Oscar til Jamie Foxx?
Fra : Kim Kornum

Dato : 26-01-05 14:15

Nu er Jamie Foxx nomineret til både bedste mandelige -birolle
(Collateral) og bedste hovedrolle (Ray). Har altid set ham som en B
komedie skuespiller, (Booty Call, Held Up, Breaking All The Rules
osv.) men efter at have set klip fra "Ray" så ser det da ud til at han
er en helt fantastisk skuespiller... Er der nogen tvivl om han vinder
den Oscar for bedste hovedrolle???

Fra : Stefan Holm

Dato : 26-01-05 15:27

kim.kornum@gmail.com (Kim Kornum) writes:

> Er der nogen tvivl om han vinder den Oscar for bedste hovedrolle???

Ja. De har osse nomineret andre, nemlig.

--
Stefan Holm
"I like you. You're funny and you're nicely shaped, and frankly it's

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 16:33

"Stefan Holm" <nospam@algebra.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. De har osse nomineret andre, nemlig.

Det bliver næppe nogen hindring. Jeg var også vældigt imponeret af ham i
Collateral, men hvordan det kan kategoriseres som en birolle er beyond me.
Ray glæder jeg mig til at se.

Mvh Mikkel

Fra : Mogens L

Dato : 26-01-05 23:03

> Collateral, men hvordan det kan kategoriseres som en birolle er beyond me.

I oscar land kan der kun være én hovedrolle pr. film. Og når man nu skal
vælge, så vil jeg også sige at Tom Cruise har hovedrollen i Collateral.

I øvrigt skal man ikke helt kimse at; snip: "B komedie skuespiller", f.eks.
spiller Marlon Wayans superfedt i Requiem for Dream.

Mogens L

"live long and prosper"

Fra : Claus Agerskov

Dato : 09-02-05 12:41

Mogens L wrote:

> I oscar land kan der kun være én hovedrolle pr. film.

Af samme køn vel at mærke - hvilket vel egentlig er sexistisk.

Og hvad hvis en af Olsen-tvillingerne skulle nomineres... ;v)

De herligste hilsner

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-01-05 01:20

> [...]
> osv.) men efter at have set klip fra "Ray" så ser det da ud til at han
> er en helt fantastisk skuespiller... Er der nogen tvivl om han vinder

Han er jo neger, eller sort om du vil, så han har oddsene mod sig.

Mark

Fra : Alberich

Dato : 27-01-05 08:20

Mark Thomas Gazel wrote:

> Han er jo neger, eller sort om du vil, så han har oddsene mod sig.

Bare han så ikke begynder at græde hvis han vinder

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 27-01-05 20:27

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Han er jo neger, eller sort om du vil, så han har oddsene mod sig.

Efterhånden er det lige før det at være sort er at have oddsene med sig i
Hollywood...

Jamie Foxx har generelt været en overset skuespiller indtil de sidste par
film. IMHO sparker han røv som Bundini Brown overfor Will Smith i 'Ali', en
bedrøveligt overset film (gid faen havde Osama bin Laden...).

Fra : /Ole

Dato : 27-01-05 20:54

"C. H. Engelbrecht" <chris@bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> "Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Efterhånden er det lige før det at være sort er at have oddsene med sig i
> Hollywood...

Hvad bygger du det på? Der var det ene år hvor der gik priser både til
Denzel og Halle Berry, men ellers er det da ikke ligefrem hyppigt at vi ser
det...

Mine penge er (nu hvor Jim Carrey igen er blevet udeladt) på Leonardo.

> [...]
en
> bedrøveligt overset film (gid faen havde Osama bin Laden...).

Enig, han var også god i "Any Given Sunday". Men den stakkels Eric Morlon
Bishop har dog skudt sig selv i foden, da han valgte Jamie Foxx som sit
kunstnernavn IMO. Det lyder popsmart og comedy-agtig, og knap så meget som
en skuespiller der vil tages seriøst...

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-05 01:25

> Hvad bygger du det på? Der var det ene år hvor der gik priser både til
> Denzel og Halle Berry, men ellers er det da ikke ligefrem hyppigt at vi
ser
> det...

Om ikke andet er 3 af de nominerede mandlige skuespillere sorte (Foxx, Don
Cheadle og Morgan Freeman), og det er vel faktisk en overrepræsentation ift.
den amerikanske befolkning.

Mvh Mikkel

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 28-01-05 20:42

"/Ole" <skjodtREMOVETHIS@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunstnernavn IMO. Det lyder popsmart og comedy-agtig, og knap så meget som

Er det ikke også det efternavn halvdelen af alle porno-"skuespillerinder"
har?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 29-01-05 03:32

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> enriched usenet with:

> Er det ikke også det efternavn halvdelen af alle
> porno-"skuespillerinder" har?

De staver det i reglen med 3 x'er

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Nickelback - How You Remind Me

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-01-05 10:17

Lars Kyndi Laursen wrote:

> De staver det i reglen med 3 x'er

Hmm. Hvem f.eks.?

/David

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 29-01-05 10:33

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> enriched usenet with:

> Hmm. Hvem f.eks.?

Nu var det mest et forsøg på at være sjov, men lidt Googling giver:
Shyla Foxxx
Desert Foxxx
Daisy Foxxx
Leanna Foxxx
Gia Foxxx
Gentle Foxxx
Ashley Foxxx
Danielle Foxxx

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Nina Gordon - 18 And Life

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-01-05 11:03

Lars Kyndi Laursen wrote:

> Nu var det mest et forsøg på at være sjov, men lidt Googling giver:
> Shyla Foxxx
> Desert Foxxx
> Daisy Foxxx
> Leanna Foxxx
> Gia Foxxx
> Gentle Foxxx
> Ashley Foxxx
> Danielle Foxxx

LOL... tak!

/David

Fra : -V-

Dato : 29-01-05 12:24

Lars Kyndi Laursen wrote:
> Now playing: Nina Gordon - 18 And Life

Det gamle Skid Row-nummer?

-V-

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-01-05 13:09

-V- wrote:

> Det gamle Skid Row-nummer?

Jeg svarer lige.

Ja:
http://www.ninagordon.com/sightsandsounds.html

Lyt til hendes morsomme udgave af "Straight outta Compton" (orig. NWA).

--
Now listening to:
Boards Of Canada - Kid For Today

Fra : -V-

Dato : 29-01-05 13:49

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
> http://www.ninagordon.com/sightsandsounds.html
>
> Lyt til hendes morsomme udgave af "Straight outta Compton" (orig.

Hun er emne i en anden tråd i dk.kultur.musik, hvor NWA bliver nævnt, så det
er ikke helt overraskende.

Jeg lagde bare mærke til '18 And Life' i Lars' sig, fordi jeg ikke har hørt
nummeret i tja....8-10 år?

-V-

Fra : PerX ...

Dato : 27-01-05 23:00

In article <4e1c9e68.0501260514.cb8f44a@posting.google.com>,
kim.kornum@gmail.com says...
> Nu er Jamie Foxx nomineret til både bedste mandelige -birolle
> (Collateral) og bedste hovedrolle (Ray).

Jeg troede sgu det var en aprilsnar - den klapodder kan sgu da ikke
spille *G*

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 23:36

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <4e1c9e68.0501260514.cb8f44a@posting.google.com>,
> kim.kornum@gmail.com says...
>
> Jeg troede sgu det var en aprilsnar - den klapodder kan sgu da ikke
> spille *G*

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om du mener det, eller forsøger at være sjov
på egen bekostning?

Har du set Ray?

Lars B

Fra : Kim Kornum

Dato : 29-01-05 14:45

Det er skam helt seriørst. Har set Collateral, og der var han da okay i, men
har set trailers fra Ray, og bare alene i traileren er det jo imponerende så
godt han rammer Ray. Jeg kan kun forestille mig at det er en Oscar værdig
præstation?

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-01-05 15:03

PerX ... wrote:
> In article <4e1c9e68.0501260514.cb8f44a@posting.google.com>,
> kim.kornum@gmail.com says...
>
> Jeg troede sgu det var en aprilsnar - den klapodder kan sgu da ikke
> spille *G*

Jeg synes han er rigtig god i Collateral

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk