Nødhjælp Indsamlinger ... min bare ..
Fra : Svendbent

Dato : 30-12-04 19:31

Sikke noget fis. Danskerne viser STOR vilje til at støtte nødhjælp ..

Sådan med stolthed bliver der sagt at man i løbet af 4 døgn har samlet 20
millioner kroner ind. Hold da op det er meget ... gu er det da ej. Vi er
nogen
nærige pader.

20 millioner til nødhjælp ja .. men 1 milliard til nytårsfyrværkeri

Hvis bare hver Dansker gav værdien af EN Big Mac ville det give 200
millioner til ofrene for katastrofen.

Skam ....

Fra : Niels Ulrik

Dato : 30-12-04 19:57

"Svendbent" <daman@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> 20 millioner til nødhjælp ja .. men 1 milliard til nytårsfyrværkeri
>
> Hvis bare hver Dansker gav værdien af EN Big Mac ville det give 200

en skam at det meste af de 20mill går til lønninger.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-12-04 20:00

> [...]
>
> 20 millioner til nødhjælp ja .. men 1 milliard til nytårsfyrværkeri
>
> Hvis bare hver Dansker gav værdien af EN Big Mac ville det give 200

Jeg så tallene fra mange af verdens lande i går, vi giver flere gange mere
pr capita end langt de fleste, - og vi skal nok komme til at give meget
mere, så tag det roligt.

Fra : Svendbent

Dato : 30-12-04 20:01

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> pr capita end langt de fleste, - og vi skal nok komme til at give meget

Tror næppe vi kommer helt op på en Big Mac

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 31-12-04 07:47

> Jeg så tallene fra mange af verdens lande i går, vi giver flere gange mere
> pr capita end langt de fleste, - og vi skal nok komme til at give meget
> mere, så tag det roligt.

Hvad var tallet for USA. Jeg hørte tallet i farten og at Bush havde udtalt
at de skam ikke var fedtede derovre. Jeg fik ikke fat i tallet, men mener
det var i omegnen af en times krig i Irak ?

Vagn Kofoed

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-12-04 11:51

"Vagn Kofoed" <vagnSLET.kofoed@mail.dk> wrote in message
> [...]
> at de skam ikke var fedtede derovre. Jeg fik ikke fat i tallet, men mener
> det var i omegnen af en times krig i Irak ?

Der skal heller ikke bruges 150.000 højtbetalte amerikanere med dyrt
special-udstyr i tsunami-områderne, - det ville de nok også meget have sig
frabedt.

Jeg syntes det var interessant, at vi forlods betaler mere end dobbelt så
meget som Norge, der jo lige har rundet 1000 milliarder kr. på
olie-bankbogen, som de ikke kan bruge hjemme, men uden at ødelægge egen
økonomi kan dele lidt ud af.

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-12-04 12:40

> [...]
> meget som Norge, der jo lige har rundet 1000 milliarder kr. på
> olie-bankbogen, som de ikke kan bruge hjemme, men uden at ødelægge egen

Det var et FN'tal fra i går, det har åbenbart ændret sig, og en poster
skriver at Norge lover 200 mio. så de skal ikke yderligere generes af mig.
Man skal nok i det hele taget se på hvormeget der rent faktisk bliver brugt
af "donorlandene", hvis man vil sammenligne generøsitet.

Fra : Croc®

Dato : 31-12-04 14:03

On Fri, 31 Dec 2004 07:46:32 +0100, "Vagn Kofoed"

35 mill $ fra USA var tallet fra i går.

Regards Croc®

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 20:03

> [...]
>
> 20 millioner til nødhjælp ja .. men 1 milliard til nytårsfyrværkeri
>
> Hvis bare hver Dansker gav værdien af EN Big Mac ville det give 200

Sikke noget lort at lukke ud. Danskerne er UBETINGET dem som giver mest.
Faktisk har danskerne betalt 1/12 del af samtliges landes bidrag
http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=224014
Skide 1.1 mia kroner kan de andre 59 lande givet.
Danskerne har givet over 100 mio og stadig stigende!

Carl

Fra : Svendbent

Dato : 30-12-04 20:04

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> wrote in message

> [...]
> Skide 1.1 mia kroner kan de andre 59 lande givet.
> Danskerne har givet over 100 mio og stadig stigende!

Hold da op vi er helt oppe på en Cheese Burger ..

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 20:13

> Hold da op vi er helt oppe på en Cheese Burger ..

Undskyld at jeg og resten af danskerne ikke sælger alt hvad vi ejer og
sender pengene derned. Ligesom så mange andre danskere har jeg givet penge
til hjælpearbejdet, men jeg nægter at lade mit liv stoppe p.g.a. katastrofen
på den anden side af jorden.

Carl

Fra : Svendbent

Dato : 30-12-04 20:16

> [...]
> sender pengene derned. Ligesom så mange andre danskere har jeg givet penge
> til hjælpearbejdet, men jeg nægter at lade mit liv stoppe p.g.a.

Jeg kan godt se at hvis du kun har værdier som svarer til en Big Mac Menu
.... så har du brug for nødhjælp.

Undskyld.

Fra : Alucard

Dato : 31-12-04 08:00

On Thu, 30 Dec 2004 20:04:15 +0100, "Svendbent" <daman@hotmail.com>
wrote:

>Hold da op vi er helt oppe på en Cheese Burger ..

Du har da vist for mange penge hvis du giver 20 kr for en Cheese
Burger...

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-12-04 20:12

> [...]
> Skide 1.1 mia kroner kan de andre 59 lande givet.
> Danskerne har givet over 100 mio og stadig stigende!

Og så er der den lille detalje at Danmark faktisk betaler de penge vi lover,
det har været et problem for andre "lovere" før i tiden.

Men jeg gætter på at for rigtig gode mennesker er det ikke
tilfredsstillende, hvis vi 5,3 millioner ikke giver mindst lige så meget som
de 6,3 resterende milliarder tilsammen.

Fra : Svendbent

Dato : 30-12-04 20:10

> [...]
>
> 20 millioner til nødhjælp ja .. men 1 milliard til nytårsfyrværkeri
>
> Hvis bare hver Dansker gav værdien af EN Big Mac ville det give 200

Gør som mig, gik en stor bue uden om byggemarkedet. Og gav 1 tus til Dansk
Røde Kors. Nødhjælp frem for Nytårskrudt.

Fra : Jesper

Dato : 30-12-04 20:41

> [...]

> 20 millioner til nødhjælp ja .. men 1 milliard til nytårsfyrværkeri
>
> Hvis bare hver Dansker gav værdien af EN Big Mac ville det give 200

Jeg ved ikke med dig men i år har jeg brugt 0 kr på fyrværkeri, men 500
kr på nødhjælp.
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 30-12-04 21:04

> Jeg ved ikke med dig men i år har jeg brugt 0 kr på fyrværkeri, men 500
> kr på nødhjælp.

Omvendt - Kineserne skal jo osse leve. Men jeg betaler da 70 Kr ud af de 40
Millioner som Fogh sendte afsted.

Fra : Christian

Dato : 31-12-04 11:15

> [...]
>
> 20 millioner til nødhjælp ja .. men 1 milliard til nytårsfyrværkeri
>
> Hvis bare hver Dansker gav værdien af EN Big Mac ville det give 200

hvorfor?,-menneskeheden klare sig jo fint, vi har jo bevist at vi er for
mange på jorden...