Erfaring med CC marine ?
Fra : cyber

Dato : 20-01-05 14:31

Hej.
Er blevet båd ejer for første gang og nu trænger båden til noget vinter
service...

1.Derfor ville jeg spørger om CC marine er et godt sted at få service på sin
båd ?
(Har købt den på fyn og bor på sjælland så ville gerne finde et service
tættere på end fyn)

2. Jeg har en 60hk marina 2-takt motor uden time tæller .. Hvad skal der
ordens om vinteren på den ? .... noget så frosten ikke springer motoren?

link til butikken
http://www.ccmarine.dk/

Venlig hilsen Morten Eghøj
ny båd ejer

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-01-05 23:21

"cyber" <edf@et.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2. Jeg har en 60hk marina 2-takt motor uden time tæller .. Hvad skal der
> ordens om vinteren på den ? .... noget så frosten ikke springer motoren?

Hej Morten

Har både købt og solgt jolle der og senest købt campingvogn også. Har haft
lejlighed til at se værkstedet flere gange, dog uden at få lavet større
ting. Men alting løses til vor tilfredshed - og flinke folk, forresten.
Faktisk sjældent at høre om utilfredse kunder der.

Vinterservice: ikke det store - olieskift på gearhuset, gennemskyldning af
kølesystemet i kar med et eller andet konserveringsmiddel i samt generel
smøring og justering. Justeringen måske mere på sin plads til foråret, når
motoren pakkes ud igen. Derudover plejer man at fylde en smule olie i hver
cylinder og tørne motoren nogle gange, så olien fordeles i cylinderen. Men
ikke så meget at du ikke kan starte den til foråret. Og husk _kun_ at tørne
motoren uden tændrør, så læge der er olie i cylindrene. Faktisk blir du nok
nødt til at skylle olien ud til foråret, når jeg tænker over det. Ellers kan
det vist gi problemer, når du prøver at starte den. Tror kompressionen kan
blive lidt voldsom....anyone ?

Ellers rengøring og voksning - og lap evt. hullet i lakken. Saltvand har en
rigtig grim evne til at tære - så husk også at se efter evt.tærezink. Der
burde sidde en lille, justerbar finne på undersiden af kaviationspladen -
lige over propellen. Ikke alle er opmærksom på at denne finne også er
tærezink på en påhængsmotor.

Apropos tæring: hvis du ikke er opmærksom på problemet så kig lidt på joller
og både i enhver havn. Du kan straks se, hvem der har snydt og brugt f.eks.
skruer, der ikke er af rustfrit stål. Det giver meget hurgtigt grimme
rust-striber på din båd - og der er sygeligt svære at få væk.
Bare min kæphest

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Torben Bach

Dato : 21-01-05 15:58

In news:csobq7$2bt5$1@news.cybercity.dk,
cyber <edf@et.com> skrev:
> Hej.
> Er blevet båd ejer for første gang og nu trænger båden til noget
> vinter service...
>
> Venlig hilsen Morten Eghøj
> ny båd ejer

Jeg kan anbefale Marinetec på havnen i Nykøbing Sj.
Mail til mig og du får hans mail-adresse/telefonnummer.
Så kan du evt. sammenligne pris for det ene og andet.
Naboen til Marinetec er bådebygger, så hvis der er andet, man ikke selv er i
stand til at klare, er han der også som en mis.

--
Husk - at hver morgen er den
første dag i resten af dit liv!

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-01-05 22:46

"Torben Bach" <tsbach_fjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Naboen til Marinetec er bådebygger, så hvis der er andet, man ikke selv er
> stand til at klare, er han der også som en mis.

Ellers har vi jo osse Rørvig Marine Service (svjh) i - Rørvig. Nok også
landets mindste Volvo forhandler. Alligevel plejer Jan at være til at tale
med. Og til at stole på....
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller