Pusher2's penge-optagethed
Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-05 09:18

Pusher2's penge-optagethed

>Der er en scene i filmen, hvor filmens mandlige hovedperson (jeg mener, det
>er ham) tager sig en lille filosofisk blund foran billardbordet, hvilket
>får en af filmens kvindelige medvirkende til at sige (meget aggressivt):
>"Du står bare der og glor, hvorfor fanden går du ikke ud og laver nogen
>penge."
>Så er tonen slået an, det handler hele tiden om at lave penge. De penge man
>skylder - de penge man altid lige står og mangler - de penge man drømmer
>om - de penge man lige kan platte sig til osv. hele tiden penge - penge -
> [...]

BW: Penge=mammon er der intet usselt i. *Forbud*(lov og moral) der tvinger
ud i lediggang er ondet - og at forbud gør pusheri lukrativt, er et af USA
krævet og uundgåeligt onde idag.

"Penge er bifald" Oscar Wilde
" Money is the wise man's religion.
Euripides

" The poor you always have with you. Jesus

Den største forbrydelse mod arbejderne i en virksomhed er at
undlade at tjene penge. Samuel Gompers

Den, der giver mig små gaver, vil, at jeg skal leve.
Engelsk Ordsprog

Fattig mand får ikke fruer, uden hun haver skank eller skeverben.
Danske Ordsprog

Fattigdom har stor frihed. Danske Ordsprog

A feast is made for laughter, and wine maketh merry: but money
answereth all things. Ecclesiastes 10:19

Da jeg var ung, mente jeg at penge var det vigtigste her i livet. Nu da jeg
er blevet gammel, ved jeg, at det er tilfældet. Oscar Wilde

De mennesker der påstår, at man ikke kan købe lykken for penge, har ganske
enkelt ikke handlet de rigtige steder. Bo Derek

De penge, man ejer, er frihedens instrument. De penge, man jager
efter, er trældommens instrument. Jean-Jacques Rousseau

Den største glæde ved rigdom er,at du slipper for at høre en masse
gode råd.Sir Arthur Helps

Det er en slags åndeligt snobberi, der får folk til at tro, at de kan blive
lykkelige uden penge. Albert Camus

Det er ikke pengene, men misundelsen der regerer verden.
Curt Goetz