Hundehold i Vollsmose
Fra : JBH

Dato : 23-05-01 17:50

Jeg så lige tv avisen på DR1 en vicevært fra Vol"d"s mose i Odense hævde at
nogle af beboerne holdt hund, trods dette ikke er tilladt. Hundene skulle
efter sigende holdes indespærret i boligblokkernes kælderrum, da der ikke
er tradition for hundehold i de lande som hunde ejerne kommer fra Jeg håber
!"#!¤4¤4¤"¤!! det er en "and" ellers hører alting da vist op.. Nogen som
kan be eller afbekræfte disse rygter..

mvh
JBH

(Som sikkert bliver kaldt racist og det der er værre nu)

Fra : Frank Eriksen

Dato : 23-05-01 18:00

Er det værre at holde hund i en kælder, end at holde dem/den i en
fabrikskennel ????
Mvh
Frank

Fra : JBH

Dato : 23-05-01 20:16

Øhh, nu er sådan et pulterkammer i en boligblok, ikke liiige hvad jeg
forstår ved en kælder.Der var vist også tale om ret store hunde. Men du
har da ganske ret, disse hvalpefabrikker burde overvåges og lukkes hvis de
overtræder dyreværnsloven.

Jeg håber virkeligt at det bare er et rygte, udspredt af en klovn som
skulle gøre sig interessant ved at sige sådan noget på tv.

mvh
JBH

Frank Eriksen <ffe@post.tele.dk> skrev i artiklen
<9egv5m$k6j$1@news.inet.tele.dk>...

Fra : x Vuf x

Dato : 23-05-01 19:22

23 May 2001 16:49:48 GMT, JBH wrote:

> [...]
>kan be eller afbekræfte disse rygter..
>(Som sikkert bliver kaldt racist og det der er værre nu)

Jeg ved det ikke, men flere af mine kolleger er blevet ringet op af folk,
der ville købe hund til at spise!

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de 3*
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : JBH

Dato : 23-05-01 20:20

Jeg har ingen problemer med at folk spiser hund eller kat, det er trods alt
stadigvæk dyr vi snakker om, vi skal ikke tillægge dyrene menneskelige
egenskaber, men jeg bryder mig bestemt ikke om den måde hundene bliver pint
ihjel på over grillen i visse asiatiske lande, men kødet skulle være ekstra
delikat hvis hunden har lidt en langsom og grusom død.

mvh
JBH

x Vuf x <sonpet@***mixeren.com> skrev i artiklen
<novngt4gj2o7h3rh3c74t06r9mfikss21n@4ax.com>...

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-05-01 07:57

> Jeg har ingen problemer med at folk spiser hund eller kat, det er trods
alt
> stadigvæk dyr vi snakker om, vi skal ikke tillægge dyrene menneskelige
> egenskaber,

Du har faktisk ret og har ændret mit synspunkt lidt med det du lige skrev.
For os er det godt nok dybt unormalt, men tænk så på, hvordan folk i Nepal
ser' på os når vi spiser ko. Det er jo et helligt dyr for dem!!

Sådan er vi heldigvis så forskellige. Bare jeg slipper for at spise
hund, -ja nogensinde at se en tilberedt hund. *wadr*

> [...]
ekstra
> delikat hvis hunden har lidt en langsom og grusom død.

Fy for den da!! Jeg har hørt, at kød skulle være bedst hvis dyrene er
blevet aflivet uden at opdage noget. Hvis de bliver aflivet så de når at
stresse bliver kødet sejt, men det kan selvfølgelig være de foretrækker sejt
kød??

Ingen skal i hvert fald spise mine hunde...
Lige så vel som vi ikke slagter en ko på gaden i Nepal!

Det vækker stadig nogen tanker hos mig... Alle dem, der sælger billige
hvalpe og hunde, -hvor tit sker det mon at nogen kommer og køber med henblik
på at spise hunden??

Rinnie Ilsøe

Fra : coppi

Dato : 23-05-01 20:12

"JBH" <JBH@12move.dk> skrev i en meddelelse

> (Som sikkert bliver kaldt racist og det der er værre nu)
>
>Nu skal vi vel ikke diskutere politik i denne gruppe.
Men vi har rejst en del i muslimske lande.
Der er de ikke specielt gode ved dyr,nærmest det modsatte.
Hunden er forøvrigt et urent dyr(iflg Islam),muslimer undgår at røre ved
hunde af samme grund.
coppi

Fra : Michael

Dato : 23-05-01 23:49

"coppi" <annie321@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hunde af samme grund.
> coppi
>
> hvordan muslimer behandler deres vildhunde i deres hjem land er jo ikke
vores bekymring!! min far som er muslim undgår ikke min højt elskede lille
vuffer men dens tunge, ja det er faktisk det eneste han ikke vil ha den gør
( altså slikker ).

tilbage til vollsmose : problemet er at de holder hunde så som amstaff,
bullterrier osv. og træner dem til angreb, og højst sandsynligt kampe men
hovedsagligt er det for at holde de fæle politimænd/ kvinder væk og hvem
de ellers har som fjender.
og det er i mine øjne et større problem end plads mangel.

de mangler åbenbart potens når de har brug for aggressive hunde

myr's mening

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-05-01 02:01

In article <B%TO6.439$Zs3.87245@news010.worldonline.dk>,
"coppi" <annie321@worldonline.dk> wrote:

> Hunden er forøvrigt et urent dyr(iflg Islam),muslimer undgår at røre ved
> hunde af samme grund.

Det er kun når forældrene kigger

Der er masser muslimske børn der har haft glæde af Brotus, men de lader
som om de ikke kender ham når forældrene er med.

--
MVH
Martin Edlich, MF