Off Topic Fundats overholdning
Fra : Allan Riise

Dato : 26-12-04 22:14

Uagtet om man mener at man skal have lov til at poste indlæg i dk.politik,
som har det óverordnede at det er/bliver indvandringsrelateret, så er
fundatsen at disse indlæg *ikke* er ønskede, hvis man ønsker at sådanne
indlæg alligevel skal postes herinde, så må man forsøge at få fundatsen
lavet om.

Når T.Liljeberg ikke menr at have set en debattør skrive et indlæg,
*herinde* som værende racistisk, så synes jeg at han skulle læse inde i
d.p.i. og se hvordan personens overordnede syn er på indvandrere i Danmark,
især Muslimer, og så vil han kunne se, at uagtet indpakningen er fin, så er
indholdet det ikke nødvendigvis.

Jeg vil gerne gå med til, og kan se, at der er nogle få debatter, der ligger
på grænsen til begge grupper, og dem prøver jeg ikke at bedømme som værende
on eller off topic, men så snart et sådant indlæg når visse debattørers
tastatur, så er det off-topic, da det straks bliver bashing tråde i stedet
for at være debat, og det er ikke hvad dk.politik skal bruges til..

derfor vil jeg gerne bede folk om, at holde fundatsen i denne gruppe, det er
altså ikke et validt argument at man skriver pænt, eller at man synes at det
ert vigtigt i forhold til politikken i Danmark, er det indvandrer relateret,
så er det, pr. def. ifølge fundatsen off-topic!

Og så synes jeg at det er for ringe at bruge andre debattører's skrivemåde,
som AHW og hans retorik når det gælder kommunismen, som et grundlag for både
det ene og det andet, 2 forkerte gør stadig ingen ret.

For at ingen skal være i tvivl, så bringer jeg her fundatsen, og som jeg er
påbegyndt i dag, så vil jeg, hver gang jeg ser en tråd der omhandler
indvandring, FUT'te den til d.p.i.
Og kald mig bare netbetjent, men prøv at se hvordan at gruppen har udviklet
sig, især det sidste år!

1. Gruppenavn:
dk.politik

2. Beskrivelse:
Til debat af politiske emner

3. Fundats:
Gruppen er til diskussion af politiske emner
Følgende emner er ønsket i dk.politik
- dansk politik generelt, f.eks. økonomisk politik, retspolitik,
udenrigspolitik, indenrigspolitik
- international politik, f.eks. EU-politik, kriser i udlandet
- Ideologidiskussioner

Følgende emner er uønsket i dk.politik:
- Indvandringspolitik henvises til dk.politik.indvandring
- Miljøpolitik henvises til dk.politik.miljø
- Trafikpolitik henvises til dk.politik.trafik
- Indlæg med overdreven brug af citater frabedes
(man kan istedet benytte dk.binaer til citatet og linke dertil i
sit indlæg i dk.politik).
- Reklamer for hjemmesider, politiske blade o.l. henvises til
dk.opslag.internet
- Køb/salg-indlæg henvises til dk.marked.*

Krydspostning mellem dk.politik og andre grupper er generelt uønskede. I
de særlige tilfælde hvor det kan være nødvendigt skal der sættes
Follow-Up-To i headeren til mest relevante gruppe.

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er nødvendigt,

Fra : T. Liljeberg

Dato : 26-12-04 22:29

On Sun, 26 Dec 2004 22:13:53 +0100, "Allan Riise"
<familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

> [...]
>fundatsen at disse indlæg *ikke* er ønskede, hvis man ønsker at sådanne
>indlæg alligevel skal postes herinde, så må man forsøge at få fundatsen

Helt enig.

> [...]
>især Muslimer, og så vil han kunne se, at uagtet indpakningen er fin, så er

Usselt, så kører den med hentydningerne og antydningerne og
insinuationerne og de slet skjulte beskyldninger. Hiv det frem, vis
hvad du mener berettiger til at kalde Knud for racist.

> [...]
>tastatur, så er det off-topic, da det straks bliver bashing tråde i stedet
>for at være debat, og det er ikke hvad dk.politik skal bruges til..

Bashing er off-topic i begge grupper. Debat-niveau kan ikke bruges som
argument for at et indlæg hører til i den ene eller anden gruppe.

> [...]
>ert vigtigt i forhold til politikken i Danmark, er det indvandrer relateret,
>så er det, pr. def. ifølge fundatsen off-topic!

Ja, og dette indlæg er off-topic. Debat om fundats og hvorvidt indlæg
er off-topic, hører til i dk.admin.netikette.

>Og så synes jeg at det er for ringe at bruge andre debattører's skrivemåde,
>som AHW og hans retorik når det gælder kommunismen, som et grundlag for både
>det ene og det andet, 2 forkerte gør stadig ingen ret.

Tør øjnene. Hvis du henviser til min kommentar, så er det urimeligt,
at det lige netop er AHW, der skal nævnes her. Min pointe gik meget
bredere. Du kaldte en debattør for racist, fordi denne angiveligt
skulle mene, at muslimer er ringere mennesker. Jeg påpegede såmænd
bare, at rent bortset fra, at jeg ikke har set, at pågældende skulle
have givet udtryk for den mening, så er der altså mange, der mener, at
visse grupper er ringere mennesker.

> [...]
>indvandring, FUT'te den til d.p.i.
>Og kald mig bare netbetjent, men prøv at se hvordan at gruppen har udviklet

Ja, i samme ånd så er dette indlæg FUTTET til dk.admin.netikette.

Og så synes jeg, at du helt undgår en vigtig pointe, som gav anledning
til Knuds indlæg. Nemlig, at indlæg henvises til dpi med kommentarer
som, "smut over i skraldespanden, din lede racist". Hvis det er ment
som vejledning, så er det en elendig facon, hvis det er ment som
mudderkastning, så hører det hjemme andetsteds.

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 00:59

> [...]
> - Ideologidiskussioner
>
> Følgende emner er uønsket i dk.politik:
> - Indvandringspolitik henvises til dk.politik.indvandring

Men flygtninge er ikke indvandrere, så dem kan vi vel godt tale om?

> [...]
> - Indlæg med overdreven brug af citater frabedes
> (man kan istedet benytte dk.binaer til citatet og linke dertil i

Altså slut med at citere fra socialdemokraten!

> - Reklamer for hjemmesider, politiske blade o.l. henvises til
> dk.opslag.internet
> - Køb/salg-indlæg henvises til dk.marked.*

Helt ærligt så er det fanme svært at diskutere politik når det er sat i
rammer hvor man kan futte samtilige indlæg til andre grupper. Det ligger
faktisk i ordet politik.

Carl

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 01:41

Carl L wrote:

> Altså slut med at citere fra socialdemokraten!

Og div. tvstations-nyhedssider.

> Helt ærligt så er det fanme svært at diskutere politik når det er sat i
> rammer hvor man kan futte samtilige indlæg til andre grupper. Det ligger
> faktisk i ordet politik.

Nu ved jeg ikke hvor længe du har været på usenet. Men prøv at
forestille dig hvordan det så ud herinde inden de andre grupper blev
oprettet.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 18:32

> Nu ved jeg ikke hvor længe du har været på usenet. Men prøv at
> forestille dig hvordan det så ud herinde inden de andre grupper blev
> oprettet.

Så må vi hellere lave et par grupper mere fordi, flygtninge, indvandere,
konventionsflygtningen, familiesamføringer er ikke det samme og hvis det
skal lægges i så faste rammer at vi ikke kan diskutere indvandere for/imod
og deres indflydelse på dansk kultur, så er det et kæmpe problem.
Alene dette indlæg burde futtes til dpi og derfra til dk.kultur

Carl

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 21:17

Carl L wrote:

> [...]
> og deres indflydelse på dansk kultur, så er det et kæmpe problem.
> Alene dette indlæg burde futtes til dpi og derfra til dk.kultur

Nu har emneområdet jo sin egen gruppe.

Hvis problemet så er at den bruges til noget andet end det der var
planen fra starten skulle der måske ses på at få rydet op derovre. i
stedet for at flytte debatten herover.

Oprydningen kunne måske klares med at futte personangrebene videre til
"Mudderpølen". Og ved grove og/eller gentagne angreb at bruge
"Abuse-løsningen"

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-12-04 01:33

On Sun, 26 Dec 2004 22:13:53 +0100, Allan Riise wrote:

> 2. Beskrivelse:
> Til debat af politiske emner

Så hold det venligst til det.
--
MVH
osv...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 01:38

Allan Riise wrote:

> [...]
> indvandring, FUT'te den til d.p.i.
> Og kald mig bare netbetjent, men prøv at se hvordan at gruppen har udviklet

<cut>
> [...]

> de særlige tilfælde hvor det kan være nødvendigt skal der sættes
> Follow-Up-To i headeren til mest relevante gruppe.

Du skal ikke høre noget fra mig for også at tage de to jeg har ladet stå
med i dit "futteri".

Og så er der en som ikke står i d.p's fundats, men som også kunne være
nyttigt at "futte" til jævnt ofte. Og det er d.s.mudderkastning

Desværre får dit "futteri" ikke indflydelse på når andre svarer på det
indlæg du futter fra.

Fra : Joakim von And

Dato : 27-12-04 08:37

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fundatsen at disse indlæg *ikke* er ønskede, hvis man ønsker at sådanne
> indlæg alligevel skal postes herinde, så må man forsøge at få fundatsen

Jeg er helt enig og lad mig tilføje, hold da helt ferie et spektakel min
forholdsvis indlysende fut kan afstedkomme.

Det er mig aldeles ubegribeligt, at der er begavede usenet debattører, der
kan
fare i flint over, at man tillader sig at futte et emne, der i
overskriftsform hedder
Indvandrer i arbejde=dansker i arbejdsløshedskøen over til
dk.politik.indvandring.

Den ansvarlige har gjort noget lignende tidligere og denne titel er
naturligvis en
åbenlys provokation, der har til hensigt at få sindene i kog - ganske
effektfuld må man sige.

Hun sidder og griner sin røv i laser lige nu -jeg fatter ikke at i
ikke kan se det.

JvA

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 27-12-04 13:06

On Mon, 27 Dec 2004 08:36:41 +0100, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> [...]
>overskriftsform hedder
>Indvandrer i arbejde=dansker i arbejdsløshedskøen over til

Det står også i Sunsites regler at man ikke må underskrive sig med et
falsk navn. Se at få det rettet.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-12-04 13:11

Mark - Jensen - wrote:

> Det står også i Sunsites regler at man ikke må underskrive sig med et
> falsk navn. Se at få det rettet.

Og det har hvad med fundatsoverholdelse at gøre?

Fra : Tim

Dato : 27-12-04 13:23

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Og det har hvad med fundatsoverholdelse at gøre?

Pinligt Riise... pinligt.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 27-12-04 13:38

Tim wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Pinligt Riise... pinligt.

Du kan stadig ikke holde indlæggene fra hinanden Tim.

Det er pinligt!

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 27-12-04 14:04

> Du kan stadig ikke holde indlæggene fra hinanden Tim.
>
> Det er pinligt!

Pinligt Riise... pinligt.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 27-12-04 14:10

Tim wrote:

> Pinligt Riise... pinligt.

Bang sagde det, da Tim skød sig selv i foden.

Martin henviser til at JvA bruger sunsite, det gør jeg ikke, og jeg skriver
også under eget navn, så det!

Allan Riise

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 16:20

Allan Riise wrote:

> Og det har hvad med fundatsoverholdelse at gøre?

Nok mest det at begge dele er regler der er sat for hvad der kan
betragtes som acceptabel optræden på usenet.

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 27-12-04 16:18

On Mon, 27 Dec 2004 13:11:21 +0100, "Allan Riise"

>Og det har hvad med fundatsoverholdelse at gøre?

Jeg mener at hvis nogen vil snakke ivrigt om sig at regler skal
opfyldes, gør vedkommende da klogest i at holde sin egen sti ren, hvis
der skal være bare lidt troværdighed over personens angreb på flere af
gruppens deltagere.

Det burde du da også kunne forstå.

Fra : Joakim von And

Dato : 27-12-04 18:02

"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> opfyldes, gør vedkommende da klogest i at holde sin egen sti ren, hvis
> der skal være bare lidt troværdighed over personens angreb på flere af

1. Hvor fremgår det i fundats/-usenet, at brug af pseudonym er en
overtrædelse af net-netiketten?
2. Hvilke "angreb" tænker du specifikt på?

JvA

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 27-12-04 18:18

On Mon, 27 Dec 2004 18:01:31 +0100, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

>1. Hvor fremgår det i fundats/-usenet, at brug af pseudonym er en
>overtrædelse af net-netiketten?
>2. Hvilke "angreb" tænker du specifikt på?

http://news.sunsite.dk/#rules
Real Name:
It is required to use the accurate personal name
(also called "real name") in each posting, particularly in the
From: or Sender: field. It is not sufficient to include your
name in the signature solely.

Disse betingelser har du acccepteret ved at benytte Sunsite som
nyhedsklient. Derfor bedes du straks opfylde de betingelser for at
undgå at begå yderligere ulovligheder

Angreb skal naturligvis forstås overført. Du angriber flere deltagere
for at bryde fundatsen. Nu påpeger jeg, at du passende kunne holde din
egen sti ren i forbindelse med dit usenet-brug.

Fra : Croc®

Dato : 27-12-04 18:31

On Mon, 27 Dec 2004 18:18:09 +0100, Mark - Jensen -
<Martins@hotmail.com> wrote:

> [...]
>for at bryde fundatsen. Nu påpeger jeg, at du passende kunne holde din
>egen sti ren i forbindelse med dit usenet-brug.

Sikke noget pjat at sige. Joakim's overholdelse af Sunsite's regler er
en privatsag og har intet med fundats at gøre. Det har indlægget han
sætter fut på derimod.
Din private download af copyright filer er også en sag mellem dig og
din udbyder, den har heller intet med usenets regelsæt at gøre, med
mindre det er binaere filer selvfølgelig.

Regards Croc®

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 27-12-04 18:53

On Mon, 27 Dec 2004 18:30:53 +0100, Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

>Sikke noget pjat at sige. Joakim's overholdelse af Sunsite's regler er
>en privatsag og har intet med fundats at gøre. Det har indlægget han
>sætter fut på derimod.

I en off-topic diskussion er det da yderst relavant at medtage andre
overtrædelser med i betragtning, når nu vi selvsagt alligevel er
"off-topic" .

Hans overtrædelse gør at jeg ikke kender navnet på den person jeg
diskuterer med. Dette irriterer mig meget, da jeg mener man bør ligge
navn til de indlæg man disker op med. Ligesom i en avis. Jeg vil vide
hvad folk jeg diskuterer med, hedder.

Her benytter "Joakim" så en nyhedstjeneste som rent faktisk forlanger
at han underskriver sig med sit navn, og så er det meget relavant at
påpege det.

Fra : Joakim von And

Dato : 27-12-04 19:42

> [...]
> diskuterer med. Dette irriterer mig meget, da jeg mener man bør ligge
> navn til de indlæg man disker op med. Ligesom i en avis. Jeg vil vide

Hvorfor?

JvA

Fra : Croc®

Dato : 27-12-04 19:51

On Mon, 27 Dec 2004 18:53:19 +0100, Mark - Jensen -
<Martins@hotmail.com> wrote:

>I en off-topic diskussion er det da yderst relavant at medtage andre
>overtrædelser med i betragtning, når nu vi selvsagt alligevel er
>"off-topic" .

De overtrædelserne har intet med fundats at gøre, og er derfor ikke
meningsforstyrrende af den grund.

> [...]
>diskuterer med. Dette irriterer mig meget, da jeg mener man bør ligge
>navn til de indlæg man disker op med. Ligesom i en avis. Jeg vil vide

Det har noget med din private tryghed at gøre, men selvom du
underskriver dig som Mark Jensen, er der intet til hinder for at du i
virkeligheden kunne hedde Joakim von And.

>Her benytter "Joakim" så en nyhedstjeneste som rent faktisk forlanger
>at han underskriver sig med sit navn, og så er det meget relavant at
>påpege det.

Det er kun relevant for Sunsites administratorer. Det har ingen
relevans for indlæggene i gruppen.

Regards Croc®

Fra : Joakim von And

Dato : 27-12-04 19:36

> [...]
>

> Disse betingelser har du acccepteret ved at benytte Sunsite som
> nyhedsklient. Derfor bedes du straks opfylde de betingelser for at

Her gik jeg og troede, at jeg overtrådte Usenets spilleregler og så henviser
du til min nyhedsklient i stedet.

Nuvel, ovenstående er nyt for mig. Mit rigtige navn og min adresse er
Sunsite bekendt med.

Jeg agter ikke at offentliggøre mit navn, som alene bæres af undertegnede i
DK, og slet ikke herinde.

Jeg er dog ikke længere væk end at jeg kan kontaktes på min email-adresse,
hvis det skulle ha din eller andres interesse.

Ellers står det dig frit for at klage til Sunsite - det ser jeg med sindsro
frem til.

JvA

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 28-12-04 16:04

On Mon, 27 Dec 2004 19:36:00 +0100, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> [...]
>du til min nyhedsklient i stedet.
>
>Nuvel, ovenstående er nyt for mig. Mit rigtige navn og min adresse er

Læs nu reglerne. Det er hamrende ligegyldigt.

Du kan dog overveje at skifte nyhedsklient og dermed undgå at bryde
Sunsites regler.

Fra : Alucard

Dato : 29-12-04 06:25

On Tue, 28 Dec 2004 16:04:23 +0100, Mark - Jensen -
<Martins@hotmail.com> wrote:

>Læs nu reglerne. Det er hamrende ligegyldigt.
>
>Du kan dog overveje at skifte nyhedsklient og dermed undgå at bryde
>Sunsites regler.

Det er da hamrende ligegyldigt om han overtræder Sunsites regler (det
er da hans personlige problem)... Det eneste interessante er da om man
overholder Usenets regler...

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-04 07:45

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Det er da hamrende ligegyldigt om han overtræder Sunsites regler (det
> er da hans personlige problem)... Det eneste interessante er da om man
> overholder Usenets regler...

Det eneste interessante er om debat er underholdende og oplysende - folk
lærer selv at gå udenom hvad ikke er deres smag, så netbetjente har aldrig
gjort gavn (udover vedr kommerciel spam, og især da usenet var ungt)

Fra : Alucard

Dato : 30-12-04 07:12

On Wed, 29 Dec 2004 07:44:53 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>lærer selv at gå udenom hvad ikke er deres smag, så netbetjente har aldrig
>gjort gavn (udover vedr kommerciel spam, og især da usenet var ungt)

Ikke enig...

Hvis der ikke overholdes en hvis grad af regler, sander alt til i ævl
og bævl... Det er ligegyldigt om en debatør en sjælden gang i mellem
overtræder en regel, men hvis det er konsekvent og hele tiden, er det
lige som dem der tager til fodboldkamp for at slås og ødelægge det for
alle andre.....

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 29-12-04 11:00

On Wed, 29 Dec 2004 06:24:51 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Det er da hamrende ligegyldigt om han overtræder Sunsites regler (det
>er da hans personlige problem)... Det eneste interessante er da om man
>overholder Usenets regler...

Det synes du måske.
Jeg synes altid det er yderst relavant at gøre folk opmærksom på når
de bryder loven eller andre regler.
De reglerne han skal følge vil betyde at han skal underskrive sig med
sit rigtige navn, hvilket jeg bestemt vil foretrække i stedet for
jeres barnlige øgenavne.

Fra : Alucard

Dato : 30-12-04 07:08

On Wed, 29 Dec 2004 10:59:37 +0100, Mark - Jensen -
<Martins@hotmail.com> wrote:

>Det synes du måske.

Ja

>Jeg synes altid det er yderst relavant at gøre folk opmærksom på når
>de bryder loven eller andre regler.

Øhhhhh. Hørte jeg nogen hviske "netbetjent"

>De reglerne han skal følge vil betyde at han skal underskrive sig med
>sit rigtige navn, hvilket jeg bestemt vil foretrække i stedet for
>jeres barnlige øgenavne.

Hvad du foretrækker er da også hamrende ligegyldigt...
F.eks. Hvor ved jeg fra at du faktisk hedder Mark Jensen ????
Jeg kunne da sagtens kalde mig Peter Hansen, men jeg synes at det er
mere reelt at bruge et "barnligt" øgenavn, så alle kan se at jeg vil
være anonym i stedet for at påstå noget andet.....

Fra : Konrad

Dato : 28-12-04 17:12

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> Jeg agter ikke at offentliggøre mit navn, som alene bæres af undertegnede
> DK, og slet ikke herinde.

Det er som regel heller ikke fordi folk vil sende blomster, når de sådan
begynder at spekulere i hvem man er i "virkeligheden"...

Fra : Alucard

Dato : 29-12-04 06:26

On Tue, 28 Dec 2004 17:12:12 +0100, "Konrad"
<david_konrad@hotmail.com> wrote:

>Det er som regel heller ikke fordi folk vil sende blomster, når de sådan
>begynder at spekulere i hvem man er i "virkeligheden"...

Korrekt... Og vil du høre en hemmelighed.. (Jeg hedder ikke Alucard i
virkeligheden) )))))

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 29-12-04 10:57

On Tue, 28 Dec 2004 17:12:12 +0100, "Konrad"
<david_konrad@hotmail.com> wrote:

>Det er som regel heller ikke fordi folk vil sende blomster, når de sådan
>begynder at spekulere i hvem man er i "virkeligheden"...

Det er faktisk meget almindeligt at man foretrækker at tale med et
rigtigt navn og ikke nogen der kalder sig diverse barnlige øgenavne.

Fra : Konrad

Dato : 29-12-04 11:01

"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message

> Det er faktisk meget almindeligt at man foretrækker at tale med et
> rigtigt navn og ikke nogen der kalder sig diverse barnlige øgenavne.

Jo, men med denne og andre gruppers ophedede, personfikserede skænderier in
mente forstår jeg sådan set godt hvis folk gerne vil være anynome.

Fra : Alucard

Dato : 30-12-04 07:16

On Wed, 29 Dec 2004 11:00:57 +0100, "Konrad"

>Jo, men med denne og andre gruppers ophedede, personfikserede skænderier in
>mente forstår jeg sådan set godt hvis folk gerne vil være anynome.

Ja... Og det er da mere reelt klart at melde ud at man er anonym i
stedet for at påstå at man hedder et eller andet..... (Hvordan kan man
overhovedet kontrollere om denneher "sunsite" regel overholdes ?)

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 30-12-04 14:33

> [...]

>Jo, men med denne og andre gruppers ophedede, personfikserede skænderier in
>mente forstår jeg sådan set godt hvis folk gerne vil være anynome.

Måske.
Men hvis man på et område er fløjtende ligeglad med regler, er det da
noget absurd at belære folk om regler på et andet område.

Vi kan jo altid bare sige som Joakim von And. "Klag til min udbyder
hvis du er utilfreds"

Fra : Alucard

Dato : 31-12-04 06:58

On Thu, 30 Dec 2004 14:32:51 +0100, Mark - Jensen -
<Martins@hotmail.com> wrote:

>Måske.
>Men hvis man på et område er fløjtende ligeglad med regler, er det da
>noget absurd at belære folk om regler på et andet område.

Forkert...
Hvis du f.eks. er fløjtende ligeglad om du har reflekser på både for-
og baghjul når du cykler, betyder det da ikke at du ikke er modtagelig
for lærdom om færdselsloven......

Der er da visse regler der er så totalt ligegyldige at mange vælger
ikke at overholde dem...

Fra : Joakim von And

Dato : 01-01-05 20:19

> [...]
> noget absurd at belære folk om regler på et andet område.
>
> Vi kan jo altid bare sige som Joakim von And. "Klag til min udbyder

Gudfader bevare mig vel.

Du har vist det man kalder for roterende fis i kasketten.

JvA

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-01-05 20:53

On Sat, 01 Jan 2005 20:18:45 +0100, Joakim von And wrote:

> Gudfader bevare mig vel.
>
> Du har vist det man kalder for roterende fis i kasketten.

Såså, det er da fuldstændigt logisk, at hvis man selv går over for
rødt lys, så bør man ikke fortælle andre det er forkert at stjæle.
Prrfft, altså.

--
MVH
osv...

Fra : Joakim von And

Dato : 01-01-05 21:00

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Såså, det er da fuldstændigt logisk, at hvis man selv går over for
> rødt lys, så bør man ikke fortælle andre det er forkert at stjæle.
> Prrfft, altså.

Det har stadig ikke fem flade øre med netiketten på dk.politik at gøre - vel
Einstein?

JvA

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-01-05 21:32

On Sat, 01 Jan 2005 20:59:51 +0100, Joakim von And wrote:

> Det har stadig ikke fem flade øre med netiketten på dk.politik at gøre - vel
> Einstein?

Har du set nogen gode pornofilm for nyligt?
--
MVH
osv...

Fra : Joakim von And

Dato : 01-01-05 21:38

> Har du set nogen gode pornofilm for nyligt?

Hold kæft, hvor er du latterlig at høre på.

Er det medfødt?

JvA

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-01-05 22:41

On Sat, 01 Jan 2005 21:37:45 +0100, Joakim von And wrote:

> vel

> Hold kæft, hvor er du latterlig at høre på.

Til gengæld opdager jeg ret nemt savlende åbenlys ironi.

> Er det medfødt?

Er det den tid på måneden?
--
MVH
osv...

Fra : Joakim von And

Dato : 01-01-05 23:18

> Til gengæld opdager jeg ret nemt savlende åbenlys ironi.

Æh, er det nu jeg skal bøje mig i støvet for eders klarsynethed?

> Er det den tid på måneden?

Det ved jeg ikke, det spørger jeg netop dig om ikke sandt Einstein?

JvA

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-01-05 23:31

On Sat, 01 Jan 2005 23:17:52 +0100, Joakim von And wrote:

> Æh, er det nu jeg skal bøje mig i støvet for eders klarsynethed?

Næh, det er jeg så vant til - prøv med en baglæns saltomotale i stedet
for.

> Det ved jeg ikke, det spørger jeg netop dig om ikke sandt Einstein?

Jeg mener ikke at kende dig helt så intimt, så det kan jeg ikke lige
svare på.

--
MVH
osv...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 21:10

Joakim von And wrote:
> 1. Hvor fremgår det i fundats/-usenet, at brug af pseudonym er en
> overtrædelse af net-netiketten?

Det var ikke din adgang til usenet, men din adgang til usenet vis
Sunsite, der kom på tale.

En news-server udbyder kan godt bruge andre regler for sine brugers
gøren og laden end dem der er skrevet i reglerne for dk-usenet.

Han har også den mulighed, umiddelbart, at kunne lukke for adgangen.

Fra : Joakim von And

Dato : 27-12-04 21:15

> [...]
> gøren og laden end dem der er skrevet i reglerne for dk-usenet.
>
> Han har også den mulighed, umiddelbart, at kunne lukke for adgangen.

Uhhhhhhaaaaa, er det nu jeg skal ryste i bukserne?

JvA

..

Fra : Tim

Dato : 27-12-04 13:21

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

OT

[snip]

Fra : Allan Riise

Dato : 27-12-04 13:40

Tim wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message
>
> OT

Og hvad er trådnavnet Tim?

Fra : Tim

Dato : 27-12-04 14:04

> Og hvad er trådnavnet Tim?

Ligeyldigt. Det bliver det ikke mindre OT af. Omvendt kan vi jo bare starte
trådene med at skrive OT, og så ellers snakke indvandring.

Tim

Fra : Tim

Dato : 27-12-04 13:23

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

Riise leger netbetjent igen... han og Croc udgør efterhånden et ret kedeligt
makkerpar.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 27-12-04 13:41

Tim wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message
>
> Riise leger netbetjent igen... han og Croc udgør efterhånden et ret
> kedeligt makkerpar.

Orrkk, vi når slet ikke dig og G.B. til sokkeholderne Tim.

Fra : Tim

Dato : 27-12-04 13:58

> Orrkk, vi når slet ikke dig og G.B. til sokkeholderne Tim.

Ooorkk jo... I bestiller næsten ikke andet, end at fortælle folk hvad de må
og ikke må skrive herinde.

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-12-04 15:24

> Orrkk, vi når slet ikke dig og G.B. til sokkeholderne Tim.

Tim når nye lave niveauer (nye højder i tåbelighed) og beviser at det ikke
er nemt at diskutere med en enkelt hendøende hjernecelle (den eneste Tim har
tilbage af de ganske få han fik tildelt da verden var så uheldig at han blev
til) og tro at der kommer noget som helst ud af det.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Jesper

Dato : 27-12-04 16:53

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> tilbage af de ganske få han fik tildelt da verden var så uheldig at han blev
> til) og tro at der kommer noget som helst ud af det.

Er det ikke et nyt lavpunkt eller højde i tåbelighed, når Kim Larsen
besvarer en af mine indlæg med at diskuterer indholdet af min sig?
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-12-04 15:38

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message
>
> Riise leger netbetjent igen... han og Croc udgør efterhånden et ret
kedeligt
> makkerpar.

ja det har du ret i.....kan det mon skyldes at en lille håndfuld idioter
efterhånden har skræmt alle andre seriøse debatører langt væk fra denne
gruppe???

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 20:14

Jeg syntes vi har et problem med at Allan Riise ikke overholder Fundats!

> [...]
> - Ideologidiskussioner
>
> Følgende emner er uønsket i dk.politik:
> - Indvandringspolitik henvises til dk.politik.indvandring

14-11 Haarder og Medierne (DPI)
27-12 Dobbeltmoralen hives lige frem igen! (DPI)

> - Miljøpolitik henvises til dk.politik.miljø

20-12 Problemer med indberetningerne..(dk.politik.miljoe)

> - Indlæg med overdreven brug af citater frabedes
> (man kan istedet benytte dk.binaer til citatet og linke dertil i
> sit indlæg i dk.politik).

19-11 Oprørerne i Falluja er ikke fra andre lande
7-12 CIA er begyndt at se misæren!
22/12 Flere ledige, og mange flere i aktivering/løntilskudsordn. (denne
sågar med vedhæftet fil)
25-12 Dette er forhåbentlig ikke sandt, jeg kan ikke tro det!

Ialt har Allan Riise startede 11 tråde som jeg kan se og af disse opfylder 7
af dem ikke reglerne for at poste her
Det er næsten 65% forkert postede tråde.

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 27-12-04 20:36

Carl L wrote:
> Jeg syntes vi har et problem med at Allan Riise ikke overholder
> Fundats!
>

> 14-11 Haarder og Medierne (DPI)

Omhandler fusk med udvisninger, hvor at en medie samtale kan få praksis
ændret!

> 27-12 Dobbeltmoralen hives lige frem igen! (DPI)

Omhandler udenrigspolitik, og en krig Danmark er med i, har intet med
indvandring at gøre.

> 20-12 Problemer med indberetningerne..(dk.politik.miljoe)

Omhandler fusk med tal og beløb i finanserne, altså økonomisk politik

> 19-11 Oprørerne i Falluja er ikke fra andre lande

Citat fra Washington Post, som ikke alle kan/vil registrere sig for at få.

> 7-12 CIA er begyndt at se misæren!

Se ovenfor.

> 22/12 Flere ledige, og mange flere i aktivering/løntilskudsordn.
> (denne sågar med vedhæftet fil)

Vedhæftningen en fejl, men dokumentation nødvendig, da jeg altid bliver
adspurgt om samme.

> 25-12 Dette er forhåbentlig ikke sandt, jeg kan ikke tro det!

Den kan du da ikke kalde for lang?

> Ialt har Allan Riise startede 11 tråde som jeg kan se og af disse
> opfylder 7 af dem ikke reglerne for at poste her
> Det er næsten 65% forkert postede tråde.

Og det passer ikke hvad du her skriver, f.eks. så har du medtaget
udenrigspolitik, og jeg har spurgt dig tidligere, hvad er for langt,
defination udbedes!

Så skulle jeg heller ikke kunne citere Fundatsen!?

Jeg ser fundatsteksten udlagt at overdreven citering, er når man citerer
tekst som alle kan få fat i, hvilket nogle af mine citeringer er udelukket
fra, da f.eks. Washington Post kræver registrering, og hvis man vedbliver at
medtage den samme tekst, igen og igen og ikke klipper det fra, man svarer
på, hvilket jeg er slem til selv at glemme for tit, indrømmet!

Men hvorfor overfalde mig som person, når jeg bare ønsker at
indvandringsspørgsmålene, som endda har en gruppe helt for sig selv, bliver
holdt i den gruppe?

Er det fordi den med vold og magt skal holdes herinde?

Hvis ja, så ødelægger i d.p.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 20:49

> [...]
> defination udbedes!
>
> Så skulle jeg heller ikke kunne citere Fundatsen!?

5 linier bør nok være grænsen. Du bryder faktisk nogles copyright ved at
citere hele arktikler

> [...]
> medtage den samme tekst, igen og igen og ikke klipper det fra, man svarer
> på, hvilket jeg er slem til selv at glemme for tit, indrømmet!

Du bryder dermed WPs copyright!!!!

> Men hvorfor overfalde mig som person, når jeg bare ønsker at
> indvandringsspørgsmålene, som endda har en gruppe helt for sig selv,
bliver
> holdt i den gruppe?

Du ønsker at vi ikke skal diskuterer indvandere fordi os som mener at der
skal være grænser. Du ønsker at invitere alle.

> Er det fordi den med vold og magt skal holdes herinde?
>
> Hvis ja, så ødelægger i d.p.

Nej. Indvandering til DK har igennem mange år været massiv og derfor er det
et af de alle største problemer vi står over for. Dermed hører det også til
i toppen og ikke i en undergruppe.

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 27-12-04 21:05

Carl L wrote:

> 5 linier bør nok være grænsen. Du bryder faktisk nogles copyright ved
> at citere hele arktikler

Nej det gør jeg ikke, det sker kun hvis du citerer hele artikler, og det gør
jeg aldrig.

> Du bryder dermed WPs copyright!!!!

Nej.

> Du ønsker at vi ikke skal diskuterer indvandere fordi os som mener at
> der skal være grænser. Du ønsker at invitere alle.

I den rette gruppe, ja!

> Nej. Indvandering til DK har igennem mange år været massiv og derfor
> er det et af de alle største problemer vi står over for. Dermed hører
> det også til i toppen og ikke i en undergruppe.

Jubiii, vi kan nøjes med 1 gruppe, dk.alting.

Dårligt argument Carl.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-12-04 21:08

Carl L wrote:

> 5 linier bør nok være grænsen.

Synes du, men hvorfor 5, hvorfor ikke 50!
Så kan man jo ikke medtage folks skriv, da der er mange der skriver mere end
fem linier, og så bliver det næsten umuligt at svare, så folk kan se hvad
man svarer på, ikke?