Solpanel og strøm - dampmaskine...
Fra : Niels Ulrik

Dato : 30-12-04 21:17

Nye (og gamle) huse skulle have installeret:

1. solpanel
2. flere 12volts batterier parallelforbundet til opladning fra solpanelet
3. et 12v til 220v konverter.

derved kunne man fra april til september anslået kunne drive tandbørster,
computere og diverse småapperater gratis med energi fra solen.

anslået besparelse pr. husstand 20%

En brændeovn med vandgris der så driver en dampmaskine i vinterperioden
kunne drive en bilakkumulator til at lagre strøm til batteriet. Med denne
løsning er anslået besparelse 60%.

politikerne er vamle stupide og ignorente og har ingen visioner. valgt af
dumme-danskeren.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 30-12-04 22:47

Niels Ulrik skrev i meddelelsen ...

(-)
>Nye (og gamle) huse skulle have installeret:
>
>1. solpanel
>2. flere 12volts batterier parallelforbundet til opladning fra solpanelet
>3. et 12v til 220v konverter.

Solpanel til rum - og vandopvarmning er en bedre ide. Der er ikke så mange tekniske problemer, og
det er hurtigt betalt hjem.

(-)
>politikerne er vamle stupide og ignorente og har ingen visioner. valgt af dumme-danskeren.

Jah, det er nu op til folk selv at få installeret grejet. Ingen hindrer dem i at gøre det.

--

Mikkel

Fra : Niels Ulrik

Dato : 30-12-04 23:07

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> wrote in message
> [...]
>
> (-)

> Solpanel til rum - og vandopvarmning er en bedre ide. Der er ikke så mange

ja, vandopvarmning også.
men del af vandet kunne drive en dampmaskine.

derved kunne fx www.fokus-pejseovne.dk med gris yde hele 95% eller måske
endda mere...

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 03-01-05 00:12

Niels Ulrik skrev i meddelelsen ...

(-)

>ja, vandopvarmning også.
>men del af vandet kunne drive en dampmaskine.

Måske, men jeg tror ikke kompleksisten og investeringen kan betales tilbage på så kort tid.
Varmesystemer er ofte teknisk overkommelige og ukomplicerede i forhold til el-anlæg.

--

Mikkel

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-12-04 00:40

"Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> wrote in message

> [...]
>
> derved kunne man fra april til september anslået kunne drive tandbørster,
> computere og diverse småapperater gratis med energi fra solen.

Hvorfor ikke bare anslå fx 95%?

> [...]
> løsning er anslået besparelse 60%.
>
> politikerne er vamle stupide og ignorente og har ingen visioner. valgt af

De glemmer nok at anslå de rigtige besparelsesprocenter, det er såre
simpelt.

At solpaneler på et tidspunkt efterhånden bliver brugbare er en anden sag,
jeg undersøgte for et par måneder siden nogle typer, - anslået besparelse
minus 50%, men lidt sjov.

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 31-12-04 17:57

"Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nye (og gamle) huse skulle have installeret:

Ja, problemet er blot, at de stadigvæk er ret dyre, og ingen gider forske
ret meget i disse sager (BTW: Her er helt sikkert en konspirationsteori
hvor rige arabere køber og skjuler patenter på ny solenergi).

Hvad verden mangler er superledere ved stuetemperatur (ell. lign.),
bedre ydende solceller og batterier.

Fra : Niels Ulrik

Dato : 01-01-05 03:10

http://www.varmtvandfrasolen.dk/