Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Man undres .......
Fra : Fototal.dk

Dato : 23-05-01 17:54

Her i gruppen er der efterhånden en ret stor gruppe ejere af digitale
kameraer.
Jeg har kikket den sidste måneds indlæg igennem og har samlet en lang liste
af navne (ca. 45) på personer der tydeligvis ejer eller bruger digitale
kameraer.

Lige nu er vi så ved at afslutte en konkurrence (Forår i Danmark) som er
skræddersyet til netop det digitale medie.
Alligevel er der blandt konkurrence-deltagerne 0 (NUL) navne som også står
på min liste over 'digitalister' i denne gruppe.

Det kan jeg simpelthen ikke forstå?!

Fordelene ved de digitale kameraer er åbenlyse:
Det er let - det er gratis - man kan bare "fyre løs". Det vil altså være den
letteste sag at tage en flok forårsbilleder og sende dem ind til en
konkurrence.
Men det sker tydeligvis ikke!
(I al fald ikke endnu).

OK - vores præmier er måske ikke de 'fedeste' for en digital-ejer, men der
er vel stadig noget der hedder konkurrence-moment.
Er det ikke stadig dejligt at have taget et godt billede og blive bekræftet
ved at blive udpeget som konkurrencevinder?

Hvad bruges alle disse digitale kameraer til?
Hvad gør I med alle de billeder som jo er gratis at tage (når kameraet er
købt)?

--
Mvh: Finn / Fototal.dk
Du kan stadig nå det!

Fra : Rune Baess

Dato : 23-05-01 23:07

Hej Finn

Jeg vidste ikke at din konkurrence eksisterede før du skrev om den
her på usenet.

- med skuffen fuld af menings- og formålsløse ikke-komercielle
forårsbilleder fra sidste uges picnic, vil jeg hedmed deltage i
konkurrencen.

Jeg håber ikke at man bliver diskvalificeret ved at bruge film ;.)

Rune

Fra : Fototal.dk

Dato : 24-05-01 07:20

> Jeg vidste ikke at din konkurrence eksisterede før du skrev om den
> her på usenet.

Jeg har heller ikke gjort direkte reklame for den, men brugt min signatur
når jeg skrev her i gruppen.

Det kan godt betale sig at surfe lidt rundt på nettet og lede efter
fotokonkurrencer.
Det var sådan at jeg lige har gaflet mig et digitalkamera. =
http://www.itsvar.dk/konkurrence/vinderpics.asp
(Lad mig dementere: Der er IKKE benyttet udfyldningsflash)

> - med skuffen fuld af menings- og formålsløse ikke-komercielle
> forårsbilleder fra sidste uges picnic, vil jeg hedmed deltage i
> konkurrencen.

Tak for billederne.
Jeg tror ikke der findes så mange menings- og formålsløse billeder.

> Jeg håber ikke at man bliver diskvalificeret ved at bruge film ;.)

UHA - det er vi ikke meget for!!!!
Jo .... selvfølgelig er vi det.

Man kan deltage med dias, papirbilleder, indscanninger af 1+2, digitale
billeder o.s.v.

Mvh: Finn.

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 25-05-01 01:32

"Fototal.dk" <use177@fototal.dk> wrote in message news:IJ1P6.99
> Det kan godt betale sig at surfe lidt rundt på nettet og lede efter
> fotokonkurrencer.
> Det var sådan at jeg lige har gaflet mig et digitalkamera. =
> http://www.itsvar.dk/konkurrence/vinderpics.asp

Men det kræver jo også at man kan leve op til konkurrenterne (+)... Men OK
Finn deltager nok ikke i den omtalte

/Anders

Fra : U. Pedersen

Dato : 25-05-01 09:02

On Thu, 24 May 2001 08:19:59 +0200, "Fototal.dk" <use177@fototal.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.itsvar.dk/konkurrence/vinderpics.asp
>(Lad mig dementere: Der er IKKE benyttet udfyldningsflash)

Øh noget forekommer mig at jeg har set det billede før ?

Og de blomster pigen sidder med, øh er det ikke sommerblomster ?

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Fototal.dk

Dato : 25-05-01 10:31

> Øh noget forekommer mig at jeg har set det billede før ?

Sikkert. Billeder kan godt genbruges.

> Og de blomster pigen sidder med, øh er det ikke sommerblomster ?

Billedet er nok taget meget sent henne på foråret.
(2+2=5 for ekstremt høje værdier af 2).

--
Mvh: Finn / Fototal.dk
Du kan stadig nå det!

Fra : Langgaard

Dato : 24-05-01 10:24

Hej

Min erfaring siger mig, jo nemmere det er at tage et billede, jo mindre
gøres der ud af det.

Når jeg er på tur med fotovennerne her i Nordjylland, er der altid nogle der
har et motoriseret spejlreflekskamera med en zoom fra 28 til 300mm. Og dette
udstyr bruges flittigt, 3-4 film på en eftermiddag.
Men efterfølgende, når vi mødes over resultaterne, vises der 30-50 stk.
9x13 cm halvfærdige billeder.

Modsat dem der medbringer et mellem eller storformatkamera, de har taget 6-8
billeder, som næsten alle præsenteres i 30X40 cm opklæbet på karton.

Så helt galt går det nok for digitalkameraejerne !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Fra : U. Pedersen

Dato : 25-05-01 09:04

On Thu, 24 May 2001 11:24:15 +0200, "Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

>Så helt galt går det nok for digitalkameraejerne !
Må de medbringe cd-rom ?

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Claus Smith

Dato : 24-05-01 13:06

> Hvad bruges alle disse digitale kameraer til?
> Hvad gør I med alle de billeder som jo er gratis at tage (når kameraet er
> købt)?

Bruger det aktivt på fotografering af piger, som bl.a. kan findes på vores
site: Http://www.modellerne.dk, endnu et godt sted for de mange danske
fritidsfotografer.

Claus Smith

Fra : Karsten Heitmann

Dato : 28-05-01 19:57

Hej Finn

Ingen grund til at "undres". Det er jo ikke lige frem fordi det vælter rundt med incitamenter for en digital fotograf til at deltage i din konkurrence. Og den der med at være med "for sportens skyld" ??? Arrhh... come on! Hvor mange mennesker kender du der deltager i konkurrencer hvis ikke det er for at forsøge at vinde præmier ? Jeg kender sgutte ret mange der stadig er styret af gamle ædle olympiske idealer.

Nuvel! Jeg har sendt to til dig. Og hvis jeg ikke vinder vil jeg påstå at det er fordi du hader alt det digitale uvæsen )

mvh
Karsten
Front Digital, Copenhagen branch

Fra : Fototal.dk

Dato : 28-05-01 20:47

> Ingen grund til at "undres". Det er jo ikke lige frem fordi det vælter
rundt med
> incitamenter for en digital fotograf til at deltage i din konkurrence.

Øøøhhh? Ikke forstået?
Selve konkurrencen er da nærmest 100% målrettet mod det digitale medie.
Det er vel kun præmien som ikke er særlig digital, selv om jeg synes at
næsten enhver familie kunne få glæde af det lille lækre Olympus kamera.

> [...]
at
> forsøge at vinde præmier ? Jeg kender sgutte ret mange der stadig er

Jeg kender faktisk ret mange.
Men jeg har også mange kontakter til danske fotoklubber. Her er det at vinde
faktisk ret meget mere værd end præmien.
Og så ringe synes jeg altså stadig heller ikke at præmien er.

> Nuvel! Jeg har sendt to til dig. Og hvis jeg ikke vinder vil jeg påstå at
det er fordi
> du hader alt det digitale uvæsen )

Selvfølgelig!

Mvh: Finn.

Fra : Karsten Heitmann

Dato : 29-05-01 08:13

Hej igen

Jamen jeg forklejner skam hverken din konkurrence ELLER præmierne. Min pointe var bare den, at for en digital fotograf så er det nok ikke præmierne der er incitamentet for at deltage, selvom 1. præmien i mine øjne da er helt OK.

mvh
Karsten