Kommunalreformen koster
Fra : Allan Riise

Dato : 28-12-04 11:27

Når nu regeringen fortæller jer at det er bedre, billigere og smartere for
os borgere, med storkommuner, så tro dem, som sædvanlig, ikke.

I ca. halvdelen af disse "storkommuner" vil det, ifølge de der har fingeren
på pulsen, nemlig borgmestrene, føre til højere kommuneskatter og forringet
service, ja i visse tilfælde kan skatten blive forhøjet med 100%

Skal siges at det er tal efter en rundspørge til 31 borgmestre.

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=521182/

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er nødvendigt,

Fra : Konrad

Dato : 28-12-04 11:30

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message
> Når nu regeringen fortæller jer at det er bedre, billigere og smartere for
> os borgere, med storkommuner, så tro dem, som sædvanlig, ikke.

Nej - det viser erfaringen. I bedste fald ligger rationaliseringsgevinsten
på 0...

> [...]
forringet
> service, ja i visse tilfælde kan skatten blive forhøjet med 100%

Blandt andet som følge af større "fjernhed" - alene transporten af syge,
gamle og børn rundt til de "sammenlagte" enheder vil udhule evt gevinster...

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 28-12-04 17:06

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Når nu regeringen fortæller jer at det er bedre, billigere og smartere for
> os borgere, med storkommuner, så tro dem, som sædvanlig, ikke.

"Det Offentlige" er ikke til for Borgerne, så hvad er det nye?

> service, ja i visse tilfælde kan skatten blive forhøjet med 100%

Fint; så er jeg over det problem med hvad jeg skal bruge de sidste 30% af
min løn til - og jeg kan ikke mere få et Skattesmæk - en hurtig ende på
lidelserne

> Skal siges at det er tal efter en rundspørge til 31 borgmestre.

De 31, der bliver Fyret?

Fra : Frank

Dato : 29-12-04 00:26

Hej Allan

On Tue, 28 Dec 2004 11:27:18 +0100, "Allan Riise"
> [...]
>service, ja i visse tilfælde kan skatten blive forhøjet med 100%
>
>Skal siges at det er tal efter en rundspørge til 31 borgmestre.

Kan du ikke læse artiklen igen - det der med de 100% skatteforhøjelse
er vist en misforståelse...

Mvh
Frank

Fra : Allan Riise

Dato : 29-12-04 08:50

Frank wrote:
> Hej Allan

> Kan du ikke læse artiklen igen - det der med de 100% skatteforhøjelse
> er vist en misforståelse...

Citat

" De har udsigt til højere skatter eller dårligere service de kommende år
som direkte følge af reformen. I nogle kommuner er prisen endda dobbelt op."

Allan Riise

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 29-12-04 09:30

Hej

> Citat
>
> " De har udsigt til højere skatter eller dårligere service de kommende år
> som direkte følge af reformen. I nogle kommuner er prisen endda dobbelt
> op."

Og fortsætter: " Her ligger der både højere skat og dårligere service og
venter. "

I nogle af de nye kommuner vil man få både højere skat OG dårligere service.

Ikke noget om en 100% forhøjelse af skatten. Du har IHMO i bedste fald
misforstået artiken.

Mvh
Frank

Fra : Allan Riise

Dato : 29-12-04 10:37

Frank Allan Rasmussen wrote:
> [...]
> og venter. "
>
> I nogle af de nye kommuner vil man få både højere skat OG dårligere

Dårligere service er vel ikke en pris=kroner ?

> Ikke noget om en 100% forhøjelse af skatten. Du har IHMO i bedste fald
> misforstået artiken.

Eller også er den dårligt formuleret, og du kan jo også have misforstået
den, IMHO!

Allan Riise