Endelig en artikel om arbejderens sande fj~
Fra : Andropov

Dato : 27-12-04 22:53

Thorkild Poulsen skrev:

>Fra Liberator stammer flg:

>http://www.liberator.dk/art-detail.asp?A_Id=500

> Fagbevægelsen bør sadle om
>
> Krisen på de danske slagterier, bør få fagbevægelsen til at indse, at
>den alt for længe har fokuseret på den forkerte fjende:
arbejdsgiverne. I
>stedet bør den hurtigst muligt rette skytset mod dem, der virkelig
udbytter
>arbejderne: Staten

Så kunne fagbevægelsen lige så godt nedlægge sig selv hvis man skulle
følge dine tanker. Men det er vidst ingen arbejdere interesseret i...
Selv om nogen arbejdere dog ikke er for kloge og asociale, når de
melder sig i kristelig fagforening.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-12-04 23:07

"Andropov" <andropov@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> følge dine tanker. Men det er vidst ingen arbejdere interesseret i...
> Selv om nogen arbejdere dog ikke er for kloge og asociale, når de

De frie fagforeninger er da vejen frem, på tide der gøres op med det
forsumpede anakronistiske LO, værdierne i samfundet ændrer sig og følger man
ikke med må man lukke biksen, det gælder også inden for fagforeningen.

Det er en smuk tanke at effektivisere den offentlige sektor og give
gevinsten til befolkningen i form af skattelettelser. En nødvendig mulighed
for at bevare arbejdspladser i Danmark.

Dette er vort århundredes "Hvad udad tabes skal indad vindes".

Og ja, fjerne så top og mellemskat så viden bliver i Danmark, det får vi
rigeligt brug for.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-12-04 23:08

> [...]
> følge dine tanker. Men det er vidst ingen arbejdere interesseret i...
> Selv om nogen arbejdere dog ikke er for kloge og asociale, når de

Nej for pokker .lad os gøre som thorkild siger.................lad os
beggynde at konkurrere med kineserne på lønninger. Det er vores eneste
chance for at overleve

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-12-04 23:13

"Peter K. Nielsen" <dukantro@nej.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nej for pokker .lad os gøre som thorkild siger.................lad os
> beggynde at konkurrere med kineserne på lønninger. Det er vores eneste

Rart om vi blot kunne konkurrere med tyskerne....

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-12-04 23:18

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Rart om vi blot kunne konkurrere med tyskerne....

Det kan vi jo også

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 27-12-04 23:30

> Det kan vi jo også
>
> Peter

Jeg er ikke sikker på slagteriarbejderne i Ringsted er helt enige med dig.

Thorkild

Fra : Joakim von And

Dato : 28-12-04 09:01

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <dukantro@nej.dk> wrote in message

> Jeg er ikke sikker på slagteriarbejderne i Ringsted er helt enige med dig.

Men måske slagteriarbejderne i Ringsted på længere sigt er bedre tjent med
at man nedlægger slagteriet i dag fremfor at forsøge at udskyde det
uundgåelige?

JvA

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-12-04 09:20

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> Men måske slagteriarbejderne i Ringsted på længere sigt er bedre tjent med
> at man nedlægger slagteriet i dag fremfor at forsøge at udskyde det
> uundgåelige?

Det er ganske rigtigt man ikke skal holde gang i noget der ikke har et
solidt fundament i markedskræfterne.

Men så sjovt er det heller ikke at arbejdspladser forlader landet, vi skal
ikke blot se til, men forbedre vores konkurrenceevne.

Her er det at skatterne kommer ind i billedet, sænk dem og konkurrenceevnen
forbedres.

Et andet eksempel er SAS, hvor man har rationaliseret meget kraftigt, jeg så
gerne en tilsvarende rationalisering af den offentlige sektor, et system der
aldrig har haft en reel produktivitetsstyring er gennemsyret af
ineffektivitet.

Vi bliver også nødt til at forædle vores produktionslinier med robotter etc.

Thorkild

Fra : Joakim von And

Dato : 28-12-04 10:26

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> Det er ganske rigtigt man ikke skal holde gang i noget der ikke har et
> solidt fundament i markedskræfterne.

Netop, og hvis lønomkostningerne er den altdominerende konkurrenceparameter,
må vi nok erkende, at vi står svagt set i international sammenhæng.

> Men så sjovt er det heller ikke at arbejdspladser forlader landet, vi skal
> ikke blot se til, men forbedre vores konkurrenceevne.

Enig, men forbedringen af vores konkurrenceevne skal primært rettes mod de
brancher, vi i forvejen er eller kan blive konkurrencedygtige i, og ikke mod
internationale lavtlønsområder, hvor en konkurrenceevnestrategi er baseret
på omkostningsminimering.

At der er arbejdspladser, der forlader landet kan næppe undgåes uanset
omfanget af evt. konkurrencefremmende tiltag.

> Her er det at skatterne kommer ind i billedet, sænk dem og
konkurrenceevnen
> forbedres.

Derom er vi enige.

> [...]

der
> aldrig har haft en reel produktivitetsstyring er gennemsyret af

Den off. sektor har jeg kun et perifert kendskab til og kan derfor ikke
udtale mig om.

Det kunne dog være interessant at se undersøgelser, der beskriver bredde og
dybde af den off. sektors ineffektivitet.

Har du nogle links, der beskriver omtalte problem?

JvA

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-12-04 20:50

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

Jeg har udeladt en masse om konkurrence, jeg tror vi generelt er enige. Vi
skal naturligvis ikke konkurrere med folk der får 5 kr. i timen, men presset
er øget på dem vi konkurrerer med og derfor skal vi øge vores
konkurrenceevne.

Den mest givende er nok denne:
http://www.fm.dk/db/filarkiv/4130/budgetred_01.pdf

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 28-12-04 21:07

Thorkild Poulsen wrote:
> [...]
> enige. Vi skal naturligvis ikke konkurrere med folk der får 5 kr. i
> timen, men presset er øget på dem vi konkurrerer med og derfor skal

Uha da, Thorkild..

Denne PDF skriver jo at skattetrykket blev holdt i ro, de off. udgifter var
faldende, og det samme var skatten.

Hænger det sammen med dine postulater om at det hele steg?

Og er det ikke sandt, at under den nuværende regering, der stiger de off.
udgifter?

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-12-04 23:01

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hænger det sammen med dine postulater om at det hele steg?
>
> Og er det ikke sandt, at under den nuværende regering, der stiger de off.

Den viser nok snarere du ikke fatter ret meget. Jeg er efterhånden temmelig
træt af dit uvid og kværulantiske adfærd.

Nå, det er jeg nok ikke ene om.

Thorkild

Fra : Konrad

Dato : 28-12-04 10:43

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Men så sjovt er det heller ikke at arbejdspladser forlader landet, vi skal
> ikke blot se til, men forbedre vores konkurrenceevne.

Præcis.

> Her er det at skatterne kommer ind i billedet, sænk dem og
konkurrenceevnen
> forbedres.

Modsiger du ikke dig selv her? Vores konkurrenceevne måles ikke på skatten,
men på kvalitet og viden. Vi vil aldrig kunne matche udviklingslandes
skatteniveau alligevel, og derfor er det absurd at begynde at tale om skat
som et konkurrenceparameter.

> [...]

der
> aldrig har haft en reel produktivitetsstyring er gennemsyret af

Intet er gennem de sidste 15 år rationaliseret mere i Danmark end det
offentlige. At du gerne ser SAS afviklet og solgt er dit problem - håber
ikke du gerne ser Danmark afviklet og solgt til højestbydende, hvilket vil
være resultatet af din tankegang.

> Vi bliver også nødt til at forædle vores produktionslinier med robotter
etc.

Enig. Det som du så glemmer er blot, at det er uhyre få arbejdspladser der
på den måde kan rationaliseres væk - størstedelen af de arbejdspladser det
kan lade sig gøre med ER allerede at finde i Indien, Tjekkiet, Litauen
etc...Du taler ud fra et syn på Danmark som industri og produktionsland -
det er bare 30 år siden Danmark forlod denne status...Dit elskede USA lever
i langt højere grad op til disse forestillinger, og de bliver - som du ser -
jo også hårdere ramt...alene sidste år tabte USA 400.000 arbejdspladser til
globaliseringen - en globalisering Danmark i allerhøjeste grad er parat
til...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-12-04 15:03

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> men på kvalitet og viden. Vi vil aldrig kunne matche udviklingslandes
> skatteniveau alligevel, og derfor er det absurd at begynde at tale om skat

Der hvor den danske skat virkelig skader er på viden, de forlader ganske
enkelt landet.

> [...]
> ikke du gerne ser Danmark afviklet og solgt til højestbydende, hvilket vil

Intet område er rationaliseret mindre end det offentlige, det erkender de
faktisk selv. Produktiviteten faldt med 10 % i 90'erne. (Finansministeriet)

> [...]
> til
> globaliseringen - en globalisering Danmark i allerhøjeste grad er parat

Aner ikke hvad du taler om, men lad os se lidt empiri.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 28-12-04 08:39

On 27 Dec 2004 13:53:03 -0800, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

> [...]
>følge dine tanker. Men det er vidst ingen arbejdere interesseret i...
>Selv om nogen arbejdere dog ikke er for kloge og asociale, når de

Hvorfor er man pludseligt dum og associal bare fordi man er uenig med
dig og synes at kristelig fagforening er fint.....

Det lyder lidt som "Alle der ikke kan se at jeg er et geni, er dumme"

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 28-12-04 17:12

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Thorkild Poulsen skrev:

> Selv om nogen arbejdere dog ikke er for kloge og asociale, når de
> melder sig i kristelig fagforening.

Det er heller ikke særligt klogt at bruge skældsord om nogle mennesker man
slet ikke kender - det viser at man, i stedet for at overbevise nogen for
eens sag - så gerne vil være een af de "gode" men fordi man ikke er noget
selv, må man finde på nogle "onde" og pege fingre af! Ligesom De Radikale!