Eurolines og menneskesmugling
Fra : Allan S Bitsch

Dato : 27-12-04 09:58

Busselskabet Eurolines erkender åbent, at det er en god forretning, at
smugle afrikanere og andre ind i Danmark. Der er tilsyneladende ingen
kontrol i busserne. Hvordan kan de slippe godt fra det, når der falder hårde
domme til almindelige mennesker. Håber virkelig, at der bliver strammet op.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 10:50

Allan S Bitsch wrote:
> [...]
> domme til almindelige mennesker. Håber virkelig, at der bliver strammet op.

Far nu ikke for meget i flint over det. Dit mål vil i såfald være forfejlet.

Det Eurolines kører er "rutebiler" i international trafik.

Jeg mener ikke at man kan forlange at den (eller de to) chauffør(er) der
kører bussen skal gennemføre de samme undersøgelser som politiet laver
ved en indrejsekontrol overfor passagerne.

Bussen starter fra en by i et EU-land, og samler måske passagerer op i
andre byer i samme, eller andre, EU-land. Derfor må det være tilladt for
chaufføreren at gå udfra at passagerene har lovligt ophold hvor de er.
Og at de lovligt kan rejse med til den anden ende af busruten.

Kommer bussen fra et land udenfor EU (ved ikke om der er sådanne ruter),
stiller tingene sig lidt anderledes. Men er det tilfældet har
myndighederne jo endnu ikke forbudt sig selv at lave grænsekontroller.

Jeg finder det urimeligt at forvente/forlange at chaufførene skal lave
politiets indrejsekontroller for dem.

Ganske ligesom jeg finder det urimeligt at flyselskaberne er pålagt at
gøre det. Og at de bliver bødet hvis det viser sig at de ikke har gjort
det godt nok.

Men det passer ganske godt ind i det discountsamfund vi er ved at skabe
os. Hvorfor gøre noget selv hvis man kan forlange andre til at gøre det,
gratis.

Som en lille krølle på tingene vil det nok være en fordel for
busselskaberne hvis de kørte til en banegård kort før grænsen og sendte
deres passagerer med toget til en by inde i det næste land. Svjv bliver
banerne ikke stillet overfor noget som helst krav i retning af hvad vej-
og lufttransporten bliver ved grænsepassage.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Allan S Bitsch

Dato : 27-12-04 19:56

> [...]
> banerne ikke stillet overfor noget som helst krav i retning af hvad vej-
> og lufttransporten bliver ved grænsepassage.

Ja, det ville være kønt. Score pengene og spille sorteper videre til
togselskaberne.

Jeg er sådan set ligeglad med, om det er busselskabet eller myndighederne
der skal udføre kontrollen eller hvem der skal betale. Kan bare ikke se
meningen i, at der er så lemfældig kontrol i busser, når passagerer i tog
og fly bliver kontrolleret.

V.h.
Allan B.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 21:36

Allan S Bitsch wrote:

> [...]
> der skal udføre kontrollen eller hvem der skal betale. Kan bare ikke se
> meningen i, at der er så lemfældig kontrol i busser, når passagerer i tog

Hvis du rejser med tog fra Napoli i Italien til Ålborg i Danmark med tog
vil du få din billet kontrolleret et antal gange. Det vil være den
eneste kontrol personalet vil lave.

Hvormange gange der så kommer politi og/eller toldvæsen forbi kan ikke
siges. Men det er ikke usandsynlig at der slet ikke kommer kontrol af
den slags.

Det er svjv kun ved fly- og sø-rejser at man skal opgive et navn for at
komme med. Når vi altså snakker rutetrafik. Som Eurolines er en del af.

Hvis det kan hjælpe på forståelsen skal jeg måske gøre opmærksom på at
den trafik Eurolines udfører ikke er turistfart men rutefart.

Men rutetrafik hvor ruten går mellem, f.eks., Kbhstrup og Madrid i
stedet for mellem Århus og Randers.

Altså en rutebil hvor man kan stå på og af ved ethvert af de
stoppesteder der er undervejs.

Du kan finde mere om hvad Eurolines er på:
http://www.eurolines.dk/
og:
http://www.eurolines.com/

Fra : NoTrabajo

Dato : 29-12-04 08:13

"Allan S Bitsch" <allansb@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> domme til almindelige mennesker. Håber virkelig, at der bliver strammet op.

Problemet er ikke busselskabet - problemet er Schengen-aftalen. Er meningen med
Schengen ikke at man skal kunne rejse frit inden for Schengen-området, når man
først er kommet indenfor Schengen-området. Problemet er bevogtningen af
Schengen-områdets ydre grænser og selve Schengen-aftalen, der gør det muligt for
alverdens personer at rejse uden kontrol i en bus mellem for eksempel Paris og
Danmark.

Schengen-aftalen er en fiasko fordi den muliggør at alverdens illegale
immigranter kan rejse rundt i det meste af Europa uden kontrol, når det først er
lykkedes dem af få foden indenfor. Nu forsøger man så i stedet at smøre den
politiske fiasko af på et uskyldigt busselskab, der blot gør det der er meningen
med et busselskab, nemlig at transportere passagerer. Grænsekontrol er ikke
busselskabets opgave, men må være en opgave for myndighederne.

Lad os på opsagt Schengen-aftalen og få genindført bevogtning af Danmarks ydre
grænser.
--
NoTrabajo