Endelig en artikel om arbejderens sande fj~
Fra : Andropov

Dato : 28-12-04 08:54

Alucard Skrev:

>Selv om nogen arbejdere dog ikke er for kloge og asociale, når de
>melder sig i kristelig fagforening.

>Hvorfor er man pludseligt dum og associal bare fordi man er uenig med
>dig og synes at kristelig fagforening er fint.....

Så vidt jeg har forstået er kristelig fagforening nærmest som et
forsikringsselskab og intet andet. De kæmper ikke arbejdernes kamp som
de andre fagforeninger. Hvis alle så meldte sig ind i kristelig
fagforening ville forholdende blive som i helt gamle dage for
arbejderne hvor der var usle arbejdsforhold.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-04 09:24

"Andropov" <andropov@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> fagforening ville forholdende blive som i helt gamle dage for
> arbejderne hvor der var usle arbejdsforhold.

De der arbejdere - hvilke? - ja, på Staunings tid var ganske mange
fagforeningsmedlemmer produktivt virksomme.

Robotter kan idag overflødiggøre
99,9% af LO-medlemmer, men det nænner man kun delvis -
- så KONTORISTER sættes i selvsving.
De, der programmerer automatikken, må holde faglige møder og have
praktikanter i en lind strøm, for at få tiden til at gå.

"Usle arbejdsforhold" er idag passiv rygning og sexchikane, som man hænger
afdøde Godfather Marlon Brando op på, for i det virkelige liv er der intet
for fagforeninger at gøre udover at udsende tryksager.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-12-04 09:24

> [...]
> fagforening ville forholdende blive som i helt gamle dage for
> arbejderne hvor der var usle arbejdsforhold.

Det er vist ikke helt rigtigt.

Hovedforskellen er at Kristelig fagforening bygger på tillid mellem
arbejdsgiver og arbejdstager, den dialog tjener begge parter.

Arbejdsmarkedet har ganske enkelt forandret sig, der er kamp om den bedste
arbejdskraft, hvilket i højere grad gør at markedskræfterne regulerer
arbejdsmarkedet. Arbejdsgiverne har tillige fundet ud af at tilfredse
medarbejdere er mere produktive, der er gået sport i at opføre sig
ordentligt (Corporate Governance) og ikke mindst kapitalkoncentrationen
ligger i middelklassens pensionsformuer.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 29-12-04 06:09

On Tue, 28 Dec 2004 09:24:17 +0100, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>Det er vist ikke helt rigtigt.
>
>Hovedforskellen er at Kristelig fagforening bygger på tillid mellem
>arbejdsgiver og arbejdstager, den dialog tjener begge parter.

Ja... og det er gift for LO's tankegang, at der kan være "tillid
mellem arbejdsgiver og arbejdstager"

Jeg har selv været i og udenfor SID... Der hvor jeg IKKE var medlem af
SID havde jeg den højeste løn og den største frihed... (som ufaglært
arbejder)

Fra : Alucard

Dato : 29-12-04 06:03

On 27 Dec 2004 23:53:34 -0800, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

> [...]
>fagforening ville forholdende blive som i helt gamle dage for
>arbejderne hvor der var usle arbejdsforhold.

Hvilke fagforeninger "kæmper arbejdernes kamp" ???? Det største
problem er at de LO-baserede fagforeninger ikke har fulgt med tiden og
stadig tror vi er i 1930'erne.... Den eneste forskel på om du i dag er
i f.eks. SID eller Kristelig fagforening er prisen på medlemskabet...
De kæmper lige meget/lidt for dine interesser....