Godhed er mangel på styrke til at være ond~
Fra : Bo Warming

Dato : 30-12-04 02:04

Godhed er mangel på styrke til at være ond.

Vi tror moral udspringer af lyst til at få samfundet til at fungere
vennesælt og smidigt. Snarere undertrykkes vi af vore mødre, og angst og
splittelse gør os til rastløse og formbare slaver under systemet.

Hvis sund korpsånd drev os, ville vi søge at gøre vort samfund stærkt og
gøre individer og grupper selvhjulpne - ikke for at kue andre, men for at
opnå resultater. For at øge lykkekagen. Vi bør kæmpe mod naturen og udvide
menneskehedens grænser i formåen og selvindsigt. Nuværende
misundelses-skabte moraliseren handler om skadelig infighting.

De nødlidende opad det Indiske Ocean har slægtninge der hjælper. Vi skylder
ikke ulandene noget.

"Hvad du evner kast af i de nærmeste krav - ikke i det Indiske Ocean"
(Glistrup)

Velgørenhed gavner velgørere - administratorer -. og selvom noget af
hjælpen når frem, så gør den ikke meget gavn, for selvgjort er
velgjort.Taknemlighedsgæld er ubehagelig.

Vi vil profilere os og stjæle selvtilliden fra ulandene.Japan ku selv og kan
selv, og de viser den vej, som gir trivsel for alle ulande.Som Kina brager
frem ad.

Vestens pøbel vil købe aflad og følge sig gode - og Vestens ledere vil
trælbinde ulandsledere i korruption og stilstand - eller langsomhed i
forbedringer.

" Godhed er mangel på styrke til at være ond" er en loyal fortætning af en
del af Nietzsches dynamit-filosofi. Firkantet og unuanceret - skal læses med
musikalitet - men er der ikke noget om at det er sundere at gøre hvad
skræmmer, men ikke dræber og derfor gør alle stærkere. Giver resultater. Gør
sund.

U-landshjælp: Penge, som man tager fra de fattige mennesker i de rige lande,
og giver til de rige mennesker i de fattige lande.
Dennis Healey

CITATER OM STYRKE

Intent er farligere end at værer ufarlig. Poul Henningsen

" Svage mennesker er ikke i stand til at være oprigtige.Rochefoucauld
(1613-1680)Weak people can not be sincere. La Rochefoucauld

" En god sag væbner øje og hånd. Georg Brandes

" Kvinder besejres ikke af den ædle men af den stærke. La Rochefouceauld

" Ondskab er ikke magt. Ondskab er kun afmagt. Svend Borberg

" Overflod af kraft er geniets mest iøjnefaldende kendemærke. Chr. Collin

" The infinitely little have a pride infinitely great. Voltaire
(1694-1778)French Historian and Writer

" What is evil? - Whatever springs from weakness. t
Nietzsche Friedrich W. (1844-1900)German Philosopher

"For at man altid kan være god kræves det, at andre tror, at de aldrig
ustraffet kan være onde imod en. La Rochefoucauld

" Nobody deserves to be praised for his goodness if he has not the
power to be wicked. All other goodness is often only weakness and impotence
of the will. La Rochefoucauld

" Så mange mener at have et godt hjerte, og har blot svage nerver.
Marie von Ebner-Eschenbach

"Ingen fortjener at roses for sin godhed, hvis han ikke har kraft til at
være ond; enhver anden godhed er som oftest ikke andet end dovenskab eller
viljesvaghed. Rochefoucauld

" Sandelig, jeg lo ofte ad de Svæklinge, der anså sig for gode,
fordi de havde lamme poter Nietzsche

" Virtue is insufficient temptation. George
Bernard Shaw

" Man bør vedvarende eliminere fra sig selv, alt hvad der er ved at
dø.Vær grusomt ved alt der bliver gammelt og svagt. Vær uden medlidenhed med
alt elendigt. Nietzsche

" The weak can be terrible, because they try furiously to
appear strong. Rabindranath Tagore,
Rabindranath, Indisk Nobelpristager i litteratur 1861-1941

" Weakness is more opposite to virtue, than is vice itself.Rochefoucauld
(1613-1680)French Classical Writer

" Den der ikke tror på sig selv, lyver altid. Nietzsche

"Det er ikke fra de stærkeste, at det skadelige kommer, men fra de svageste
Nietzsche

Svage mennesker er ikke i stand til at være oprigtige.
Rochefoucauld

" Så mange mener at have et godt hjerte, og har blot svage nerver."
Madame de Stael. Fransk 1800-tals filosofkvinde

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 12:11

> Godhed er mangel på styrke til at være ond.

Du bruger selv følgende citat:

> " Ondskab er ikke magt. Ondskab er kun afmagt. Svend Borberg

Så måske skal din påstand "vendes" om:

Ondskab er mangel på styrke til at være god.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-12-04 14:14

"Lars Ulrich Hansen" <lauh99snabelahum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Du bruger selv følgende citat:

> Så måske skal din påstand "vendes" om:
>
> Ondskab er mangel på styrke til at være god.

Så sandt, så sandt.
Aforismer er ikke gudegivne total-sandheder

Ofte modsvares de af en modsat der undertiden er sand

Eksempler fra ordsprogene er

"Forsigtighed er en borgmesterdyd" og
"Hvo intet vover, intet vinder".

Du bør naturligvis ikke plukcitere en EB-overskrift eller en BW-aforisme
Du skal huske kontext og jeg leverer uddybende citater om GODHED VIA STYRKE

eller Kraft durch Freude, som Hitler sagde.

Læst musikalsk er der fornuft i Nietsche-tankekrystallen - men alle ved da
også at der findes kronisk sygdom så DetManIkkeDørAFBlirManStærkeAf er også
en sandhed med modifikationer.

"Jeg er ikke et menneske, jeg er dynamit" sagde den skingre digterfilosof -
den tar du heller ikke sådan helt fundamentalistisk tekstnært, vel?

I hate quotations. Tell me what you know.Emerson

I wish to say what I think and feel today, with the proviso that tomorrow
perhaps I shall contradict it all.Emerson

The wisdom of the wise, and the experience of ages,
may be preserved by quotations.-Isaac Disraeli

The most valuable of all talents is that of never using two words when one
will do. (And four words--The rest is silence--when three--It is
finished--will do?) Thomas Jefferson

qu The wisdom of the wise, and the experience of ages, may
be preserved by quotations. --Isaac Disraeli

QUBOr A good aphorism is too hard for the tooth of time, and it is
not worn away by all the centuries, although it serves as food for every
epoch. Nietzsche

QUBor I quote others to better express myself Montaigne

QUBorky At læse strøtanker er god erstatning for samtale. Poul Martin
Møller

QUBorky Lap på sorgen med ordsprog. Shakespeare.

QUBorky Ordsprogene er frugten af alle folkeslags erfaringer. De har
århundredernes sunde sans trængt sammen i formler. Rivarol

QUBorLr En Dum tanke, stor lyrik "og verset ryster sin løvemanke"
Sophus Clausen

qunzKY Ret beset frembyder Nietzsche et ordinært Sygdomstilfælde:
en invalid skuffet tysk Professor som gør Opsigt i Egenskab af Stakkel og
udstiller sine Rovfornemmelser og indre Kramper under Forsøget på et
konstruere sig op til blot at blive Menneske. Johannes
V. Jensen Nietzsche. was a confirmed Life Force worshipper. It was he who
raked up The Superman, who is as old as Prometheus.
GBShaw

qunzrg I have a terribly fear that I shall be pronounced holy .
Nietzsche

quoeQUUEor Vi citerer alle, af nød, af tilbøjelighed, af glæde
derved. Emerson

quoeQUUEorkyqo I hate quotations. Tell me what you know.
Emerson

quoeQUUor An excellent quotation may spoil whole pages, even a
whole book. It seems to cry warningly to the reader "I am the precious stone
and round me is pale , worthless lead. Nietzsche

quoeQUUorkyqohtmo/hh All aforisms about women is necessarily viscious.
To show the good in women you need several pages. Kort karakteristik
af kvinder er ofte nedladende, for vil man beskrive det gode, har man brug
for mange sider. André Maurois

quoeQUUorkyz De fleste mænd, der har udtalt sig klogt om kvinder, er
ringe elskere. Store praktikere taler ikke, de handler. Jeanne Moreau,
fransk skuespillerinde.

quOn the whole, "woman" has been despised by woman herself more than by man
(beyound good and evil) Nietzsche

quOr

quor Næst efter ophavsmanden til et godt citat, kommer den der citerer
det først. Emerson

quOr A good aphorism is too hard for the tooth of time, and it
is not worn away by all the centuries, although it serves as food for every
epoch. Nietzsche

quOr Det er en ulempe for gode tanker, når de følger for tæt
efter hinanden, får så skygger de for hinanden. Derfor benytter mange
kunstnere og skribenter en overflod af middelmådighed. Nietzsche

quor Det vi har brug for, er nye floskler. Samuel Goldwyn

quor Ethvert overflødigt ord virker direkte imod sin hensigt.
Schopenhauer

quor Lad os høre, hvad Cancelliraaden siger.Ja Onkel, hvad troer Du ?
Hmja,- I denne Sag lader sig jo sige en heel Del - baade pro et contra.
Fritz Jürgensen

quOr Man bør skabe ting som tiden forgæves vil prøve sine
tanker på. Ved form som ved indhold at stræbe efter en lille udødelighed.
Jeg var endnu aldrig beskeden nok til at forlange mindre af mig selv.
Aforismen, sentensen, hvori jeg først af alle tyske er mester, er "evige"
former - min ærgerrighed er i ti sætninger at sige, hvad enhver anden siger
i een bog, hvad enhver anden IKKE siger i een bog. Nietzsche (Afgudernes
Ragnarok 1889)

quor Most thinkers write badly, because they tell not only their
thoughts, but also the thinking of their thoughts. Nietzsche

quor Nietzsche - mine aforismer skal sige hvad andre sigermed en hel bog.

quor Sand veltalenhed består i at sige det, der kommer sagen
ved, og kun det. La Rochefoucauld

quor To write simply is as difficult as to be good.
Sommerset Maugham (1874-1965)English Novelist and Playwright

quor Writer: True eloquence consists in saying all that is necessary,
and nothing but what is necessary. Rochefoucauld
(1613-1680)(1613-1680)French Classical

quORiikl Ethvert overflødigt ord virker direkte imod sin hensigt.
Schopenhauer

quorkort Writer True eloquence consists in saying all that is
necessary,
and nothing but what is necessary.Rochefoucauld (1613-1680)French Classical

QUorky It is a good thing for the uneducated man to read books of
quotations Churchill

quormevia I have only made this letter rather long
because I have not had time to make it shorter.
Blaise Pascal

quorq Mundheld skal være som bjergtinder, og de til hvem de
siges, store og velvoksne. Nietzsche

quors Slang er et sprog, der smider jakken, spytter i næverne og så går
til arbejdet Carl Sandburg

quorudmk Fåmælte er ofte de der har hvad de behøver.
Jens Rudolph Dahl

quRE There's a difference between a philosophy and a bumper sticker.
Charles M. Schulz