Hold kæft hva' laver TDC?
Fra : Feodor

Dato : 23-05-01 14:48

Jeg er lige blevet røvrendt af TDC. Jeg begynder nu at forstå de mange folk
som i lang tid har beklaget sig over de umådeligt latterlige firma.
Jeg havde for et par måneder bestilt ADSL da min central endelig var klar.
Jeg fik datoen 23. maj (idag) hvor en tekniker skulle komme og sætte det op.
I går ringede jeg for at høre nærmere om tidspunktet, men det kunne de
selvfølgelig ikke svare på. I stedet ville damen få teknikeren til at ringe
på min mobil 1 time før han kom, så jeg havde en chance for at nå hjem.
I dag var der ingen der ringede . Da klokken blev 14.30 ringede jeg til TDC
og hørte hvor han blev af. Jeg fik følgende melding: Jeg havde ringet i går
og ændret datoen til den 11/6. HVAD??????? Sådan noget svineri. Sådan en
fejl kan man da ikke begå - damen i røret i går kan sgu da ikke misforstå
mig så vildt - og der har ALDRIG været nævnt datoen den 11/6........

Det er HELT sikkert et bevidst stunt fra TDC. Sikkert fordi de ikke har
centralen klar endnu som lovet - eller sådan noget.
Men hold kæft hvor er jeg gal!!!!
Hvad kan jeg gøre? Ikke en skid vel? Jeg kunne da godt få en ny dato, men så
blev det bare endnu senere sagde den "rare" dame i røret i dag.
Rend mig i røven...

/Feodor

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 23-05-01 15:12

Feodor skrev:

> [...]
> Hvad kan jeg gøre? Ikke en skid vel? Jeg kunne da godt få en ny dato, men så
> blev det bare endnu senere sagde den "rare" dame i røret i dag.

Jeg kan godt forstå at du er sur, når de nosser sådan i det. Men prøv at se
logisk på det.

Mulighed 1: Du ringer til TDC, som tilfældigvis har problemer med din
central. De havde ikke turde ringe til dig for at sige, at din central ikke
var klar og derfor benytter de lejligheden til at påstå, at det er dig selv,
som har bedt om det. Men prøv at tænk over det. Tror du virkelig at hende du
snakkede med havde stående på sin skærm: "Vi har ikke nået hans central og
ikke fortalt ham det endnu. Brug enhver anledning til at påstå, at han selv
har udsat datoen.". Hvis de allerede havde ændret datoen, så ville det være
tusinde gange nemmere at tage skideballen fra dig med det samme i stedet for
at lade sagen rulle.

Mulighed 2: Damen hos TDC og du misforstod hinanden. Snakkede I overhovedet
om at ændre (til en eller anden) datoen på noget tidspunkt i samtalen? Hun
kunne f.eks. jo have opfattet det sådan, at hun skulle finde en ny dato
senere og sende dig brev om hvornår det blev. Der kan være sket en masse
andre fejltagelser.

Jeg tror at nr. 2 er mest sandsynlig. Men det betyder jo stadig at TDC har
fejlet på en eller anden måde, bare ikke ondt og bevidst. Hende du snakkede
med burde slutte samtalen med at fortælle hvad I er blevet enige om (at
flytte datoen ELLER at du skulle ringes op på mobilen), så I er enige om
resultatet af samtalen. Det er almindeligt i enhver kundeservice, hvor
medarbejderen skal ændre noget ved kundeforholdet.

Anders

Fra : Feodor

Dato : 23-05-01 15:25

Anders Jakobsen <newton@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B73191EB.42A9%newton@os.dk...

> [...]
> kunne f.eks. jo have opfattet det sådan, at hun skulle finde en ny dato
> senere og sende dig brev om hvornår det blev. Der kan være sket en masse

Der var absolut ikke på noget tidspunkt tale om at ændre dato! Hvis damen
jeg talte med er en normalt begavet kvinde kan hun ganske enkelt ikke have
taget fejl af vores samtale - UMULIGT! Jeg er pissed off over at et "stort"
og "flot" selskab som TDC kan begå den slags fejl. Det er sgu da den eneste
branche hvor man hører om denne form for umådelig ringe kundeservice (i form
af fejlbehandling).
TDC burde bruge nogle af alle deres penge på at ansætte nogle mere
kvalificerede folk. Mig bekendt er jeg jo laaangt fra den eneste der har
oplevet sådan nogle "fejltagelser" fra TDC. Fx. er mange bestillinger gået
tabt på mirakuløs vis. De må have landets ubestidt største fejlprocent og
det sgu for dårligt.

Fra : David P. Hansen

Dato : 02-06-01 16:47

> Der var absolut ikke på noget tidspunkt tale om at ændre dato! Hvis damen
> jeg talte med er en normalt begavet kvinde kan hun ganske enkelt ikke have
> taget fejl af vores samtale - UMULIGT!

Ting sker.

Snakkede du på samme måde til hende, som på den måde du skriver her
(råbte op og brugte CAPS LOCK)? Hvad med anden gang du ringede derind?

Hvorfor jeg spørger, er fordi jeg kan ikke forestille mig at personen i
den anden ende bliver heeelt vildt fleksibel, og har lyst til at bruge
3½ time af hendes arbejdsdag på at forsøge at få rettet op på fejlen,
hvis hun er blevet kaldt ubegavet og lattelig.

Problemet med mange, når de ringer til en kundeservice/support, er at
der bliver fokuceret alt for meget på råben og skrigen op over at
problemet overhovet kunne opstå, i stedet for at man i fællesskab finder
en løsning på problemet.

See the point?

> Jeg er pissed off over at et "stort" og "flot" selskab som TDC kan begå
> den slags fejl. Det er sgu da den eneste branche hvor man hører om denne
> form for umådelig ringe kundeservice (i form af fejlbehandling).

Hvor der er mennesker involveret, sker der fejl. Hvor der også er teknik
involveret, sker der flere fejl.

Men ja da... lad os være rigtig sure på alle i TDC og råbe op og skrige
ned om hvor dårligt det hele er. Hmmm... jeg begynder snart at nynne en
TV-2 sang ("Det er samf...").

> TDC burde bruge nogle af alle deres penge på at ansætte nogle mere
> kvalificerede folk.

Har du sendt din jobansøgning til dem?

> [...]
> tabt på mirakuløs vis. De må have landets ubestidt største fejlprocent og

Jeg har overhovet intet at klage over. Da jeg ikke har nået råt kobber
hvor jeg bor, er jeg "blevet nødsaget"[1] til at vælge mellem TDC eller
Orange. Da jeg så TDC's tilbud med Bredbånd|ADSL, hoppede jeg på dette.

I mandags var jeg så ude i min lokale Telebutik på Fisketorvet, hvor de
ganske vidst ikke vidste alt muligt om det nye produkt endnu (hvilket jo
er forståeligt nok, da det kun var en uge gammelt). Heldigvis er jeg
typen der godt kan li' lige at sætte mig ind i hvad jeg vil have, før
jeg køber/bestiller det - så jeg vidste på forhånd præcist hvad jeg
ville have, hvad det ville koste mig, samt de kundevilkår jeg ville være
under som ny Bredbåndskunde hos TDC.

Jeg fik en pakke med hjem under armen, og glæder mig som en sindsyg til
at få ADSL her den 14. juni. Bestillingen tog lidt lang tid (men det var
okay, da de var vældig flinke over for mig (og min bedre halvdel)), da
de lige skulle finde ud af det hele - men jeg brokkede mig ikke, og alt
forløb smertefrit.

Da jeg kom hjem lå der en besked på min svarer, om at jeg ikke havde
fået kviteringen med og at jeg kunne ringe til dem dagen efter for at
sige om jeg ville have den tilsendt eller selv komme og hente den.
Det er s** da kundeservice der basker!

Til sammenligning, kan jeg nævne to "Brian-typer"(tm) der kom ind og
skulle have deres mobiltelefon åbnet. Da dette ikke kunne lade sig gøre
(af tekniske årsager) før dagen efter, brokkede de sig højlydt over
dette. Tror du selv at de fik det klaret hurtigere af den grund? Nej -
tværtimod var kundeservicen ikke i top der.

Moralen er... den person i den anden ende, som du jo selv har ringet
til, er jo et menneske, og ikke bare en robot der sidder og ta'r imod.
Dvs. hvis nu at man behandler denne personen med respekt og høflighed,
så glider tingene meget nemmere, og vedkommende er nok også lidt mere
large mht. at finde en løsning på problemet.

Ja - det er noget ged når sådanne fejl sker... men det er altså ikke
verdens undergang (jeg selv ville da også være småirriteret hvis min
dato for ADSL opsættelsen bliver udskudt pga. en fejl, men jeg ville nok
ikke begynde at svine TDC til offentligt - jeg ville nok nærmere ryste
på hovedet, og så glæde mig over den ekstra halve måneds fritid jeg fik,
da jeg ikke skulle sidde og nørde 24/7 på Nettet).

Anyway, så tænkte jeg bare lige at jeg ville give mit besyv med til
debatten - og så kan du jo være enig eller lade være.

/david

[1] Da jeg er godt og grundig træt af mit 56k modem (eller rettere min
Kirk Delta telefon, som støjer mere end ovenboen når han holder fest),
og derfor godt vil have noget mere stabilt og noget hurtigere.

--
David P. Hansen - dph@12move.dk - http://www.dave.dk/
http://www.internetsupporten.dk/ - http://www.chatnet.dk/