så lige min unratede Fredag den 13. igår o~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-01-05 19:48

her til aften sidder jeg så og læser trivia og alternate versions af F13 1 -
4 på imdb og damn de har cuttet mange fede scener for at fjerne filmene fra
en X rating til en R.... hvilken skam at de laver en box og IKKE tilføjer de
scener som de åbenbart har liggende - SKAN-fucking-DALE!

ja ja, jeg har nævnt det før, men jeg ER altså virkeligt oprørt..... jeg
ønsker mig en Friday X-rated boks! Gimme!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 26-01-05 15:54

Well, jeg købte en region 1 box med de første otte film fornyligt, "Friday
the 13th - From Crystal Lake to Manhattan"... kan fås på www.axelmusic.dk
til kr. 399,- kan anbefales.. (men bemærk den fås KUN som region 1!)
Scenerne er nu ikke klippet IND i filmene, men er på en adskilt
skive....specialt nr. 7 "The New Blood" har fået skåret virkeligt mange
scener....det nærmede sig næsten splatter i flere tilfælde..

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-01-05 17:03

> Well, jeg købte en region 1 box med de første otte film fornyligt, "Friday
> the 13th - From Crystal Lake to Manhattan"... kan fås på www.axelmusic.dk
> til kr. 399,- kan anbefales.. (men bemærk den fås KUN som region 1!)

Jep, den har jeg kigget på nogle gange - det irriterer mig at man ikke får
de sidste jason film med i købet (rettigheder der ikke er på plads =
latterligt).

> Scenerne er nu ikke klippet IND i filmene, men er på en adskilt
> skive....specialt nr. 7 "The New Blood" har fået skåret virkeligt mange
> scener

Er alle cuttede scener fra alle film på den skive? - der er mange jeg gerne
ville se.

>....det nærmede sig næsten splatter i flere tilfælde..

Synes nu ellers de er rimeligt splattede i deres R ratede udgaver - i hvert
fald de 4 første - derefter er det lidt småt med blod og splat

Jeg købte engang The Final Chapter (4) på vhs fra england (før jeg vidste
noget teknisk om filmudgivelser osv. og før dvd) og lige før Jason får
kløvet hovedet med en machete og glider ned af den klippes filmen og lyden
hakker underligt og scenen er væk?!... sådan forholder det sig vel ikke i
boksen? - man får vel filmene som de trods alt findes eller hvad?

Jeg er mest interesseret i 1, 2, 3 og 4 og de 2 første har jeg, men det kan
næsten ikke betale sig andet end at købe boksen, hvis det endelig skal
være... og er de cuttede scener med på bonusskiven, så er det bestemt værd
at overveje.

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 27-01-05 19:27

Hm, jeg ved ikke om de ALLE er der, men der er nogle stykker fra 4'eren og
en DEL stykker fra 7'eren....og vist også et par stykker fra nogle af de
andre men kan ikke huske præcist

Det generer nu ikke mig at Jason Goes To Hell og Jason X ikke er i boxen,
dem havde jeg på DVD i forvejen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-01-05 20:21

> Hm, jeg ved ikke om de ALLE er der, men der er nogle stykker fra 4'eren og
> en DEL stykker fra 7'eren....og vist også et par stykker fra nogle af de
> andre men kan ikke huske præcist

det er så iorden

> Det generer nu ikke mig at Jason Goes To Hell og Jason X ikke er i boxen,
> dem havde jeg på DVD i forvejen

Det kunne da godt være jeg bare skulle få det overstået - min søn på næsten
11 er SVÆRT interesseret i at se dem, men jeg har sagt nej - han spørger
hvad de handler om og det kan forklares på 2 minz siden de alle handler om
det samme "men jeg forstår det bare ikek far!"

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 28-01-05 00:05

Tjah, hvis han er så nysgerrig omkring dem skal han jo nok få dem at se på
den ene eller anden måde, og ved at vise ham dem selv sparer du ham for at
skulle lade som om han ikke har set dem - du ved, ligesom vi selv gjorde i
den alder overfor vores forældre *G*

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-01-05 08:09

> [...]
> skulle lade som om han ikke har set dem - du ved, ligesom vi selv gjorde i

Helt korrekt! - han er jo ikke dummere end vi var
Der er et par scener i 1'eren der er lidt voldsomme, men jeg har lovet at vi
ser den sammmen, så ved jeg hvornår jeg skal dække øjnene til - så kan han
få uhyggen og se om han vil se flere... jeg har en teori om at der skal mere
til at skræmme ungerne idag, end da jeg selv var 11... hvad synes i andre -
jeg har før haft denne debat oppe at vende hvor jeg fik en del røg, så jeg
træder varsomt - på nogle punkter er jeg hysterisk og andre mere fri, så
andres input er rart - del ud af erfaringer.

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 29-01-05 13:57

Men jeg tror du har ret, det skal mere til. Ungerne i dag sidder og hyler af
grin over Ichi The Killer, som jeg personligt ikke engang gider bruge tid
på, fordi alene traileren jeg har set ser for klam ud - så man må sige at
filmene ER blevet voldsommere end da vi var unge (damn, det lyder
morfar-agtigt! *G*)....men etteren er jo også markant anderledes fra de
andre - etteren ER jo rent faktisk en gyser mens de efterfølgende var horror
film - ikke den STORE forskel, men der er alligevel lidt...

Fra : Morten DH

Dato : 29-01-05 19:57

"kai sølvgaard hansen" <filmfreak@stewiesminions.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> horror
> film - ikke den STORE forskel, men der er alligevel lidt...

Bare rolig, idag har vi jo en masse skolepsykologer og mobningspuljer osv så
junior overlever nok

Selv har jeg rundet de 30, set fredag den 13 og mange andre af den skuffe
som lille, har aldrig mødt en skolespykolog og fungerer da nogenlunde
normalt idag (samler dog på gysere, splatter osv)... Desuden overgår de
fleste tv-aviser efterhånden film på både realisme og vold

Fra : Jacob Andersen

Dato : 30-01-05 22:23

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> [...]
> normalt idag (samler dog på gysere, splatter osv)... Desuden overgår de
> fleste tv-aviser efterhånden film på både realisme og vold

Måske nok realisme, men hvis du har set Ichi the Killer ville du nok ikke
sige at den gjorde på vold.

/Jacob

Fra : Morten DH

Dato : 31-01-05 15:49

"Jacob Andersen" <rep9210.nooodontspamme@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Måske nok realisme, men hvis du har set Ichi the Killer ville du nok ikke
> sige at den gjorde på vold.

Elsker Ichi... men det meste vold i den film er da enten så stærkt
karrikeret eller foregår off-screen, så jeg synes ikke det er så slemt...
Har da set meget værre - de film jeg synes der rammer værst at de mere
realistiske, noget det kunne ske for helt almindelige mennesker (en bestemt
scene involverende et stk. solbrændt skuespiller og en fortorvskant i
American History X fx, den kan man mærke ned af ryggen... Ichi er da bare
rendyrket underholdning)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-01-05 16:12

> [...]
> fortorvskant i American History X fx, den kan man mærke ned af ryggen...
> Ichi er da bare rendyrket underholdning)

Ud fra den målestok du der nævner er "tæv med en brandslukker" i
Irreversible det værste jeg har set - ikke fordi jeg ikke kunne holde ud at
se det - men det var bare forstyrrende...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-01-05 22:19

> [...]
> grin over Ichi The Killer, som jeg personligt ikke engang gider bruge tid
> på, fordi alene traileren jeg har set ser for klam ud

jeg kender ikke så meget til jap film, men jeg har dog fået opfattelsen af
at de lægger meget vægt på det modbydelige (nåle i øjne etc.) fremfor
rendyrket splatter, som jeg finder yderst underholdende - jeg bryder mig
ikke om film hvor jeg sidder og føler ubehag.... eksempelvis den der tegnede
KORN video med makkeren der er så ulækker ved sig selv ved alle sine
"kvalmepunkter" - ubehageligt! (jeg er ellers ikke sart)

> [...]
> horror
> film - ikke den STORE forskel, men der er alligevel lidt...

1'eren er en skøn film, der heldigvis ikke bliver alt for dårlig med
alderen - ikke allle film kan "tåle" at blive 25 år gamle - jeg husker
da jeg var ca 10 år og min søster fortalte mig om den og jeg bagefter
genfortalte nøjagtigt hvad hun havde sagt til mine legekammerater og jeg var
yderst sej, fordi jeg turde se den... ja, bare det jeg overhovedet havde
adgang til de film var stort på det tidspunkt! (U-matic eller lign. hed
vores videosystem vist stadig på det tidspunkt - ikke vhs endnu - det var
vist lige før den store vhs/betamax/video2000 krig... good times!)