Forsikring af båd
Fra : Henning

Dato : 31-01-05 16:46

Jeg har erhvervet mig en ny (gammel) båd, en 21" Saga. Ifølge en 3 år
gammel tilstandsrapport er den fra ca. 1965, mere præcist vides ikke.
Jeg har haft min tidligere båd forsikret hos Tryg, men de vil ikke
kaskoforsikre, når båden er mere end 25 år gammel.
Jeg har forespurgt hos http://www.danmarkstursejlerforening.dk men
endnu ikke fået svar.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Per Ravn

Dato : 31-01-05 17:08

Prøv Codan www.codan.dk De er billige - synes jeg.

Per

Fra : bentp

Dato : 31-01-05 16:54

De er ihvertfald billigere end Tryg med båd-forsikringer. Og du får rabat
hvis du har dueligheds-bevis...

mvh
bent

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 31-01-05 17:08

I forhold til Codan fik jeg halv pris hos Alka på min Bianca 28

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Henning

Dato : 10-02-05 15:56

On Mon, 31 Jan 2005 17:07:31 +0100, "Per Ravn"
<ravn@mbox303.get2net.dk> wrote:

>Prøv Codan www.codan.dk De er billige - synes jeg.

Det ser ud til det ender med at blive Codan, tak for hjælpen.
Båden ligger i Kastrup Havn, melder jeg mig ind i Kastrup Tursejler
Forening (koster 350,-/år incl. ansvarsforsikring) får jeg en kasko
med dækning på 70.000,- for 1.385! Der kræves ikke syns/skønsrapport
el.lign. bare min underskrift
Til sammenligning skulle Tryg via Danmarks Tursejler Forening have
knap 3.000,- samt skønsrapport, Pantaenius skulle ha' 1.800,-. + 500,-
til ansvar samt fotos af båden.

Fra : Gorm Haraldsted

Dato : 13-02-05 15:38

kære henning

jeg tror du skal kontakte pantaenius. de er gode opg bilklige

mvh
gorm

Fra : Henning

Dato : 13-02-05 16:32

On 13 Feb 2005 14:37:45 GMT, Gorm Haraldsted <wip-marina@jubiimail.dk>
wrote:

>kære henning
>
>jeg tror du skal kontakte pantaenius. de er gode opg bilklige

Det har jeg skam gjort, nu har de endda annuleret deres tilbud, idet
de vurderer at motoren er mere værd en resten af båden. Så det bliver
ved Codan

Henning
hsb@(fjernes)image.dk