikerne vist at der generelt har været
> nedgang i arbejdspladser under borgerlige regering.

Det er sgu da kun fordi sosserne sminker arbejdsløshedstallene ved hjælp af
tvangs-idiot-aktivering som f. eks. at tvinge arbejdsløse akademikere til
at tage dansk på 10. klasses niveau. Den REELLE arbejdsløshed er faldet
under den siddende regering, selv om statistikkerne ikke har set så pæne
ud.

> Så jeg støtter ikke de borgerlige.

Jamen det er jo din gode ret.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
Georg

Andropov (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Andropov


Dato : 31-12-04 13:25

On 31 Dec 2004 12:18:38 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>> Ja, så kommer der nok valg i januar, man bliver lidt trist af det ser
>> ud til at blive en borgerlig regering igen.
>
>Det skyldes jo, at et flertal stemmer borgerligt, fordi de har fået nok af
>venstrefløjen og de radigale.

Hvis de Radikale kunne blive lidt mere muslimskeptiske kunne man måske
undgå en ny borgerlig regering....

>> de sidste 30 år har statetikerne vist at der generelt har været
>> nedgang i arbejdspladser under borgerlige regering.

>Det er sgu da kun fordi sosserne sminker arbejdsløshedstallene ved hjælp af
>tvangs-idiot-aktivering

De borgerlige har så videreført tvangsaktivering...



G.B. (31-12-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 31-12-04 13:41

Andropov <nospam@andropov.dk> skrev i meddelelsen
news:e4hat0p78q1bmpqssgg76efroggvbfls7i@4ax.com:

> De borgerlige har så videreført tvangsaktivering...

Ja, men ikke formålsløs idiot-aktivering. Desuden optræder man i dag stadig
i ledighedsstatistikkerne, selv om man er i aktivering. Derfor ser det
naturligvis ved første øjekast ud som om, ledigheden er steget - det
skyldes at man ikke sminker tallene.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
Georg

Andropov (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Andropov


Dato : 31-12-04 14:01

On 31 Dec 2004 12:41:26 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>> De borgerlige har så videreført tvangsaktivering...

>Ja, men ikke formålsløs idiot-aktivering.

Men aktivering som får andre almindelige virksomheder til at gå ned på
grund af unfair konkurrence.
Så lige et eksempel i tv hvor de skulle putte forskellige dimsedutter
i småposer.

> Desuden optræder man i dag stadig
>i ledighedsstatistikkerne, selv om man er i aktivering. Derfor ser det
>naturligvis ved første øjekast ud som om, ledigheden er steget - det
>skyldes at man ikke sminker tallene.

Men mon ikke regeringen har kørt med den samme statistik metode hele
sin levetid....
Så må man jo kunne sammenligne fra for 3 år siden og til i dag hvor
regeringen har været der.


Finn Guldmann (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-12-04 14:35

G.B. wrote:

>>De borgerlige har så videreført tvangsaktivering...
> Ja, men ikke formålsløs idiot-aktivering. Desuden optræder man i dag stadig
> i ledighedsstatistikkerne, selv om man er i aktivering. Derfor ser det
> naturligvis ved første øjekast ud som om, ledigheden er steget - det
> skyldes at man ikke sminker tallene.
>
Man tror det man vil tro.

Den aktivering er den samme "idiot-aktivering" der hele tiden har
foregået. Blot er den nu suppleret med ulovlig tvangsarbejde for private
virksomheder. Tvangsarbejde der fjerner regulære jobs.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Andropov (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Andropov


Dato : 31-12-04 15:50

On Fri, 31 Dec 2004 14:35:16 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>>>De borgerlige har så videreført tvangsaktivering...
>> Ja, men ikke formålsløs idiot-aktivering. Desuden optræder man i dag stadig
>> i ledighedsstatistikkerne, selv om man er i aktivering. Derfor ser det
>> naturligvis ved første øjekast ud som om, ledigheden er steget - det
>> skyldes at man ikke sminker tallene.
>>
>Man tror det man vil tro.
>
>Den aktivering er den samme "idiot-aktivering" der hele tiden har
>foregået. Blot er den nu suppleret med ulovlig tvangsarbejde for private
>virksomheder. Tvangsarbejde der fjerner regulære jobs.

Ud over at der også er tvangsaktiverede under den borgerlige regering
som er blevet ansat i kommunal jobtilbud som udkonkurrer private. Så
tvangsaktiveringen er egentlig blevet endnu mere vanvittig selv om man
ikke skulle tro det kunne være muligt.

Finn Guldmann (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-12-04 14:11

G.B. wrote:

> Det er sgu da kun fordi sosserne sminker arbejdsløshedstallene ved
hjælp af
> tvangs-idiot-aktivering som f. eks. at tvinge arbejdsløse akademikere til
> at tage dansk på 10. klasses niveau. Den REELLE arbejdsløshed er faldet
> under den siddende regering, selv om statistikkerne ikke har set så pæne
> ud.
>
Er der noget der er gået min næse forbi?

Sidst jeg så efter var det da en borgerlig regering der bestemte at
arbejdsløshedstallene skal sminkes med div. aktiveringer m.v..

Det er muligt at det er socialkammeraterne der har indført ordningerne,
men siden har der da været dage nok til at få det ændret hvis det var
det man ville.

Men de får vel samme behandling som det med fotokontrollerne. Da man kom
til magten fandt man ud at det måske alligevel ville være praktisk ikke
at røre ved dem. Selvom man havde lovet fjernelse i valgkampen.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Frithiof Andreas Jen~ (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 04-01-05 10:59


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
news:cr3j5l$c05$1@news.cybercity.dk...
> G.B. wrote:

> Men de får vel samme behandling som det med fotokontrollerne. Da man kom
> til magten fandt man ud at det måske alligevel ville være praktisk ikke
> at røre ved dem. Selvom man havde lovet fjernelse i valgkampen.

Sådan er det jo:

Mere Kontrol, Mere Skat, Flere Regler, Mere Bureaukrati --> MERE MAGT til
Staten!

Det er jo det som Befolkning, Politikere og Embedsmænd vil have, så det er
det vi får; til overflod endda. (Det eneste lyspunkt er at tingene
efterhånden er blevet så komplicerede og sammenhængene at "Staten" *heller*
ikke kan finde ud af det - så Statens tilstedeværelse vil gå væk af sig selv
med tiden efterhånden som sagsbunkerne stille hober sig op og blokerer alle
offentlige arbejdsprocesser. "Velfærdstaten" dør af forkalkning)!



Anders Wegge Jakobse~ (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 31-12-04 13:29

"hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:

> Ja, så kommer der nok valg i januar, man bliver lidt trist af det
> ser ud til at blive en borgerlig regering igen. Især når man ikke er
> deres målgruppe. Jeg er og kommer ikke til at blive noget stort, og
> får ikke fordele af deres skattelettelser og privatiseringer.

Lad os antage at du betaler 50.000,- om året i skat. Samtidig betaler
jeg 250.000,- om året. Der kommer nu en skattenedsættelse, der for
vores vedkommende har en værdi på 10.000,- om året. Hvordan vil du
fordele den mellem os to?

...

> Statetiker er lavet for at vride. men arbejdsløsheden ligger lige nu
> på 34.000 flere siden 2001, så tager de borgerlige en masse af dem i
> aktivering, hvilket også er godt, men de er stadig på en måde
> arbejdsløse. men de bliver taget ud af statetetikerne, hvilket er
> fusk. de sidste 30 år har statetikerne vist at der generelt har
> været nedgang i arbejdspladser under borgerlige regering. Så jeg
> støtter ikke de borgerlige.

Så skal du så heller ikke støtte det andet socialdemokrati. S har da
om nogen formået at misbruge statistikkerne til at lave en kunstig
nedgang i arbejdsløshedstallene, som for eksempel med efterlønnen.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis

hoff (31-12-2004)
Kommentar
Fra : hoff


Dato : 31-12-04 14:05


"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3acrur6qo.fsf@obelix.wegge.dk...
> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:
>
>> Ja, så kommer der nok valg i januar, man bliver lidt trist af det
>> ser ud til at blive en borgerlig regering igen. Især når man ikke er
>> deres målgruppe. Jeg er og kommer ikke til at blive noget stort, og
>> får ikke fordele af deres skattelettelser og privatiseringer.
>
> Lad os antage at du betaler 50.000,- om året i skat. Samtidig betaler
> jeg 250.000,- om året. Der kommer nu en skattenedsættelse, der for
> vores vedkommende har en værdi på 10.000,- om året. Hvordan vil du
> fordele den mellem os to?

Hvis de begynder at privatisere yderligere, så skal pengene gå til mig, da
jeg meget brug for terapi og medicin pga. min skizofreni. Men alle ved at
regeringen vil give dig pengene.


>> Statetiker er lavet for at vride. men arbejdsløsheden ligger lige nu
>> på 34.000 flere siden 2001, så tager de borgerlige en masse af dem i
>> aktivering, hvilket også er godt, men de er stadig på en måde
>> arbejdsløse. men de bliver taget ud af statetetikerne, hvilket er
>> fusk. de sidste 30 år har statetikerne vist at der generelt har
>> været nedgang i arbejdspladser under borgerlige regering. Så jeg
>> støtter ikke de borgerlige.
>
> Så skal du så heller ikke støtte det andet socialdemokrati. S har da
> om nogen formået at misbruge statistikkerne til at lave en kunstig
> nedgang i arbejdsløshedstallene, som for eksempel med efterlønnen.
>
> --
> /Wegge <http://wiki.wegge.dk>
> echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
> mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis



NoTrabajo (31-12-2004)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 31-12-04 15:20


"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41d54e79$0$232$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3acrur6qo.fsf@obelix.wegge.dk...

>> Lad os antage at du betaler 50.000,- om året i skat. Samtidig betaler
>> jeg 250.000,- om året. Der kommer nu en skattenedsættelse, der for
>> vores vedkommende har en værdi på 10.000,- om året. Hvordan vil du
>> fordele den mellem os to?

> Hvis de begynder at privatisere yderligere, så skal pengene gå til mig, da
> jeg meget brug for terapi og medicin pga. min skizofreni. Men alle ved at
> regeringen vil give dig pengene.

Der er overhovedet ikke tale om at regeringen giver "ham" noget som helst. Der
kan højst være tale om at regeringen stjæler mindre fra ham.

Skatteudskrivning er i bund og grund "legaliseret" tyveri.
--
NoTrabajo


Anders Wegge Jakobse~ (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 31-12-04 17:22

"hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:

>>> Ja, så kommer der nok valg i januar, man bliver lidt trist af det
>>> ser ud til at blive en borgerlig regering igen. Især når man ikke
>>> er deres målgruppe. Jeg er og kommer ikke til at blive noget
>>> stort, og får ikke fordele af deres skattelettelser og
>>> privatiseringer.

>> Lad os antage at du betaler 50.000,- om året i skat. Samtidig
>> betaler jeg 250.000,- om året. Der kommer nu en skattenedsættelse,
>> der for vores vedkommende har en værdi på 10.000,- om året. Hvordan
>> vil du fordele den mellem os to?

> Hvis de begynder at privatisere yderligere, så skal pengene gå til
> mig, da jeg meget brug for terapi og medicin pga. min
> skizofreni. Men alle ved at regeringen vil give dig pengene.

Give? Er det ikke snarere et spørgsmål om at vi hver for sig skal af
med knap så mange penge.

Men hvis det er sådan du ser på det, kan du så fortælle mig hvorfor
jeg skal blive ved med at arbejde? Før eller siden kommer din ide om
"retfærdig" udjævning jo til at betyde at vi alle har lige lidt
tilbage efter vi har betalt skat. Og når vi når dertil, kan jeg ikke
se nogen pointe i at arbejde overhovedet.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis

hoff (01-01-2005)
Kommentar
Fra : hoff


Dato : 01-01-05 12:47


"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3652iqvy5.fsf@obelix.wegge.dk...
> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:
>
>>>> Ja, så kommer der nok valg i januar, man bliver lidt trist af det
>>>> ser ud til at blive en borgerlig regering igen. Især når man ikke
>>>> er deres målgruppe. Jeg er og kommer ikke til at blive noget
>>>> stort, og får ikke fordele af deres skattelettelser og
>>>> privatiseringer.
>
>>> Lad os antage at du betaler 50.000,- om året i skat. Samtidig
>>> betaler jeg 250.000,- om året. Der kommer nu en skattenedsættelse,
>>> der for vores vedkommende har en værdi på 10.000,- om året. Hvordan
>>> vil du fordele den mellem os to?
>
>> Hvis de begynder at privatisere yderligere, så skal pengene gå til
>> mig, da jeg meget brug for terapi og medicin pga. min
>> skizofreni. Men alle ved at regeringen vil give dig pengene.
>
> Give? Er det ikke snarere et spørgsmål om at vi hver for sig skal af
> med knap så mange penge.
>
> Men hvis det er sådan du ser på det, kan du så fortælle mig hvorfor
> jeg skal blive ved med at arbejde? Før eller siden kommer din ide om
> "retfærdig" udjævning jo til at betyde at vi alle har lige lidt
> tilbage efter vi har betalt skat. Og når vi når dertil, kan jeg ikke
> se nogen pointe i at arbejde overhovedet.

Jeg er ikke kommunist, men jeg synes bare at der skal være plads til de
svage i samfundet, og det er ikke libralisme går ud på.
Jeg er generelt utrolig glad for Danmarks system, til at hjælpe mig og
andre, der virkelig har det svært.

Hvad får dig til at tænke på de penge du går glip af, og ikke på hvor mange
du hjælper?

Og hvad vil du bruge de ekstra penge til? .

Vil du gerne have at psykisk syge har samme forhold som fx USA. Jeg har set
deres offentlige psykiatriske hospitaler, det er det rene mareridt. Næsten
alle er på stoffer, nok fik de ikke får den rette hjælp.
Stedet bellavue sluttede med at en patient udskrev sig selv, og sagde. "de
har alligevel ikke resurcer til at hjælpe mig".



Anders Wegge Jakobse~ (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 01-01-05 13:24

"hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

>> Men hvis det er sådan du ser på det, kan du så fortælle mig hvorfor
>> jeg skal blive ved med at arbejde? Før eller siden kommer din ide
>> om "retfærdig" udjævning jo til at betyde at vi alle har lige lidt
>> tilbage efter vi har betalt skat. Og når vi når dertil, kan jeg
>> ikke se nogen pointe i at arbejde overhovedet.

> Jeg er ikke kommunist, men jeg synes bare at der skal være plads til
> de svage i samfundet, og det er ikke libralisme går ud på. Jeg er
> generelt utrolig glad for Danmarks system, til at hjælpe mig og
> andre, der virkelig har det svært.

Så kalder vi dig noget andet end kommunist, men du lader stadig til
at ville den totale udligning. Det er et formt ønske at have, men
resultatet bliver bare at vi alle sammen er lige fattige, ikke lige
rige.

> Hvad får dig til at tænke på de penge du går glip af, og ikke på
> hvor mange du hjælper?

> Og hvad vil du bruge de ekstra penge til? .


Blandt andet de 8 år jeg har levet på et eksistensminimum mens jeg
har taget mig en uddannelse.

> Vil du gerne have at psykisk syge har samme forhold som fx USA. Jeg
> har set deres offentlige psykiatriske hospitaler, det er det rene
> mareridt. Næsten alle er på stoffer, nok fik de ikke får den rette
> hjælp. Stedet bellavue sluttede med at en patient udskrev sig selv,
> og sagde. "de har alligevel ikke resurcer til at hjælpe mig".

Tror du på at de psykisk syge havde det bedre i USSR, hvor stort set
alle tjente lige lidt?

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis

hoff (01-01-2005)
Kommentar
Fra : hoff


Dato : 01-01-05 13:53


"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m31xd5qqwr.fsf@obelix.wegge.dk...
> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Men hvis det er sådan du ser på det, kan du så fortælle mig hvorfor
>>> jeg skal blive ved med at arbejde? Før eller siden kommer din ide
>>> om "retfærdig" udjævning jo til at betyde at vi alle har lige lidt
>>> tilbage efter vi har betalt skat. Og når vi når dertil, kan jeg
>>> ikke se nogen pointe i at arbejde overhovedet.
>
>> Jeg er ikke kommunist, men jeg synes bare at der skal være plads til
>> de svage i samfundet, og det er ikke libralisme går ud på. Jeg er
>> generelt utrolig glad for Danmarks system, til at hjælpe mig og
>> andre, der virkelig har det svært.
>
> Så kalder vi dig noget andet end kommunist, men du lader stadig til
> at ville den totale udligning. Det er et formt ønske at have, men
> resultatet bliver bare at vi alle sammen er lige fattige, ikke lige
> rige.
>
>> Hvad får dig til at tænke på de penge du går glip af, og ikke på
>> hvor mange du hjælper?
>
>> Og hvad vil du bruge de ekstra penge til? .
>
>
> Blandt andet de 8 år jeg har levet på et eksistensminimum mens jeg
> har taget mig en uddannelse.
>
>> Vil du gerne have at psykisk syge har samme forhold som fx USA. Jeg
>> har set deres offentlige psykiatriske hospitaler, det er det rene
>> mareridt. Næsten alle er på stoffer, nok fik de ikke får den rette
>> hjælp. Stedet bellavue sluttede med at en patient udskrev sig selv,
>> og sagde. "de har alligevel ikke resurcer til at hjælpe mig".
>
> Tror du på at de psykisk syge havde det bedre i USSR, hvor stort set
> alle tjente lige lidt?

Du er ret useriøs og kold at høre på. Jeg går ikke ind får økonomisk
ligestilling, men ligestilling hvad angår uddannelse, hospitalbehandling
osv. Selvfølgelig skal man have flere penge, hvis man arbejder mere. Og jeg
sætter ikke kryds ved Enhedslisten, men Socialdemokraterne, som så vidt jeg
ved ikke har kommunistiske holdninger.



Anders Wegge Jakobse~ (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 01-01-05 14:45

"hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

>> Tror du på at de psykisk syge havde det bedre i USSR, hvor stort
>> set alle tjente lige lidt?

> Du er ret useriøs og kold at høre på.

Jeg betragter det spom realisme.

> Jeg går ikke ind får økonomisk ligestilling,

Men det er alligevel dig der skal have gevinsten når skatten kan
sættes ned, mens det naturligvis er mig der skal bære læsset når der
igen kommer en uansvarlig regering, der hæver skatten?

> men ligestilling hvad angår uddannelse, hospitalbehandling
> osv. Selvfølgelig skal man have flere penge, hvis man arbejder
> mere. Og jeg sætter ikke kryds ved Enhedslisten, men
> Socialdemokraterne, som så vidt jeg ved ikke har kommunistiske
> holdninger.

Nej, de fører bare en uansvarlig politik.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis

hoff (01-01-2005)
Kommentar
Fra : hoff


Dato : 01-01-05 21:11


"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3wtuxp8jr.fsf@obelix.wegge.dk...
> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Tror du på at de psykisk syge havde det bedre i USSR, hvor stort
>>> set alle tjente lige lidt?
>
>> Du er ret useriøs og kold at høre på.
>
> Jeg betragter det spom realisme.
>
>> Jeg går ikke ind får økonomisk ligestilling,
>
> Men det er alligevel dig der skal have gevinsten når skatten kan
> sættes ned, mens det naturligvis er mig der skal bære læsset når der
> igen kommer en uansvarlig regering, der hæver skatten?

ja, hvis skatten skal ned, så privatisere de jo også til sidste
hospitalerne, og andre behandlingsmuligheder. Er det ikke bedre at du
hjælper økonomisk med min behandling, end at du får betalt dit SU-lån før
tid, så jeg kan blive på arbejdsmarked eller er du ligeglad?

Og en anden ting, er at det er gammeldags at se statlig ansatte, som
tjenstemænd, der sidder og drikker kaffe hele dagen. Jeg arbejder selv i
rigshospitalets IT-afdeling, og der er rigeligt at se til. Og der er bla.
kommet tidsregistrering, og vi vandt over outsourcing. Dette arbejde vil jeg
ikke kunne klare uden alt den støtte, der er omkring mig.

>> men ligestilling hvad angår uddannelse, hospitalbehandling
>> osv. Selvfølgelig skal man have flere penge, hvis man arbejder
>> mere. Og jeg sætter ikke kryds ved Enhedslisten, men
>> Socialdemokraterne, som så vidt jeg ved ikke har kommunistiske
>> holdninger.
>
> Nej, de fører bare en uansvarlig politik.
>
> --
> /Wegge <http://wiki.wegge.dk>
> echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
> mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis



Anders Wegge Jakobse~ (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 01-01-05 21:37

"hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:

>>> Jeg går ikke ind får økonomisk ligestilling,

>> Men det er alligevel dig der skal have gevinsten når skatten kan
>> sættes ned, mens det naturligvis er mig der skal bære læsset når
>> der igen kommer en uansvarlig regering, der hæver skatten?

> ja, hvis skatten skal ned, så privatisere de jo også til sidste
> hospitalerne, og andre behandlingsmuligheder. Er det ikke bedre at
> du hjælper økonomisk med min behandling, end at du får betalt dit
> SU-lån før tid, så jeg kan blive på arbejdsmarked eller er du
> ligeglad?

I stedet for at have så ondt af dig selv, skulle du måske overveje at
tænke på om der er større sandsynlighed for at nogen vil betale for
din behandling, privathospitaler eller ej, hvis jeg i frustration over
det krypto-kommunistiske system du advokerer, rent faktisk holder op
med at arbejde, og dermed betale skat.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis

hoff (01-01-2005)
Kommentar
Fra : hoff


Dato : 01-01-05 21:57


"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3oeg8q41i.fsf@obelix.wegge.dk...
> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>>> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:
>
>>>> Jeg går ikke ind får økonomisk ligestilling,
>
>>> Men det er alligevel dig der skal have gevinsten når skatten kan
>>> sættes ned, mens det naturligvis er mig der skal bære læsset når
>>> der igen kommer en uansvarlig regering, der hæver skatten?
>
>> ja, hvis skatten skal ned, så privatisere de jo også til sidste
>> hospitalerne, og andre behandlingsmuligheder. Er det ikke bedre at
>> du hjælper økonomisk med min behandling, end at du får betalt dit
>> SU-lån før tid, så jeg kan blive på arbejdsmarked eller er du
>> ligeglad?
>
> I stedet for at have så ondt af dig selv, skulle du måske overveje at
> tænke på om der er større sandsynlighed for at nogen vil betale for
> din behandling, privathospitaler eller ej, hvis jeg i frustration over
> det krypto-kommunistiske system du advokerer, rent faktisk holder op
> med at arbejde, og dermed betale skat.

Det kan godt være du er dygtig fagligt, hvilket det mest kræver på et
arbejde, og tjener mange penge. Men menneskelig lyder du ikke til at være
meget værd, når du "bare" skriver at jeg har så ondt af mig selv, og er
ligeglad med andres/mit eksistensgrundlag. Jeg gider ikke debattere mere!



Anders Wegge Jakobse~ (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 01-01-05 22:34

"hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

>> I stedet for at have så ondt af dig selv, skulle du måske overveje
>> at tænke på om der er større sandsynlighed for at nogen vil betale
>> for din behandling, privathospitaler eller ej, hvis jeg i
>> frustration over det krypto-kommunistiske system du advokerer, rent
>> faktisk holder op med at arbejde, og dermed betale skat.

> Det kan godt være du er dygtig fagligt, hvilket det mest kræver på
> et arbejde, og tjener mange penge. Men menneskelig lyder du ikke til
> at være meget værd, når du "bare" skriver at jeg har så ondt af mig
> selv, og er ligeglad med andres/mit eksistensgrundlag. Jeg gider
> ikke debattere mere!

Ja, man kan jo altid stikke halen mellem benene, når man får et
spørgsmål man ikke ønsker at besvare. Og det spørgsmål du stikker af
fra, er dette:

Hvordan kan du blive rigere af at jeg laver mindre?

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis

Joakim von And (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 01-01-05 22:49

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3k6qwq1fa.fsf@obelix.wegge.dk...
> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:
>
> > "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>
> >> I stedet for at have så ondt af dig selv, skulle du måske overveje
> >> at tænke på om der er større sandsynlighed for at nogen vil betale
> >> for din behandling, privathospitaler eller ej, hvis jeg i
> >> frustration over det krypto-kommunistiske system du advokerer, rent
> >> faktisk holder op med at arbejde, og dermed betale skat.
>
> > Det kan godt være du er dygtig fagligt, hvilket det mest kræver på
> > et arbejde, og tjener mange penge. Men menneskelig lyder du ikke til
> > at være meget værd, når du "bare" skriver at jeg har så ondt af mig
> > selv, og er ligeglad med andres/mit eksistensgrundlag. Jeg gider
> > ikke debattere mere!
>
> Ja, man kan jo altid stikke halen mellem benene, når man får et
> spørgsmål man ikke ønsker at besvare. Og det spørgsmål du stikker af
> fra, er dette:
>
> Hvordan kan du blive rigere af at jeg laver mindre?

Er det da primært pengene, der er drivkraften og motiviationen for din
arbejdsindsats?

JvA



Anders Wegge Jakobse~ (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 01-01-05 23:11

"Joakim" == Joakim von And <ncm_ab@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

>> Hvordan kan du blive rigere af at jeg laver mindre?

> Er det da primært pengene, der er drivkraften og motiviationen for
> din arbejdsindsats?

Ja. Hvad skulle det ellers være?

Hvis jeg alligevel ikke får mere ud af at arbejde, gider jeg da ikke
stå op kl. 6 om morgenen, køre hjemmefra kl. 7 og først være hjemme
omkring kvart over 5. Jeg kan finde på temmeligt megety at tage mig
til i de 10 timer der giver mig en betydeligt større tilfredsstillese
end "glæden ved arbejdet".

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis

Frithiof Andreas Jen~ (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 04-01-05 11:03


"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
news:41d71b00$0$51243$14726298@news.sunsite.dk...

> Er det da primært pengene, der er drivkraften og motiviationen for din
> arbejdsindsats?

Hvad Ellers? Vi er da (stadigvæk) nogle, der godt kan underholde os selv når
først Regningerne er betalt!



Joakim von And (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 05-01-05 09:46

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:crdpd3$hlr$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
>
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> news:41d71b00$0$51243$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Er det da primært pengene, der er drivkraften og motiviationen for din
> > arbejdsindsats?
>
> Hvad Ellers? Vi er da (stadigvæk) nogle, der godt kan underholde os selv
når
> først Regningerne er betalt!

LOL!



JvA





hoff (01-01-2005)
Kommentar
Fra : hoff


Dato : 01-01-05 23:52


"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3k6qwq1fa.fsf@obelix.wegge.dk...
> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> I stedet for at have så ondt af dig selv, skulle du måske overveje
>>> at tænke på om der er større sandsynlighed for at nogen vil betale
>>> for din behandling, privathospitaler eller ej, hvis jeg i
>>> frustration over det krypto-kommunistiske system du advokerer, rent
>>> faktisk holder op med at arbejde, og dermed betale skat.
>
>> Det kan godt være du er dygtig fagligt, hvilket det mest kræver på
>> et arbejde, og tjener mange penge. Men menneskelig lyder du ikke til
>> at være meget værd, når du "bare" skriver at jeg har så ondt af mig
>> selv, og er ligeglad med andres/mit eksistensgrundlag. Jeg gider
>> ikke debattere mere!
>
> Ja, man kan jo altid stikke halen mellem benene, når man får et
> spørgsmål man ikke ønsker at besvare. Og det spørgsmål du stikker af
> fra, er dette:

Jeg stikker ikke af fra spørgsmålene, du svare ikke på mine, du skriver bare
uden om, og skriver at jeg har ondt af mig selv osv., og det gør mig mildest
talt rasende. Du kender åbentbart ikke noget til Skizofreni, med den sygdom,
er jeg sikker på at jeg arbejder hårdere end du gør. men gider ikke spilde
min tid på en snæversynet egoisk.
>
> Hvordan kan du blive rigere af at jeg laver mindre?

Du behøver da ikke lave mindre, og jeg vil ikke være rigere. tænk mere
positivt, og tænk på hvor mange du glæder med det du bidrager med til
samfundet, i stedet for at se dig sur på trækprocenten. husk på jeg betaler
også skat, og det gør jeg med glæde, men kan jo ikke være med til at bidrage
med store beløber pga. min sygdom.

> /Wegge <http://wiki.wegge.dk>
> echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
> mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis



Anders Wegge Jakobse~ (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 02-01-05 00:10

"hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

>> Ja, man kan jo altid stikke halen mellem benene, når man får et
>> spørgsmål man ikke ønsker at besvare. Og det spørgsmål du stikker
>> af fra, er dette:

> Jeg stikker ikke af fra spørgsmålene, du svare ikke på mine, du
> skriver bare uden om, og skriver at jeg har ondt af mig selv osv.,
> og det gør mig mildest talt rasende. Du kender åbentbart ikke noget

Som sagt, du har ondt af dig selv...

Og hvorfor siger jeg så det?

Det gør jeg fordi du ikke er den eneste der har et eller andet
problem. Men det afholder dig ikke fra at gøre netop *dit* problem til
verdens navle. Hvorvidt det er berettiget eller ej vil jeg ikke
diskutere. Men det er et faktum at hvis staten skulle betale for alt
det "der er synd for nogen", ville det koste noget mere end det
samlede bruttonationalprodukt, hvilket selvsagt ikke kan lade sig
gøre.

Derfor mener jeg at du har ondt af dig selv.

> til Skizofreni, med den sygdom, er jeg sikker på at jeg arbejder
> hårdere end du gør. men gider ikke spilde min tid på en snæversynet
> egoisk.

Mig ... mig ... mig! Du er egoist

>> Hvordan kan du blive rigere af at jeg laver mindre?

> Du behøver da ikke lave mindre, og jeg vil ikke være rigere. tænk
> mere positivt, og tænk på hvor mange du glæder med det du bidrager

Hvilken glæde får jeg ud af ikke at tilfredsstille mine egne behov?

> med til samfundet, i stedet for at se dig sur på trækprocenten. husk
> på jeg betaler også skat, og det gør jeg med glæde, men kan jo ikke
> være med til at bidrage med store beløber pga. min sygdom.

Jeg er ikke mere sur på trækprocenten end folk i almindelighed. Det
jeg er sur på er den automatikholding du lægger for dagen, når du
finder det åbentlyst korrekt at det er dem der betaler mindst i skat
der skal have den største gevinst når skatten for en gangs skyld
bliver sat ned.

Uden at du skal tage det alt for personligt, så er det *netop* folk
som dig, der mener at de har fortrinsret til goderne, der er med til
at udhule det velfærdssamfund vi har.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis

hoff (02-01-2005)
Kommentar
Fra : hoff


Dato : 02-01-05 01:10


"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3brc8pwyl.fsf@obelix.wegge.dk...
> "hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:
>
>> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Ja, man kan jo altid stikke halen mellem benene, når man får et
>>> spørgsmål man ikke ønsker at besvare. Og det spørgsmål du stikker
>>> af fra, er dette:
>
>> Jeg stikker ikke af fra spørgsmålene, du svare ikke på mine, du
>> skriver bare uden om, og skriver at jeg har ondt af mig selv osv.,
>> og det gør mig mildest talt rasende. Du kender åbentbart ikke noget
>
> Som sagt, du har ondt af dig selv...
>
> Og hvorfor siger jeg så det?
>
> Det gør jeg fordi du ikke er den eneste der har et eller andet
> problem. Men det afholder dig ikke fra at gøre netop *dit* problem til
> verdens navle. Hvorvidt det er berettiget eller ej vil jeg ikke
> diskutere. Men det er et faktum at hvis staten skulle betale for alt
> det "der er synd for nogen", ville det koste noget mere end det
> samlede bruttonationalprodukt, hvilket selvsagt ikke kan lade sig
> gøre.
>
> Derfor mener jeg at du har ondt af dig selv.
>
>> til Skizofreni, med den sygdom, er jeg sikker på at jeg arbejder
>> hårdere end du gør. men gider ikke spilde min tid på en snæversynet
>> egoisk.
>
> Mig ... mig ... mig! Du er egoist
>
>>> Hvordan kan du blive rigere af at jeg laver mindre?
>
>> Du behøver da ikke lave mindre, og jeg vil ikke være rigere. tænk
>> mere positivt, og tænk på hvor mange du glæder med det du bidrager
>
> Hvilken glæde får jeg ud af ikke at tilfredsstille mine egne behov?
>
>> med til samfundet, i stedet for at se dig sur på trækprocenten. husk
>> på jeg betaler også skat, og det gør jeg med glæde, men kan jo ikke
>> være med til at bidrage med store beløber pga. min sygdom.
>
> Jeg er ikke mere sur på trækprocenten end folk i almindelighed. Det
> jeg er sur på er den automatikholding du lægger for dagen, når du
> finder det åbentlyst korrekt at det er dem der betaler mindst i skat
> der skal have den største gevinst når skatten for en gangs skyld
> bliver sat ned.
>
> Uden at du skal tage det alt for personligt, så er det *netop* folk
> som dig, der mener at de har fortrinsret til goderne, der er med til
> at udhule det velfærdssamfund vi har.

Det kan også være lige meget, man kan jo vælge den lette løsning at begå
selvmord, det får man lyst til, når man debattere med dig. Det vil nok også
få skatteprocenten til at falde. Lyst betyder ikke at jeg gør det.
beklager jeg har spildt din tid!



Anders Wegge Jakobse~ (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 02-01-05 09:12

"hoff" == hoff <khoffmann@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

>> Uden at du skal tage det alt for personligt, så er det *netop* folk
>> som dig, der mener at de har fortrinsret til goderne, der er med
>> til at udhule det velfærdssamfund vi har.

> Det kan også være lige meget, man kan jo vælge den lette løsning at
> begå selvmord, det får man lyst til, når man debattere med dig. Det
> vil nok også få skatteprocenten til at falde. Lyst betyder ikke at
> jeg gør det. beklager jeg har spildt din tid!

Du har bestemt ikke spildt min tid.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis

Kim Larsen (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-01-05 16:32

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41d73bb2$0$304$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> Jeg er ikke mere sur på trækprocenten end folk i almindelighed. Det
>> jeg er sur på er den automatikholding du lægger for dagen, når du
>> finder det åbentlyst korrekt at det er dem der betaler mindst i skat
>> der skal have den største gevinst når skatten for en gangs skyld
>> bliver sat ned.
>>
>> Uden at du skal tage det alt for personligt, så er det *netop* folk
>> som dig, der mener at de har fortrinsret til goderne, der er med til
>> at udhule det velfærdssamfund vi har.
>
> Det kan også være lige meget, man kan jo vælge den lette løsning at begå
> selvmord, det får man lyst til, når man debattere med dig. Det vil nok
> også få skatteprocenten til at falde. Lyst betyder ikke at jeg gør det.
> beklager jeg har spildt din tid!

Lige så snart man ikke gider at diskutere med de højrerabiate beskylder de
altid én for at stikke af. Det kan du lige så godt vænne dig til. Hvis jeg
havde fået en krone for hver af de beskyldninger, så havde jeg nok været
noget nær styrtende rig.

Men når det sker så tit at de højrerabiate sidder småfornærmede tilbage når
vi ikke rigtig gider at lege med dem længere i en given debatstreng fordi
det ikke rigtig nytter noget at diskutere med dem al den stund at de jo bare
sidder og klamrer sig krampagtigt til deres tyndbenede argumenter, ja så
bli´r man sgu lidt ligeglad med deres beskyldninger om at stikke af.

Men... keep on going ! Men vænner sig til det.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Jan Allan Andersen (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 02-01-05 08:09

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Uden at du skal tage det alt for personligt, så er det *netop* folk
> som dig, der mener at de har fortrinsret til goderne, der er med til
> at udhule det velfærdssamfund vi har.

Hvad er så dit bud på, hvordan en person om Hoff skal kunne klare sig?

- Få fingeren ud og bare bestille noget (mere)?
Manden er jo syg, så det kan godt være svært.
- Privatiser sundhedsvæsenet?
Så skal han da helt sikkert nok få råd til at klare sig - NOT!

Eller hvordan mener du at Hoff skal kunne være en del af samfundet, der
er i stand til at yde det som han nu engang kan?


Jan

Anders Wegge Jakobse~ (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 02-01-05 09:10

"Jan" == Jan Allan Andersen <akkerdk@gmail.com> writes:

> Anders Wegge Jakobsen wrote:
>> Uden at du skal tage det alt for personligt, så er det *netop* folk
>> som dig, der mener at de har fortrinsret til goderne, der er med
>> til at udhule det velfærdssamfund vi har.

> Hvad er så dit bud på, hvordan en person om Hoff skal kunne klare
> sig?

Og dig med ...

> - Få fingeren ud og bare bestille noget (mere)?
> Manden er jo syg, så det kan godt være svært.
> - Privatiser sundhedsvæsenet?
> Så skal han da helt sikkert nok få råd til at klare sig - NOT!

> Eller hvordan mener du at Hoff skal kunne være en del af samfundet,
> der er i stand til at yde det som han nu engang kan?

Hvordan skal Hoff og alle de andre mon klare sig når der ikke længere
er nogen der gider arbejde fordi det ikke kan betale sig?

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis

Thorkild Poulsen (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 02-01-05 09:34


"Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.com> wrote in message
news:cr86k4$cft$1@news.net.uni-c.dk...
> Anders Wegge Jakobsen wrote:
>
>> Uden at du skal tage det alt for personligt, så er det *netop* folk
>> som dig, der mener at de har fortrinsret til goderne, der er med til
>> at udhule det velfærdssamfund vi har.
>
> Hvad er så dit bud på, hvordan en person om Hoff skal kunne klare sig?
>
> - Få fingeren ud og bare bestille noget (mere)?
> Manden er jo syg, så det kan godt være svært.
> - Privatiser sundhedsvæsenet?
> Så skal han da helt sikkert nok få råd til at klare sig - NOT!
>
> Eller hvordan mener du at Hoff skal kunne være en del af samfundet, der er
> i stand til at yde det som han nu engang kan?
>
>

Sjovt nok er den individuelle altruisme størst i kapitalistiske lande som
USA.

Husker du Benny fra LA Law ?

Thorkild


Thorkild Poulsen (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 02-01-05 01:07


"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message
news:41d72991$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Du behøver da ikke lave mindre, og jeg vil ikke være rigere. tænk mere
> positivt, og tænk på hvor mange du glæder med det du bidrager med til
> samfundet, i stedet for at se dig sur på trækprocenten. husk på jeg
> betaler også skat, og det gør jeg med glæde, men kan jo ikke være med til
> at bidrage med store beløber pga. min sygdom.


Sådan taler en typisk nasserøv.

Når alt kommer til alt er det penge det drejer sig om. Hvis en
arbejdsindsats ikke er pengene værd skal den ikke udføres. Som amerikanerne
siger.

Put your money where your mouth is.

Thorkild


Thorkild Poulsen (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 02-01-05 09:21


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message
news:41d73b36$0$275$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Sådan taler en typisk nasserøv.

Jeg er senere blevet bekendt med Hoff's sygdom, derfor skal jeg undskylde
den voldsomme linie i forrige mail.

Thorkild


G.B. (31-12-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 31-12-04 18:23

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:41d54e79$0$232$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvis de begynder at privatisere yderligere, så skal pengene gå til
> mig, da jeg meget brug for terapi og medicin pga. min skizofreni. Men
> alle ved at regeringen vil give dig pengene.

Bare stem på sosserne - de er meget mere vilde med privatisering end den
nuværende regering. De privatiserede bl.a. postvæsnet.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
Georg

hoff (01-01-2005)
Kommentar
Fra : hoff


Dato : 01-01-05 12:57


"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
news:41d58afa$0$263$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:41d54e79$0$232$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>> Hvis de begynder at privatisere yderligere, så skal pengene gå til
>> mig, da jeg meget brug for terapi og medicin pga. min skizofreni. Men
>> alle ved at regeringen vil give dig pengene.
>
> Bare stem på sosserne - de er meget mere vilde med privatisering end den
> nuværende regering. De privatiserede bl.a. postvæsnet.

Det kommer da meget an på hvad man privatisere, fx. har regeringen lige
privatiseret alle revaliderings centre. Revaliderings center er dem der
støtter mig i mit arbejde, fordi jeg er psykisk syg. Det gør mig utrug,
fordi kommunen nu skal vurdere, om de vil bruge penge på at støtte mig i mit
arbejde. Sagt på en andet måde - Der går mere økonomi i det, i stedet for
medmenneskelighed.


> "We all have private ails. The troublemakers are they
> who need public cures for their private ails." Eric Hoffer
> Med venlig hilsen
> Georg



Sten Schou (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 31-12-04 14:22


"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41d53b62$0$250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja, så kommer der nok valg i januar, man bliver lidt trist af det ser ud
til
> at blive en borgerlig regering igen. Især når man ikke er deres målgruppe.
> Jeg er og kommer ikke til at blive noget stort, og får ikke fordele af
deres
> skattelettelser og privatiseringer.
> Det er jo ikke lige de psykisk syge, hvilket jeg er, at de hjælper. Det er
> mere virksomheder og bedre stillet ret groft sagt der får gødning.
> Jeg synes at politik skal foregå på midten, så der er til alle i
samfundet.
> Men man kan jo godt forstå at folk, der arbejder hårdt for deres penge,
også
> skal have retfærdige muligheder.
> Men dem der ikke har eller ikke kan opnå økonomisk velstand ikke have
> muligheder?
>
> Statetiker er lavet for at vride. men arbejdsløsheden ligger lige nu på
> 34.000 flere siden 2001, så tager de borgerlige en masse af dem i
> aktivering, hvilket også er godt, men de er stadig på en måde arbejdsløse.
> men de bliver taget ud af statetetikerne, hvilket er fusk. de sidste 30 år
> har statetikerne vist at der generelt har været nedgang i arbejdspladser
> under borgerlige regering.
> Så jeg støtter ikke de borgerlige.

Man kan sætte folk i arbejde ved at sætte dem til at lave ingenting, derfor
ansætter S altid en masse folk i det offentlige, arbejdspladser,som ingen
gevinst giver for landet, og derfor kun kan finansieres med stadigt stigende
skatter,med stigende udplyndring af folk til følge, med deraf mindre
købekraft til folk, og deraf flere arbejdsløse.
Man kan omvendt give folk nogle flere penge mellem hænderne, så der på den
måde kan komme et større forbrug,hvorved der igen kan komme flere folk i
arbejde, til rigtige arbejdspladser, på den måde sparer staten penge til
bl.a. understøttelse, hvorved der vil være flere penge til rådighed til
bl.a. psykisk syge. Det er den eneste farbare vej, den socialdemokratiske er
og vil aldrig være en farbar vej, idet den kun kan finansieres ved stadigt
stigende skatter, og i den sidste ende bliver det landets undergang.
At der er kommet x antal arbejdsløse til efter regeringsskiftet skyldes
bl.a. den simple årsag, at det socialdemokratisk regerede Tyskland, vores
største samhandelspartner, er kørt helt i knæ af den der siddende regering.

Hilsen Sten



Finn Guldmann (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-12-04 14:43

Sten Schou wrote:

> At der er kommet x antal arbejdsløse til efter regeringsskiftet skyldes
> bl.a. den simple årsag, at det socialdemokratisk regerede Tyskland, vores
> største samhandelspartner, er kørt helt i knæ af den der siddende regering.
>
Hvorfor begynder den siddende regering ikke at medtage dette forhold i
deres prognoser?

Eller regner de med at når de bestemmer det i Kbhstrup, skal Tyskland
nok øge deres import af danske varer?

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Sten Schou (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 02-01-05 01:33


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:cr3l08$drg$1@news.cybercity.dk...


> Hvorfor begynder den siddende regering ikke at medtage dette forhold i
> deres prognoser?

Det har de vel også gjort,når de ikke, i modsætning til bl.a. S, lover guld
og grønne skove.
>
> Eller regner de med at når de bestemmer det i Kbhstrup, skal Tyskland
> nok øge deres import af danske varer?

Det tror jeg ikke de har giver udtryk for nogen steder,har de?

Hilsen Sten



G.B. (31-12-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 31-12-04 18:25

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i meddelelsen
news:41d55294$0$218$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Man kan sætte folk i arbejde ved at sætte dem til at lave ingenting,
> derfor ansætter S altid en masse folk i det offentlige,
> arbejdspladser,som ingen gevinst giver for landet, og derfor kun kan

En lille østriger:

Wer nichts ist, und wer nichts kann,
Der kommt zur Post, zum Eisenbahn.
Und ist er auch dafür zu dumm,
Dann kommt er in's Ministerium.



--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
Georg

Rasmus Jarlov (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Jarlov


Dato : 31-12-04 14:52

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message
news:41d53b62$0$250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja, så kommer der nok valg i januar, man bliver lidt trist af det ser ud
til
> at blive en borgerlig regering igen. Især når man ikke er deres målgruppe.
> Jeg er og kommer ikke til at blive noget stort, og får ikke fordele af
deres
> skattelettelser og privatiseringer.
> Det er jo ikke lige de psykisk syge, hvilket jeg er, at de hjælper. Det er
> mere virksomheder og bedre stillet ret groft sagt der får gødning.
> Jeg synes at politik skal foregå på midten, så der er til alle i
samfundet.
> Men man kan jo godt forstå at folk, der arbejder hårdt for deres penge,
også
> skal have retfærdige muligheder.
> Men dem der ikke har eller ikke kan opnå økonomisk velstand ikke have
> muligheder?
>
> Statetiker er lavet for at vride. men arbejdsløsheden ligger lige nu på
> 34.000 flere siden 2001, så tager de borgerlige en masse af dem i
> aktivering, hvilket også er godt, men de er stadig på en måde arbejdsløse.
> men de bliver taget ud af statetetikerne, hvilket er fusk. de sidste 30 år
> har statetikerne vist at der generelt har været nedgang i arbejdspladser
> under borgerlige regering.
> Så jeg støtter ikke de borgerlige.

Jeg tror ikke regeringen løber fra magten før tid. Så der bliver valg til
efteråret.

Men hvis du har et bedre bud kan du deltage i konkurrencen på dette link:
www.jarlov.dk

mvh.

Rasmus Jarlov
folketingskandidat (K)






Andropov (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Andropov


Dato : 31-12-04 15:52

On Fri, 31 Dec 2004 14:52:24 +0100, "Rasmus Jarlov"
<ingenspamtak@antispam.xx> wrote:

>Jeg tror ikke regeringen løber fra magten før tid. Så der bliver valg til
>efteråret.

Konservative laver propaganda for deres politik i se og hør i denne
uge.
Det er der jo nok en grund til (snarligt valg på grund af gode
meningsmålinger).

Frithiof Andreas Jen~ (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 04-01-05 10:49


"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message
news:41d53b62$0$250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg er og kommer ikke til at blive noget stort, og får ikke fordele af
deres
> skattelettelser og privatiseringer.

Som Er ???

Vi betaler skam stedse MERE i skat og den eneste privatisering jeg kan se er
Dong - siden der er så mange reklamer på TeVe for det *må* det jo være for
at få nogen til at købe de aktier!

> Det er jo ikke lige de psykisk syge, hvilket jeg er, at de hjælper.

Der er ikke nok stemmer i de grupper, der *virkeligt* har brug for
"velfærden" - derfor er det her nedskæringerne sker uanset partifarve!
..
> Jeg synes at politik skal foregå på midten, så der er til alle i
samfundet.

Det "game" er "over": Politik nu om dage er for Politikerne og Systemet -
"Samfundet" er kun et nødvendigt onde some Politikerne helst ikke
beskæftiger sig med. Enkeltsager er nemmere!!

> de sidste 30 år
> har statetikerne vist at der generelt har været nedgang i arbejdspladser
> under borgerlige regering.

.... Fordi antallet af beskæftigede er faldet under *alle* regeringer de
sidste mange år; Politkerne prøver at skjule det men antallet af "ydere" til
Samfundet bliver mindre samtidigt med at antallet af "nydere" vokser endnu
hurtigere. Alle håber det går over eller i hvertilfælde ikke går galt medens
de selv sidder ved magten. Ingen gør noget.

> Så jeg støtter ikke de borgerlige.

Det er Ok - så længe du ikke begynder at håbe på at det gør en forskel
hvilken regering vi har; for så bliver du skuffet! Tallene lyver ikke!!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408675
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste