Erfaringer med Natursejlerforeningen og Tu~
Fra : Preben Bjorn Madsen

Dato : 02-02-05 23:49

Jeg er i færd med at finde en forsikring til min nyerhvervede brugte
Maxi 68. Jeg er faldet over to foreninger, der begge tilbyder en
klækkelig rabat på forsikringer i forhold til, hvad jeg selv kan opnå
direkte hos forsikringsselskaberne.

Tilsysneladende er det bedste tilbud jeg kan finde gennem noget, der
hedder Natursejlerforeningen. Danmarks Tursejlerforenings
forsikringstilbud er lidt dyrere. Men til gengæld ser sidstnævnte ud til
at være en større og mere professionelt drevet forening.

Er der nogle her, der har positive eller negative erfaringer med de to
nævnte foreninger eller deres forsikringsordninger, så vil jeg meget
gerne høre om det.

På forhånd tak

Bjørn

Fra : Henning

Dato : 03-02-05 06:12

> [...]
>forsikringstilbud er lidt dyrere. Men til gengæld ser sidstnævnte ud til
>at være en større og mere professionelt drevet forening.

Er det ikke noget med at Natursejlerforeningen er stiftet af udbrydere
fra Tursejlerforeningen, som "stjal" medlemslister o.lign. da de brød
ud? Da jeg søgte på forsikring, faldt jeg over nogle gamle indlæg, som
advarede mod Natursejlerforeningen.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-05 10:38

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev

> [...]
> fra Tursejlerforeningen, som "stjal" medlemslister o.lign. da de brød
> ud? Da jeg søgte på forsikring, faldt jeg over nogle gamle indlæg, som

Jo, det er rigtigt. Jeg var medlem i den periode, det stod på, og det var en
*børnehave* uden lige, og iøvrigt den sidste dråbe, der gjorde at jeg meldte
mig ud...

Claus

Fra : ibber

Dato : 03-02-05 11:30

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> [...]
en
> *børnehave* uden lige, og iøvrigt den sidste dråbe, der gjorde at jeg

Med det kendskab jeg har ikke til Natursejlerforeningen men til claus
terrorged havde det da lige været et sted for ham *børnehave*

Fra : Preben Bjorn Madsen

Dato : 03-02-05 13:07

Tak for kommentarerne.

Så vidt jeg kan se, så beskriver Claus en situation, der ligger 3-4 år
tilbage i tiden. Altså da Nogle brød ud af Dansk Tursejlerforening (DTF)
og stiftede Natursejlerforeningen (NF) i stedet. Men begge foreninger
kan jo have udviklet sig til det bedre - eller værre - siden da. De
ledende personer kan i dag være nogle helt andre osv.

Begge foreninger tilbyder så vidt jeg kan se en forsikringsordning, som
jeg i hvert fald ikke kan opdrive magen til på egen hånd.

Jeg har selv forsøgt at indhente tilbud direkte fra de
forsikringsselskaber, nemlig Tryg og Yacht-Pool, som DTF og NF benytter.
I mit tilfælde taler vi om en Maxi 68 til 50.000 kr. og helårssejlads
med ansvar, ulykke og kasko. Foreningerne tilbyder denne forsikring til
1.200 - 1.300, hvorimod forsikringsselskaberne vil have 2.500 - 2.700
kr. I begge tilfælde koster forsikringerne altså mindre end det halve
tegnet gennem foreningerne i forhold til en tegning direkte ved
forsikringsselskabet.

Nu kunne jeg naturligvis bare betragte det som en ren forsikringsordning
og så tage den billigste. Men faktisk er der jo mange andre ting, som
man kunne opnå gennem en landsdækkende sejlerforening, som man ikke kan
opnå gennem sin lokale klub. Fx er der jo mange andre ting, som man
kunne forsøge at købe i fællesskab til en fornuftig pris.

Mvh.

Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-05 10:36

"Preben Bjorn Madsen" <kuya_oso(NOSPAM)@yahoo.dk> skrev

> Er der nogle her, der har positive eller negative erfaringer med de to
> nævnte foreninger eller deres forsikringsordninger, så vil jeg meget
> gerne høre om det.

Jeg havde i flere ar ansvarsforsikring gennem Danmarks Natursejlerforening,
men da det sa antog karakter af af ligne en bornehave, sa meldte jeg mig ud
i protest.

Samtidig synes jeg, at DTF er den storste fis i en hornlygte, man lange skal
lede efter!

Det er rent *spild* af penge, tid og resourcer, og foreningen har (havde)
absolut intet fornuftigt formal (bortset fra at skaffe folk billig
ansvarsforsikring)

Man har kontakt til *mange* tusinde sejlere, og man misbruger helt og
aldeles dette faktum. Bladet var en skandsel, redaktoren (Allan Christensen)
kunne hverken stave, satte komma eller formulere sig pa en made, som gjorde
det interessant at lase. For det meste var det udelukkende reklamer for de
samme firmaer. Var der endelig en artikel, sa var den sikkert behaftet med
fejl..

Min anke er, at den beroringsflade og de resourser, foreningen rader over,
kunne anvendes *langt* mere konstruktivt og til gavn for danske sejlere.
Istedet var bladet fyldt med latterlige, infantile personangreb..

Forsikringsmassigt har jeg aldrig haft brug for dem, og dengang var det
Tryg, der var forsikringsselskab.

Den nye forening kender jeg ikke.

Claus

Fra : Henning

Dato : 03-02-05 10:57

> [...]
>i protest.
>
>Samtidig synes jeg, at DTF er den storste fis i en hornlygte, man lange skal

Natursejlerforeningen og Tursejlerforeningen er ikke samme forening -
har du skrevet forkert, eller blander du dem sammen?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-05 16:42

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev

> Natursejlerforeningen og Tursejlerforeningen er ikke samme forening -
> har du skrevet forkert, eller blander du dem sammen?

Der skulle have stået DNF, altså Danmarks NatursejlerForening

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-05 16:58

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Der skulle have stået DNF, altså Danmarks NatursejlerForening

Uha, hvor det går godt!

Jeg mener naturligvis Danmarks Tursejler Forening

Det med natur er selvfølgelig noget værre vrøvl...

Claus

Fra : Poul Erik Jakobsen

Dato : 06-02-05 18:50

Som medlem af Danmarks Tursejlerforening kan jeg kun anbefale
denne. Forsikringsordningen er gennem Tryg Forsikring, et dansk
selskab, og der er ikke problemer når skaden opstår. Du er
velkommen til at få mere materiale tilsendt
Poul Erik Jakobsen

Fra : Henrik Damsgaard

Dato : 01-03-05 22:44

Hej Bjørn

Jeg har kun godt at sige om Natursejlerforeningen. Jeg er fornylig
blevcet ansat til at drive deres medlemsblad. Jeg har ikke nogen
personlig erfaring med forsikringsdelen. Jeg har imidlertid ikke tænkt
at skifte fra min forsikring i Codan - Har en bianca 27.¨Du kan
sikkert få en billigere forsikring, bare du er sikker på, på hvilke
vilkår du tegner forsikringen.
Som jeg kan se drives DNF på et meget godt konsolideret grundlag.
Vorer hovedprincip er at sætte tærring efter nærring. Foreningen
kommer snart til at hedde Danmarks Fritidssejler Union, efter en
sammenlægning med en motorbåds forening.
Der kan sikkert siges meget godt og skidt om mange foreninger, men
dette er en forening jeg kan stå inde for.

Venlig Hilsen
Henrik Damsgaard