Sepultura!! Husk på lørdag ;-)
Fra : Kong Kent

Dato : 23-05-01 16:18

Så spiller de sgu på Train i Århus. Andre end mig der skal derned??

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Ken Larsen

Dato : 23-05-01 17:20

Kong Kent skrev i meddelelsen <9egkaf$kfq$1@sunsite.dk>...
>Så spiller de sgu på Train i Århus. Andre end mig der skal derned??

Jeg tager til Amager Bio og hører live kongerne Paradise Lost, og glæder mig
vanvittigt meget.

MVH
Ken Larsen

Fra : Kong Kent

Dato : 23-05-01 18:46

Ken Larsen <tacconi@image.dk> skrev i en

> Jeg tager til Amager Bio og hører live kongerne Paradise Lost, og glæder
mig
> vanvittigt meget.

Dem napper jeg i Aalborg d. 1. juni eller d. 2. juni på Train, Århus.
Paradise Lost var dog fedest med 'Icon' IMO

Fra : Ken Larsen

Dato : 24-05-01 00:45

Kong Kent skrev i meddelelsen <9egsvb$gqu$1@sunsite.dk>...
>Ken Larsen <tacconi@image.dk> skrev i en

>mig
>
>Dem napper jeg i Aalborg d. 1. juni eller d. 2. juni på Train, Århus.
>Paradise Lost var dog fedest med 'Icon' IMO

Nej for satan, One second er et af de fedeste heavy albums nogensinde.

MVH
Ken Larsen

Fra : Thomas

Dato : 24-05-01 10:32

Hej Ken!

> Jeg tager til Amager Bio og hører live kongerne Paradise Lost, og glæder mig
> vanvittigt meget.

Det kan jeg godt forstå. Jeg ser dem både i Ålborg og Århus og krydser fingre
for, at ingen af koncerterne bliver aflyst. Der plejer desværre ikke at være så
stor tilslutning til deres koncerter .... deres talrige stilskift generer
åbenbart mange fans. Personligt kan jeg lide alle deres albums (undtagen det
første).

Mvh,
Thomas

Fra : Ken Larsen

Dato : 24-05-01 19:44

Thomas skrev i meddelelsen <3B0CD506.77129BB6@email.th>...
> [...]
>åbenbart mange fans. Personligt kan jeg lide alle deres albums (undtagen

De 2 gange jeg har været til koncert med dem, har der været næstent fuldt,
så måske det er en Jylland ting.

Personligt kan jeg lide alle deres albums, og mener faktisk at deres mange
skift er en fordel, da man ikke bliver trætte af at høre det samme.

MVH
Ken Larsen

Fra : Hans og Maria

Dato : 25-05-01 14:14

Thomas skrev:

> [...]
> stor tilslutning til deres koncerter .... deres talrige stilskift generer

Ikke mig. Paradise Lost laver noget særdeles udmærket popmusik nu om dage.
(Og nej, det er ikke ironisk ment - det synes jeg faktisk de gør!) Jeg skal
faktisk ned at høre dem i Aalborg, om alt går vel.

Hans

--
Hans Hüttel | e-mail: hans@cs.auc.dk
Institut for datalogi | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans

Fra : Staalanden

Dato : 25-05-01 17:25

On Fri, 25 May 2001 15:13:44 +0200, Hans og Maria <hh.mrk@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>(Og nej, det er ikke ironisk ment - det synes jeg faktisk de gør!) Jeg skal
>faktisk ned at høre dem i Aalborg, om alt går vel.

Jeg så dem også sidst på Train og der var der da mange mennesker.
Jeg glæder mig endnu engang til an god rockkonsert.

Fra : Ken Larsen

Dato : 25-05-01 20:20

Hans og Maria skrev i meddelelsen <3B0E5A88.4C28234E@mail1.stofanet.dk>...

>Ikke mig. Paradise Lost laver noget særdeles udmærket popmusik nu om dage.
>(Og nej, det er ikke ironisk ment - det synes jeg faktisk de gør!) Jeg skal
>faktisk ned at høre dem i Aalborg, om alt går vel.

Hvis du kalder Paradise Lost for popmusik, så tør jeg ikke høre hvad du
betragter som dødsmetal.

MVH
Ken Larsen

Fra : Peter G.

Dato : 25-05-01 20:53

"Ken Larsen" <tacconi@image.dk> wrote in message

> Hvis du kalder Paradise Lost for popmusik, så tør jeg ikke høre hvad du
> betragter som dødsmetal.

Ahhhh, så stor er forskellen på det nyere Paradise Lost og Depeche Mode
altså heller ikke

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Do You Ever Feel Like You're Living In A Time Without A Reason,

Fra : Ken Larsen

Dato : 25-05-01 21:29

Peter G. skrev i meddelelsen <9emdub$r3b$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]
>dage.
>skal

>Ahhhh, så stor er forskellen på det nyere Paradise Lost og Depeche Mode

Så har du ikke hørt den nyeste Believe in nothing, men kun den forrige Host.

MVH
Ken Larsen

Fra : Peter G.

Dato : 25-05-01 22:02

> Så har du ikke hørt den nyeste Believe in nothing, men kun den forrige
Host.

Eh. Det er nok snarere den nye DM jeg ikke har hørt. "Believe In Nothing" er
skam i samlingen

Personligt ser jeg det nyerere PL som en hårdere guitar-orienteret udgave af
DM. Men det er nok bare mig

Hmmmm, skulle man prøve at lave P3-SørenKraghJacobsen tricket for at få en
duet/et samarbejde mellem PL og DM? Kunne være sjovt at se hvad der ville
komme ud af det.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"So You Can Tell Them I'm Coming,

Fra : Ken Larsen

Dato : 25-05-01 22:51

Peter G. skrev i meddelelsen <9emhtn$aim$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]
>Host.
>
>Eh. Det er nok snarere den nye DM jeg ikke har hørt. "Believe In Nothing"

Så ved du også at de har skruet en hel del ned for keyboardet.

>Personligt ser jeg det nyerere PL som en hårdere guitar-orienteret udgave
af
>DM. Men det er nok bare mig

Der er også betydeligt mere tempo på PL end der er på mine få skiver med DM.

MVH
Ken Larsen

Fra : Peter G.

Dato : 26-05-01 17:38

> Så ved du også at de har skruet en hel del ned for keyboardet.

Ja. Men musisk og melodiøst minder de to bands mig alligevel om hinanden.
Måske er det fordi de begge er britiske

> Der er også betydeligt mere tempo på PL end der er på mine få skiver med
DM.

Ja. Men selve melodier og tekster minder mig stadig om Depeche Mode og vice
versa. Jeg tror også at du ville kunne finde en del cross-over fans i begge
lejre hvis man undersøgte det nærmere.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"You Are The Only One I'll Miss,

Fra : Thomas

Dato : 26-05-01 18:11

Hej Peter!

> Ja. Men musisk og melodiøst minder de to bands mig alligevel om hinanden.
> Måske er det fordi de begge er britiske

Haha ... det kan være. Det er ikke umuligt at der er nogle lighedspunkter
mellem DM og PL ved første lyt. Men hvis man kender bands'ene kan man tydeligt
høre forskel. I øvrigt er det vel kun det elektroniske på "Host" der
tilsyneladende minder om DM?? Og i øvrigt er det nok fordi DM er det eneste
band folk kender, som også spiller elektronisk musik!! Måske lyder alle heavy
bands som Metallica i den uøvedes ører?! Jeg har postet den her før, men her er
et lille udklip af et interview med Nick Holmes, forsanger i PL:

------------------------
Q: You mentioned how people compared ‘Host’ to “various bands”. I take it you
mean the way the words ‘Depeche Mode’ kept cropping up in reviews?

Nick Holmes: I'm not even into that band. There's more than one band in the
world that play dark keyboards and sing in a minor key - there's hundreds in
Germany that do that, but people over here don't know that. Not even being a
fan, you can imagine it's highly irritating! I mean, the Metallica comparison,
can say, "Yeah, hats off, yes, I have been a Metallica fan" and the Sisters Of
Mercy, I'm quite comfortable with that comparison.
------------------------

Hele interviewet kan ses på:
http://www.metal-is.com/cms/crp/crpArticle.asp?cid=1192

> [...]
> versa. Jeg tror også at du ville kunne finde en del cross-over fans i begge

Minder teksterne nu også om DMs? Der er jeg fuldstændig og aldeles uenig! Der
er en verden til forskel i hele stemningen og livsindstillingen i de to
bands!!!!

Mvh,
Thomas

Fra : Peter G.

Dato : 29-05-01 11:55

"Thomas" <noreply@email.th> wrote in message
> [...]
her er
> et lille udklip af et interview med Nick Holmes, forsanger i PL:

Desværrre virkede linket ikke. :-/
Tak fordi du medtager det relevante

> [...]

Der
> er en verden til forskel i hele stemningen og livsindstillingen i de to

Efter at have gennemlyttet de fleste af mine PL Cd'er må jeg give dig ret
m.h.t. teksterne. De er ikke ens i form i forhold til DM.

Men alligevel (og nok hovedsageligt grundet mit mangl. kendskab til andre
bands) minder de to bands _mig_ om hinanden. Måske fordi jeg _opfatter_ dem
værende ret ens m.h.t. mentalitet. De vækker nogle af de samme følelser i
mig.

Det var en dårlig sammenligning jeg lavede. Den var for subjektiv og
unuanceret

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"I'll Be Waiting For You On Fountain & Fairfax"

Fra : Ken Larsen

Dato : 27-05-01 12:20

Peter G. skrev i meddelelsen <9eomoh$o4i$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]
>versa. Jeg tror også at du ville kunne finde en del cross-over fans i begge

Jeg synes stadig ikke at de er så ens, men en ting er 100% sikkert, du kan
roligt glæde dig til en superkoncert.

De var simpelthen formidable i Amager Bio, med en kanonlyd hvor bassen
dunkede i brystet og sangstemmen stod så klart og tydeligt som ønsket.

Eneste minus var længden af koncerten, som (vist nok) kun var 5 kvarter.

MVH
Ken Larsen

Fra : Peter G.

Dato : 29-05-01 11:58

> [...]
> dunkede i brystet og sangstemmen stod så klart og tydeligt som ønsket.
>
> Eneste minus var længden af koncerten, som (vist nok) kun var 5 kvarter.

Desværre. Ikke nogen PL koncerter til mig i år :-/. Men tak for
anbefalingen, og det var da rart at høre at du havde en fed oplevelse

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Barely Living, But I'm Living Large"

Fra : Hans og Maria

Dato : 02-06-01 08:44

Ken Larsen skrev:

> [...]
> dunkede i brystet og sangstemmen stod så klart og tydeligt som ønsket.
>
> Eneste minus var længden af koncerten, som (vist nok) kun var 5 kvarter.

Også kun 5 kvarter i Aalborg i går aftes. Men rigtig fin lyd og gennemgående
godt udvalg af numre. Først troede jeg at de havde skjult en keyboard-mand omme
bagved til at tage sig af de elektroniske effekter (loops, keyboard-flader
o.s.v.), men det viste sig ikke at passe. Det virker snarere som om de har dem
på DAT-bånd.

Jeg ved godt at det ikke er stuerent hos alle at sige dette - men det ER altså
pop de spiller i Paradise Lost nutildags og det minder betragteligt mere om
Depeche Mode end om doom metal. Mig generer det ikke - jeg er vel en del af
"cross-over"-publikummet. Der var nu heller ikke ret mange langhårede fans i
salen; enten er de blevet klippet eller også har de fundet noget andet at høre.

Hans

Fra : Staalanden

Dato : 02-06-01 13:31

On Sat, 02 Jun 2001 09:43:30 +0200, Hans og Maria <hh.mrk@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>salen; enten er de blevet klippet eller også har de fundet noget andet at høre.

5 kvarter! Det er lige i underkanten vil jeg mene.
Jeg skal høre dem i aften på Train.
Deres nye lyd passer også mere i min stil.

Fra : Uffe Christensen

Dato : 23-05-01 22:26

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> Så spiller de sgu på Train i Århus. Andre end mig der skal derned??

Ikke uden gode gamle Max, meeen Soulfly nærmer sig...

UffeC

Fra : Rar Morfar

Dato : 24-05-01 00:35

jepper!!
Vi er 5 guttere der skal ned på train og gå amok!

Morfar

Fra : Thomas

Dato : 24-05-01 10:29

Hej Kong Kent!

> Så spiller de sgu på Train i Århus. Andre end mig der skal derned??

Jeg overvejer at tage derned .... det er næsten obligatorisk, hvis man er
metal fan. Desværre kender jeg ikke andre, der vil med, så jeg må tage
derned alene, hvis jeg gider.

/Thomas

Fra : zcully

Dato : 24-05-01 14:23

Øv, jeg tager også alene ;-(
Jeg kender heller ikke rigtig nogen. Men jeg ville sgu ikke gå glip af dem