Burma
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-12-04 03:09

Thailand: Ti-tusinder af døde
Indonesien: Ti-tusinder af døde
Sri Lanka: Ti-tusinder af døde
Indien: Ti-tusinder af døde

og Burma 92

Yeah, Right?

Jesper

Fra : Martin Kristensen

Dato : 31-12-04 04:05

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote in message
news:41d4b4ae$0$68395$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Thailand: Ti-tusinder af døde
> Indonesien: Ti-tusinder af døde
> Sri Lanka: Ti-tusinder af døde
> Indien: Ti-tusinder af døde
>
> og Burma 92
>
> Yeah, Right?

Det er nok fordi der slet ikke er noget der hedder Burma mere, efter de
skiftede navn til Myanmar eller hvad det var.

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : T. Liljeberg

Dato : 31-12-04 05:43

On Fri, 31 Dec 2004 04:04:49 +0100, "Martin Kristensen" <inv@l.id>
wrote:

>Det er nok fordi der slet ikke er noget der hedder Burma mere, efter de
>skiftede navn til Myanmar eller hvad det var.

Hvorfor skal vi lade en fedtet militærjunta bestemme hvad vi skal
kalde landet?

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-12-04 12:30

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Hvorfor skal vi lade en fedtet militærjunta bestemme hvad vi skal
> kalde landet?

Ligesom vi var begyndt at tale om te-fra-SriLanka så skiftede de tilbage til
at kalde sig Ceylon igen

Hvis muhamedanerne fik held med nysprog om islam og muslim, så ville nok
også finde på at være besværlige og opkalde sig efter den profet som de
forguder. Deres kværulantiske krav er endeløse og handler om at få
opmærksomhed og insistere på særbehandling og føle sig forfulgt.

Leningrad hedder igen Sct Petersborg og grønlænderne vil snart føle nostalgi
ved ordet Godthåb i stedetfor Nuuk

Der er saft, sex og kraft i Burma-ordet - Det siger vi.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-12-04 07:49

Jesper Nielsen <jesniel@yahoo.dk> wrote:

> [...]

Vi kan naturligvis ikke regne med de pågældende tal fra Burma.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 31-12-04 07:52

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Vi kan naturligvis ikke regne med de pågældende tal fra Burma.

Jeg kan dog ikke se noget politisk formål for juntaen i Burma med at
skjule dødstallet.
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Per Rønne

Dato : 31-12-04 08:58

> Jeg kan dog ikke se noget politisk formål for juntaen i Burma med at
> skjule dødstallet.

Næh, men man kan bare generelt ikke stole på den. Men ok, Thailand synes
at være ramt langt mildere end Indonesien {nu: 80.000, sandsynligvis
omkring 100.000 når man får tal opgjort fra hele Nordsumatra} og Sri
Lanka {knap 30.000}. De indiske tal {knap 15.000} kan man stole på;
landet er et udviklet demokrati med en fri presse, og tilsyneladende er
det især det sydligste Indien der er ramt. Men Malaysia ligger lige nord
for Sumatra og syd for Thailand; kan et tal på 64 {Berlingske Tidende}
virkelig passe? Og Burma umiddelbart nord for den thailandske kyst - kun
36 døde?

Men naturligvis kan noget forklares med, at Thailand er et buddhistisk
ferieparadis, mens Burma er et hårdt militærdiktatur og Malaysia et
puritansk islamisk land, hvor man næppe ser med blide øjne på unge
mennesker i badebukser og bikinier langs strandene.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 31-12-04 07:49

Jesper Nielsen <jesniel@yahoo.dk> wrote:

> [...]

Når alt er opgjort:

Thailand når formentligt 10.000 døde
Indonesien: måske 150.000
Malaysia: måske 100
Sri Lanka: måske 50.000
Indien: måske 30.000
Bangladesh: officielt 2
Østafrika: måske 1000
Burma: måske 200
Seychellerne: Måske 1000

Burma og Malaysia lå i læ for flodbølgen, der startede vest for Sumatra.
Det gjorde Thailand også, men de lå tæt nok på til at få en del af
flodbølgen. Hvis ikke Sumatra havde taget af, så ville vi se helt andre
dramatiske tabstal. Burma ligger også i læ og længere væk og er derfor i
sagens natur sluppet billigere. Malaysia ligger mere i læ af Sumatra og
slap derfor billigt. Bangladesh lå i læ af både Sumatra og de indiske
øer Andamanerne og Nicobarerne og slap derfor meget billigt. Flodbølgen
nåede Afrikas kyst, selvom den er langt væk fordi den ikke lå i læ og en
del af flodbølgens energi vendte tilbage som en boomerang fra
Østsumatras kyst og ramte Østafrika. En del af Indiens hovedland lå i læ
af Sri Lanka og noget lå i læ af Sumatra.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-12-04 07:57

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote in message
> [...]

Måske Burma ikke har så korrupt en overklasse, at denne er i vennenetværk
med korrupte VEstelige hjælpeorganisationer.

så Burma har ikke motiv til at opdigte overdrevene tal.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-12-04 10:47

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
Måske er den god nok: