Tyskland hjælper
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 15:26

Godt gået at tyskland giver 145 mil Kr til nødhjælp i sydøstasien. Danmark
giver 80 mil Kr.
Der er 85 mil tyskere og 5 mil danskere

--
Tom

Fra : Niels Ulrik

Dato : 29-12-04 18:14

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> Godt gået at tyskland giver 145 mil Kr til nødhjælp i sydøstasien. Danmark
> [...]

fint, pengene kommer retur via EU støtte til DK og sekundært ved at
hjælpearbejdere og håndværkere og assistenter og vejledere og
byggekonstruktører og og og og... får arbejde osv osv osv.

og nu kan statsministre osv. pudse glorien og fremstå som patrioter og
venlige medlidende.

på verdensplan giver det et boost økonomisk og alle er glade.

om 3 uger er sagen glemt.

år 2028 er chancen for impact af 300 meter i diameter meteor 1:60.

alene sult og fattigdom i USA slår mange flere ihjel hvert år end de sølle
70.000. mange græder og trøster sig nu med kærlighed og sex pg fødseltallet
stiger og udligner de døde. desværre nok med et plus opad så der faktisk
kommer flere mennesker på denne jord.

USA har nok sprængt atombombe i indiske ocean for at udligne trykket ved San
Francisco.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-04 18:41

"Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> skrev i en meddelelse
> og nu kan statsministre osv. pudse glorien og fremstå som patrioter og
> venlige medlidende.

Jeg MISUNDER Tyskland at de har overblikket og etikken og styrken til ikke
at købe kærlighed via uforstandig kortsigtet katastrofehjælp.

Moral handler om at føle sig hævet over andre. Danmark har ingen grund til
det. Vi føler at vi er kommet for nemt til vor velstand og vor misundelse
mod de mere hårdtarbejdende tyskere er slem.
Misundelse er vigtig at forstå, hvis man vil trænge ned i vor lortethed mht
at importere muslimer og vor køben aflad med katastrofehjælp

*Misundelse* er rod til megen falsk moral - og uden misundelse ville vi nok
ofte blive passive og kede os til døde. Det er svært at konstruere enkel
logik. Derfor nogle forskellige angrebsvinkler på dette politiske væsentlige
fænomen

"Hard work and cleverness is caused by one persons envy against another."
Old Testament

"Medlidenhedens forgyldte skede dækker misundelsens sværd". Nietzsche

Intet menneske foragter man så meget som den man misunder. K K Steincke

Alle hader mig, fordi jeg er så vellidt. - Peter De
Vries

Alt hvad der er produktivt, skaber modvilje. Nietzsche

Be good and you will be lonesome. Mark Twain

De gode er nødt til at korsfæste den, der opfinder sig sin egen dyd! Dét er
sandheden.Nietzsche

Den misundelige piner sig selv som en fjende. Demokrit

Den moralske indignation har i 99 ud af 100 tilfælde ingen anden årsag end
misundelse. Vilhelm Ekelund

Der hvor du ikke er, findes lykken Johann Wolfgang von Goethe

Det bifald, vi ofrer på de nye berømtheder, fremkaldes ofte af den hemmelige
misundelse, vi føler over for dem, der allerede er berømte.
La Rochefoucauld

Det er ikke pengene, men misundelsen der regerer verden.
Curt Goetz

Det onde, vi gør, tildrager os ikke så megen Forfølgelse og så meget Had
som vore gode Egenskaber.La Rochefoucauld

Du kom dem for nær og gik dog forbi - det tilgiver de dig aldrig. Nietzsche

Dyd bærer hævnen i sig selv. E.Y. Harburg (1898-1981)

En god gerning forbliver sjældent ustraffet. Gore Vidal

Envy is the most stupid of vices, for it yieds nothing.
Honore´De Balzac

Every really productive thing is offensive. Nietzsche

Few things are harder to put up with than the annoyance of a
good example. Mark Twain

Forargelse er den følelse, man får, når man ser andre gøre
noget, man gerne selv ville, men ikke selv tør! Anders Mattesen

Hvergang man udretter noget skaffer man sig en fjende
Man skal forblive middelmådig for at være populær Oscar Wilde

Indimellem har vi en ven på grund af den lykkelige omstændighed, at
vi ikke giver ham nogen grund til misundelse. Friedrich Nietzsche

Johannes V. Jensen lader stammen dræbe Fyr, manden som har
skaffet dem ilden. Hvor mange tusind gange har det skuespil gentaget sig i
menneskehedens historie? Sigurd Hoel

Man straffes grundigst for sine dyder. Nietzsche

Man will do many things to get himself loved, he will do all things to get
himself envied. .Mark Twain

Mange afviser en god ide, blot fordi den ikke er deres egen
Luis Buñuel

Mesterskab regnes ofte for egoisme.

Misundelelse er demokratiets basis. Bertrand Russell

Misundelsen er mere uforsonlig end hadet. La
Rochefoucauld

Misundelsen er mere uforsonlig end hadet. La Rochefoucauld

Misundelsen nedbrydes af det sande venskab og koketteriet af den sande
kærlighed.La Rochefoucauld

Noget af det sværeste at affinde sig med, er et godt eksempel.
Mark Twain (1835-1910)

Nu bliver han dydig, kun for at gøre andre ondt dermed. Se ikke så
meget efter ham Nietzsche

Overfor en andens store fortrin, findes der kun een redning:
kærlighed.Goethe

The envious praises me unknowingly. --Kahlil Gibran

Vi behager oftere i livets handel og vandel ved vore fejl end ved vore
gode egenskaber. La Rochefoucauld

Du skal ikke tro du er noget (Janteloven) Aksen Sandemose

.. There is only one honest impulse at the bottom of Puritanism, and that
is the impulse to punish the man with a superior capacity for happiness.
H.L. Mencken

Jeg kan godt lide min mand er jaloux. Det giver tryghed. Inge Hegler
Kvinden tilgiver ikke gerne en mand, at han er jaloux, men aldrig at
han ikke er det. Paul-Jean Toulet

Vor misundelse holder sig altid længere end deres lykke, som vi
misunder. La Rochefoucauld

Vi behager oftere i livets handel og vandel ved vore fejl end ved vore gode
egenskaber. La Rochefoucauld

A kind of jealousy. Mothers are easily jealous of their sons´friend if they
are exceptionally successful. Ususlly a mother loves herself in her son
more than she loves the son himself. Nietzsche

Envy is the most stupid of vices, for it yieds nothing.
Honore´De Balzac

Den misundelige piner sig selv som en fjende.
Demokrit

Happiness is nothing if it is not known, and very little if it is not
envied. Samuel Johnson (1709-1784)English Author

"There are people who can do all fine and heroic things, but one: keep from
telling their happiness to the unhappy" Mark Twain

Msrg

Society takes its revenges on any happines it does not share.
Honre´ De Balzac

Fra : Ralph

Dato : 29-12-04 19:43

> Godt gået at tyskland giver 145 mil Kr til nødhjælp i sydøstasien. Danmark
> giver 80 mil Kr.
> Der er 85 mil tyskere og 5 mil danskere

link? Igår gav vi 10 Mill. KRONER, men dog med en blankocheck fra
statsministeren(god stil) HVIS der krævedes flere penge, derudover har Røde
Kors samlet knap 3. mill. ind, hvor meget de private indsamlere (minus
idioten fra Odder, der narrede 449 kr. fra godtroende) har fået ind ved jeg
ikke, men jeg tvivler på at det er mere end Røde Kors

--
venligst
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 21:15

> [...]
> (minus idioten fra Odder, der narrede 449 kr. fra godtroende) har fået ind
> ved jeg ikke, men jeg tvivler på at det er mere end Røde Kors

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=2797720/
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=331718:fid=100300270/

95 mil fra danark
148 mil fra tyskland

--
Tom

Fra : Ralph

Dato : 29-12-04 23:55

> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=331718:fid=100300270/
>
> 95 mil fra danark
> 148 mil fra tyskland

Fint, tak for link OG oplysning, nu er vi på rette vej. Tyskerne ej, men det
er vel deres problem?

--
venligst
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 00:05

> Fint, tak for link OG oplysning, nu er vi på rette vej. Tyskerne ej, men
> det er vel deres problem?

Tja, man kan vel næppe beskylde dem for at gribe dybt i egen lomme til en af
de største katastrofer i hundrede år hvor de selv har mistet mange
mennesker.

--
Tom

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-04 21:21

> link? Igår gav vi 10 Mill. KRONER, men dog med en blankocheck fra
> statsministeren(god stil) HVIS der krævedes flere penge,

Giver vi for at føle os gode, eller fordi der er ofre som ellers dør/får
kronisk sygdom?

Skaden er sket
Folk med smadrede huse bor i troperne og fryser ikke.
Epidemier bryder ikke ud, selvom hvis 100 overlevende ikke får gravet 10 lig
ned det første døgn i visse kystbyer.

Klogt at Fogh udskyder hjælp til hvis ny flodbølge el. lign

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 21:32

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Giver vi for at føle os gode, eller fordi der er ofre som ellers dør/får
> kronisk sygdom?

Tja det må du spørge folkene på borgen om

> [...]
> Folk med smadrede huse bor i troperne og fryser ikke.
> Epidemier bryder ikke ud, selvom hvis 100 overlevende ikke får gravet 10

Hvad kender du dog til det?
De kan da ikke længere lige gå hen og åbne for vandhanen og drikke lidt
vand. Dermed er der overhængende fare for sygdomme.

> Klogt at Fogh udskyder hjælp til hvis ny flodbølge el. lign

Nej

--
Tom

Fra : Bo Warming

Dato : 30-12-04 01:00

> Tja det må du spørge folkene på borgen om

Du får intet svar fra politikere, men af mediernes "folkelig indsamlng"
kampagne, kan aflæses at vi skal føles os syndige hvis vi ikke giver. Som om
disse lande ikke har rige mennesker selv, der kan yde hjælp og er de
nærmeste til det.
Politikerne og erhvervslederne er så rige som her.
Lad dem hjælpe.

> Hvad kender du dog til det?
> De kan da ikke længere lige gå hen og åbne for vandhanen og drikke lidt
> vand. Dermed er der overhængende fare for sygdomme.

Det er sund fornuft at lig kan slæbes hen på højdedrag hvor der ikke sker
nedsivning af råddenskabsvæsker i drikkevand. Dette er ikke højteknologi. De
mangler ikke mad - hvis det passer at en stor %del af visse byers befolkning
er døde, så har de nu oplagret mad i overskud.
Man kan hente vand fra andre områder (hvis der var hold i journalistskrønen
om drikkevands-fare.).
Mine indfødte kollegaer i Zambia og Afghanistan drak iøvrigt Coca Cola og
ikke vand fra hanen.

> Nej

Fortæl om hvor mange af dine penge du har sendt afsted?
Selvfølgelig er Fogh en ond tyran, hvis han bruger skattestjålne penge på
dette.
Ulandshjælp og flygtnigehjælp og katastrofehjælp bør *privatiseres* og vi
har et hav af store dygtige organisationer til at kanalisere HIN ENKELTE
DANSKERS GODGØRENHED ud til værdigt trængende (Folkekirkens Nødhjælp, Care,
Mellemfolkelig Samvirke, Røde Kors osv osv - der er noget for enhver smag -
for de royale og for de autonome og for borgerlige og for
socialdemokrater).De kalder sig græsrødder. Lad græsrødder finansiere dem.
De royale er sponsorer for Care, så vælg dem, hvis du vil være i det
selskab.

"Jeg er træt af at beskatte fattige mennesker i vort rige land og sende
pengene til de rige folk i de fattige lande. Jimmy Carter

"Vi giver penge, som vi ikke har, ud til folk, vi ikke kender, for at
imponere andre folk, der ikke kan lide os. Frank Chelf

"Argentina efterlyser indvandrere - de har masser af dyrkbart land - men der
vil muslimerne ikke hen - der skal man *så* før man kan *høste* - og
muhamedaner-præsteskaberne ønsker Europa koraniseret. og de styrer
folkevandringerne" Henrik Søndergaard Kanal2-TV, 1994

Franz af Assisi ville i dag være blevet ulandshjælper. Hvis han i dag bliver
forladt af kirken, vil han søge plads hos de revolutionære.
Gunter Grass

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 01:25

> [...]
> nærmeste til det.
> Politikerne og erhvervslederne er så rige som her.

De vil jeg tro at de også gør.

> [...]
> befolkning
> er døde, så har de nu oplagret mad i overskud.

Nu ligger ligene jo under sammenstyrede huse og som en sagde så finder man
først mange af dem når de begynder at lugte. De har sansynligvis stadig ikke
rent drikkevand i store områder.
Ind til videre har vi slet ikke fået tal på alle de sårede der er. Jeg kan
forestille mig der er brug for massiv hjælp i form af medicin og andre ting
når pludselig tusindvis af mennesker har brug for hjælp.

> Man kan hente vand fra andre områder (hvis der var hold i
> journalistskrønen
> om drikkevands-fare.).

Det hjælper jo ikke når de fleste bor i lige det område og sikkert gerne vil
genopbygge deres hjem.

> Fortæl om hvor mange af dine penge du har sendt afsted?

100 Kr plus det over skatten

> Selvfølgelig er Fogh en ond tyran, hvis han bruger skattestjålne penge på
> dette.

Jeg kan ikke følge dig hvad du mener, om det er ironi eller om du mener hvad
du skriver.

Har klippet dine citater væk da jeg mener du burde kunne svare for dine egne
holdninger i stedet for Jimmy Carter

--
Tom

Fra : Bo Warming

Dato : 30-12-04 07:06

Som

> De vil jeg tro at de også gør.

Ja, så danskere behøver ikke tro, at deres hjælp er vigtig. Der er foragt i
al medlidenhed.

> [...]
ting
> når pludselig tusindvis af mennesker har brug for hjælp.

Halvdelen af Kabul har ikke drikkevand, for husene ligger skråt op af
bjergsiderne. Fattige tjener penge ved at slæbe vand op til disse huse i
fåreskindssække. Ulandsfolk kan selv. Og idag har man en bil til at fragte
1000 mands daglige drikkevandsforbrug fra kilde 50 meter i vandet

> Det hjælper jo ikke når de fleste bor i lige det område og sikkert gerne
vil
> genopbygge deres hjem.

Og det klarer de uden vor hjælp, omend nogle må tære lidt på sparepengene

> [...]

hvad
> du skriver.
>
> Har klippet dine citater væk da jeg mener du burde kunne svare for dine

Hvis Carter har udtrykt hvad jeg mener, på en kort og elegant måde, så er
genbrug fornuftigt.
Mens jeg copypaster de relevante tankekrystaller fra citatsamlingen på min
harddisk får jeg ideer til selv at udtrykke mig i klar telegramstil.