Hjælp til Print Accounting
Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 23-05-01 14:30

Kære Novell.gruppe

Min ledelse går og pusler med at man vil til at tage penge for print, for
på den måde at begrænse privat print mest muligt.

Jeg har støvet lidt rundt på nettet for at se om der findes nogle
løsninger, der umiddelbart kan bruges, men uden det store held.

Jeg forestiller mig noget med at samle printer-audits op i en fil/database
og så efterbehandle disse i et passende fakturaprogram.

På forhånd takl

Jens Mikkelsen
Århus Tandlægeskole
Mail: mikkel@odont.au.dk

Fra : Finn Svendsen

Dato : 24-05-01 00:47

Hej
Der findes et ganske udmærket program på markedet PCOUNTER (koster
penge). Det program kan man afprøve gratis i 2 mdr. Vi benytter det på
en uddannelsesinstitution og det fungerer perfekt. Vi har købt 2
licenser.

Finn Svendsen

Fra : Finn Grønne Kristens~

Dato : 25-05-01 15:20

On Wed, 23 May 2001 23:47:01 GMT, fs@unv.viborhs.dk (Finn Svendsen)
wrote:

> [...]
>penge). Det program kan man afprøve gratis i 2 mdr. Vi benytter det på
>en uddannelsesinstitution og det fungerer perfekt. Vi har købt 2

Jeg kan kun tilslutte mig. Pcounter er programmet til dette formål.
Venlig hilsen Finn Grønne, Silkeborg Amtsgymnasium

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 28-05-01 11:03

Kære gruppe

Jeg har kikket lidt på PCounter før min henvendelse, men jeg synes prisen
er lidt voldsom ($665 pr server).
Jeg har overvejet at konsolidere al vores print via en enkelt server,
da jeg kan se at der kommer meget "snavs" på de enkelte servere, der skal
slettes igen hen ad vejen.

Jeg havde forestillet mig at sætte 'Printer Audit' op til danne audit-data
på normal vis,
og så lave et program, der pillede relevante oplysninger ud til videre
fakturering.

P.t. har jeg det problem, at hvis jeg forsøger at starte 'AUDITCON' melder
programmet,
at serveren ikke understøtter audit. Novell mener at det skyldes en fejl i
NDS.
Hvis der skulle være andre, der er stødt på samme fejl, vil jeg gerne høre
nærmere.

På forhånd tak

Jens Mikkelsen
Århus Tandlægeskole