ny axel og foldepropel
Fra : asbjørn

Dato : 30-01-05 14:39

Jeg har fået et tilbud fra den lokale "guldsmed" på en ny axel og ny
foldepropel.
Men... jeg synes han er meget for dyr.

Har nogen her gode erfaringer de vi vil dele lidt ud af?

vh asser

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-01-05 15:15

"asbjørn" <xxasserxx@qqjakslandqq.dk> skrev

> Jeg har fået et tilbud fra den lokale "guldsmed" på en ny axel og ny
> foldepropel.
> Men... jeg synes han er meget for dyr.
> Har nogen her gode erfaringer de vi vil dele lidt ud af?

Jeg har en kammerat uden internet som gerne vil have en foldepropel, så jeg
har selv brugt meget tid på at finde nogle billige steder - både i dk og
udenfor, men har ikke rigtig fundet noget. Han vil gerne have en Gori, men
de er desværre rasende dyre, og i mine øjne er de uforholdsvis for dyre..

Akslerne koster ikke så meget, det er propellen, der er dyr...

Har du kigget på Volvos propeller, de er noget billigere?

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 30-01-05 17:17

Der var en test af forskellige propeller i Bådnyt sidste sommer

Bjarke

snip

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 30-01-05 17:30

Fandt det. Der var i Maj 2004 nummeret.

De testede Volvo, Autoprop, Maxprop, Gori (2 og 3 blad), Varifold (2 og 3
blade)

Bjarke

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> wrote in message
> Der var en test af forskellige propeller i Bådnyt sidste sommer
>
> Bjarke

snip

Fra : asbjørn

Dato : 01-02-05 13:16

Tak for Jeres svar, jeg skal beklage at mit indlæg røg i marked.privat.båd
først.

Jeg har bestemt mig for at købe nyt.
150 cm axel ø25mm
Og enten Flex-o-Fold 15*12,2
eller Gori fold 15*12
eller Radice tilsvarende.

Det ender omkring 7300 kr. for de to første eller lidt mindre med den
sidste.

Jeg vil lige kigge i Baadnyt for testresultater.

vh Asser

Fra : Per J \(4220\)

Dato : 01-02-05 21:18

Har du prøvet http://www.propeller.dk/sejlprop.htm
--

Venlig hilsen

Per
Besøg Korsør Sejlklub: www.korsoersejlklub.dk
Oziexplorer: www.oziexplorer.com

Fra : Dag Stenberg

Dato : 02-02-05 09:59

"asbjørn" <xxasserxx@qqjakslandqq.dk> wrote:
> Jeg har bestemt mig for at købe nyt.
> 150 cm axel ø25mm
> Og enten Flex-o-Fold 15*12,2
> eller Gori fold 15*12
> eller Radice tilsvarende.

Alla låter bra. Jag köpte Flex-o-Fold förra året och är mycket nöjd. En
orsak till att jag valde det märket var att jag behövde 1:16 USA-kona.
Radice hade bara 1:10 och Gori blev dyrare.

Jag bytte från 2-bladig Martec. Flex-o-Folden är så mycket effektivare,
att jag borde ha gått ned en tum i dimension (t.ex. från 15*12 till 15*11).

Dag Stenberg

Fra : Torben Bach

Dato : 30-01-05 21:33

asbjørn wrote:
> [...]
> foldepropel.
> Men... jeg synes han er meget for dyr.
>
> Har nogen her gode erfaringer de vi vil dele lidt ud af?

Check lige dit indlæg i dk.marked.privat.baad

Blot lige til orientering og ikke yderligere her i denne tråd, som ikke
handler om handel imellem private.
Måske har jeg lige det, du mangler.

Send evt. en mail til mig privat. Jeg vil i så fald foretage en nærmere
undersøgelse af, hvilken foldepropel, jeg har - fotos mv.

Her handler det jo ikke om handel, så jeg vil ikke for nærværende nævne
noget om pris.

Med venlig hilsen
Torben

PS: du skal slette "fjern" i min mail-adresse.æ

Fra : Claus Bjerre

Dato : 31-01-05 16:50

"asbjørn" <xxasserxx@qqjakslandqq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> foldepropel.
> Men... jeg synes han er meget for dyr.
>
> Har nogen her gode erfaringer de vi vil dele lidt ud af?

På Grindeklubbens hjemmeside under teknik er der en kraftig anbefaling af
denne:
http://www.seahawk.com.au/

Claus Bjerre