valg? minimalismestat? fremmedhad?
Fra : hoff

Dato : 27-12-04 20:22

Nu må vi se hvad fogh har i hatten til nytårtalen, sikkert en total vridning
af velfærden, og flere skattelettelser til de bedre stillet, og 0 %
under/mellemklassen.
Der kommer flere og flere fattige i Danmark, og resten verden. flere og
flere bliver til egoisker, og tænker bare "jeg vil have, jeg vil have".
Man kan bare se her til jul, blev der brugt 2 mia. ekstra på julegaver, hvor
røde kors og andre hjælpe oganisationers spisesteder er overfyldte med
hjemløse.
Da jeg var i BR for selv at hive gaver ned af hylderne, så jeg lige at man
kunne give penge til kræftramte børn. Jeg støttede det, og købte mindre ind.
Så havde min samvigtighed det bedre.
I weekenden var jeg omgivet af mennesker der hidsede hinanden op omkring,
hvor dumme indvandre er. Næsten alle sad og generelisere om dem, og den ene
sagde med et grin. "jeg er ligeglad med politik, men jeg sætter sq et kryds
ved Dansk Folkeparti". Og en anden konservativ pige grinte med.

Er det ikke lidt pinligt, at være medlem af Dansk Folkeparti?

Hvad får vi ud af menneskehad?

Det er vigtig at der er balance i økonomiens goder.

Men er der det?

Socialdemokratiet har det svært, når valgkampen primær kommer til at handle
om skattelettelser, sekundær racistiske holdninger. Anders Fogh Rasmussen er
en dygtig politiker.

Men gør han de rigtige for Danmark?.

Fra : CJA

Dato : 28-12-04 00:44

hoff wrote:

> [...]
> røde kors og andre hjælpe oganisationers spisesteder er overfyldte med

Folk *er* egoistiske. I stedet for at give deres i forvejen forkælelede
unger dyrere og dyrere gaver, burde de hellere give billigere gaver og
så bruge flere penge på dem, som virkelig mangler. Ungerne får jo gaver
til deres fødselsdage osv i forvejen.

At have et sponserbarn kan anbefales. Pengene man indbetaler, går til
barnet selv og dets nærmeste familie. Det er nok den støtte, hvor man
som giver, ser de største resultater.
Dog burde man ikke kunne trække beløbet fra i skat, da man på den måde
ikke selv er giveren, men sender regningen videre til alle danske
skatteborgere, selv dem som dårligt kan klare sig selv.
Gør som jeg: betal beløbet *uden* at trække det fra i skat!

> Da jeg var i BR for selv at hive gaver ned af hylderne, så jeg lige at man
> kunne give penge til kræftramte børn. Jeg støttede det, og købte mindre ind.

Du er et dejligt menneske.

> Så havde min samvigtighed det bedre.

Det var også en god og medmenneskelig gerning du gjorde, så dine
følelser var fortjente.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-04 01:55

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message

> Er det ikke lidt pinligt, at være medlem af Dansk Folkeparti?
tværtimod

> Hvad får vi ud af menneskehad?
er der sådant i at ønske kun selvhjulpne indvandrere?

> Socialdemokratiet har det svært, når valgkampen primær kommer til at
> handle om skattelettelser, sekundær racistiske holdninger. Anders Fogh
> Rasmussen er en dygtig politiker.
> Men gør han de rigtige for Danmark?.

Der er ikke arbejdere, men især robotter, som skaber produktionsgoderne.
Fogh har up-to-date minimalstats-ideer og sammen med DF er han den mindst
dårlige løsning for DK

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 28-12-04 17:22

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke lidt pinligt, at være medlem af Dansk Folkeparti?

Pjat - DF er jo bare højrefløjen i Socialdemokratiet, dem som De Radikale
ikke vil være i stue med og som derfor ikke passer ind i "Partiet". At man
opgiver 1/3 af sine vælgere for at fedte for 7% af stemmerne hos sine
Konkurrenter om "Midten", se det er Jelved's fortjeneste og Nyrup/Lykketofts
Dumhed!

Bare læst lidt fra Venstrefløjen om "Fremmedarbejderne"/"Gæstearbejderne" i
70'erne - så er du vist med!

> Hvad får vi ud af menneskehad?

Man giver som man modtager?

> Det er vigtig at der er balance i økonomiens goder.
>
> Men er der det?

Nej - der står for lidt på bunden af Lønsedlen.

> Men gør han de rigtige for Danmark?.

Næh - men nok det mindst dårlige udaf den samling potentielle plager, der
kunne danne regering.