Katten miauer om natten
Fra : Søren

Dato : 23-05-01 17:10

Hej NG,

Vi har et problem med vores kat som vi håber I kan hjælpe os med.

PROBLEM
Mellem 04.00 og 06.00 miauer katten så meget at vi ikke kan sove.

BAGGRUND
Katten er ca et år gammel. Den har indtil midt i april boet i et hus
hvor den blev lukket ud når vi kom hjem fra arbejde og var ude i op
til 6 timer. Om natten sov den i en anden del af huset. Om den miauede
der ved vi ikke for vores soveværelse lå for langt væk til at vi kunne
høre det.

Nu er vi så flyttet i lejlighed. I starten var den meget stresset over
at være flyttet fra sine vante omgivelser. De første 14 dage kom den
slet ikke ud, da vi havde læst i en kattebog at det skulle man vente
med. Efter 14 dage er vi så begyndt at tage den med ud i en snor. Det
har den vænnet sig til og gåturene giver den adspredelse og daglige
oplevelser.

Problemet er bare at den ikke er holdt op med at miaue om natten. Vi
forsøger med at lukke døren til soveværelset, men den skraber bare på
døren og vi kan stadig høre den. Så det går ud over nattesøvnen.

Vi har overvejet at lukke den ud om natten men er bange for at den
endnu ikke kan finde tilbage. Og hvis den kan er der det problem at
der allerede bor en anden kat i opgangen som bliver lukket ud og pænt
venter ved døren på 1. sal hvor den bor (vi bor på 4 sal). Vi er
derfor bange for at blive vidne til natlige katteslagsmål, til gene
for hele opgangen.

SPØRGSMÅL:
Hvad gør vi ?
Er der nogen der har nogle erfaringer ?

På forhånd tak,

Søren og Anette

Fra : Gitte J.L

Dato : 23-05-01 17:36

Kender det for godt. Vores Labbe mjaver dog langtfra så meget og så højt
længere, nu hvor han har fået ordnet tænder ved dyrlægen (?)....
Det eneste jeg har haft succes med, er et par gode ørepropper til en 50'er
for et sæt på apoteket og en vandpistol. Ørepropperne tager den værste
larm, og vandpistolen kan så efter få sprøjt overbevise katten om, at den
ikke skal mjave så højt at det går gennem ørepropperne....hvis ikke
vandpistolen har nogen effekt, så kan man jo altid sprøjte kæresten i
ansigtet og be ham gå ud og fodre kattene *suk*.
Ørepropperne er vist det eneste her, som bare nogenlunde redder mig på de
dage, hvor Laban vil have action fra 04.20-tiden af!
Mvh. Gitte

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 23-05-01 19:47

>hvis ikke
vandpistolen har nogen effekt, så kan man jo altid sprøjte kæresten i
ansigtet og be ham gå ud og fodre kattene *suk*.<

*FASAG*

--
Venlig hilsen Praxis©

Fra : CCR

Dato : 23-05-01 20:14

Hvis det er en han og en hun
kan det da blive til en romance på 1.Sal.

MVH.

jan og Gitte.

Fra : Ann K.

Dato : 23-05-01 22:11

Hejsa.
I kunne også prøve at lade Mis natmad være rodet godt ind i et gammelt
tørklæde e.lign eller bare strøet ud over hele stuegulvet... i stedet for at
spise nemt (og hurtigt) fra en madskål, tager det nu lige pludselig tid og
kræver en vis hjernegymnastik for at få mad... og så bliver Mis altså noget
så træt af at tænke og arbejde så den slet ikke gider at larme
Metoden brugt med succes på Saga - oven i købet med held... vi sover nu til
kl ca 8.00 og ikke som før, hvor jeg blev vækket kl 3.00, kl 4.00, kl. 5.30
osv.... Og fungerer i længden langt bedre end vandpistol, som Mis hurtigt
lærer at holde sig udenfor rækkevidden af! ;)
Indlæringstid = 2 dage... og jeg sov for første gang i 4 år en hel nat
igennem!!!!

Mvh Ann

Fra : Søren

Dato : 28-05-01 07:45

Hej Ann,

Det er jo et helt fantastisk og meget enkelt trick. Jeg har nu prøvet
det og det er særdeles effektivt. Missen har ikke miauet siden. Den
eneste bivirkning er at det nu er lidt mere bøvlet at støvsuge, men
det tager jeg gerne med for at kunne sove i fred om natten.

MANGE TAK FOR HJÆLPEN,

vågne hilsner, Søren

Fra : Ann K.

Dato : 28-05-01 09:39

Hejsa.

>. Den eneste bivirkning er at det nu er lidt mere bøvlet at støvsuge, men
det tager jeg gerne med for at kunne sove i fred om natten.
<>Hæ, hæ - vi har to hunde = Verdens bedste støvsugere

>MANGE TAK FOR HJÆLPEN,
vågne hilsner, Søren
<> Kun glad for at kunne hjælpe... Sætter selv stor pris på min nattesøvn!!!

Mvh Ann