KANONFISKERI efter havørreder i Lindenborg~
Fra : Martin H Nielsen

Dato : 02-02-05 21:55

Hej alle!

Ved ikke om dette er den rigtige gruppe til dette indlæg, men prøver
alligevel. Har oplevet et kanonfiskeri som jeg synes jeg vil dele med
andre interesserede.

Flyttede sidste år herop til Nordjylland efter en del år at have
fisket i det midtjydske område, og da jeg ikke er så kendt heroppe, så
var gode råd jo dyre mht hvor der er godt at fiske. Gennem en kollega
på arbejdet fik jeg kendskab til Nordjysk Lystfiskeriforening der har
fiskevand i Lindenborg å og Ryå, og ifølge Martin(kollega) havde især
Lindenborg fisket eminent sommeren 2004 med adskillige store fisk fra
5kg og op til omkring de 11kg og han mente også at der tidligere år er
taget fisk over 12kg - sikket monster. Jeg tog derfor beslutningen at
melde mig ind i år via internettet på deres hjemmeside www.NL1917.dk
og dette virkede upåklageligt - iøvrig den første side hvor jeg har
oplevet onlineindmelding - en god ting, det er jo dejlig nemt.
Kort efter nytår stod jeg så med kortet i hånden og ventede spændt
på at komme ud at fiske, da åen skulle være kendt for dens mange
grønlændere..altså mindre ikke kønsmodne havørreder.
I søndags tog jeg så forventningsfuld ud til åen, og havde fået
anbefalet et stykke, der kaldes "Det flade", som jeg ville prøve, og
må også erkende at det lever op til navnet. Var allerede derude ved
9-tiden og der gik i forvejen enkelte fiskere langs åen, så jeg var
ikke den eneste der have planer for dagen. Kort efter startede jeg så
mit fiskeri - fiskede med flue, en rød endeflue og en gul/blålig
ophængerflue. Havde nok fisket ca 15 minutter da den første fisk tog
endefluen - en lille fin blankfisk, dog under målet, så den kom ud.
Tog deefter ikke mere end 2-3 kast før den næste sad der - denne gang
på ophængeren, og det var endnu en grønlænder på knap 50cm - fed og
sølvblank, så den skulle med hjem. I løbet af de næste 3 timer fangede
jeg ikke mindre end 17 havørreder(grønlændere) - de 11 var over de
40cm, men beholdt dog kun i alt 3 fisk, på henholdsvis 46,47 og 49cm.
Udover disse have jeg kontakt med 3 nedgængere - de to slog sig
heldigvis af fluen igen, mens den sidste var en tur på land - en fisk
på 83cm, men slank som en hegnsstolpe og den kom hurtigt ude igen, men
på betingelsen at den bider på igen til sommer.

Alt i alt en kanon start på et ukendt fiskeri her i det Nordjyske og
er bestemt ikke blevet skuffet. Er nu så bare spændt på hvordan
fiskeriet er til sommer, for hvis det er så godt som Martin har
fortalt, så vil jeg nok "gro" fast ude ved åen til sommer.

Udfra min oplevelser kan jeg kun sige én ting.....prøv det, det er
ski...sjovt, også selvom det er mindre fisk, men de store kommer jo
nok til sommer.

Skulle nogle have haft samme oplevelser fra åen, så skriv dem endelig
herinde og del dem med os andre, vil gerne høre om eventuelle tips til
åen eller om gode steder...eks til sommer. KNÆK & BRÆK

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-02-05 17:42

"Martin H Nielsen" <MHN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> herinde og del dem med os andre, vil gerne høre om eventuelle tips til
> åen eller om gode steder...eks til sommer. KNÆK & BRÆK

Tillykke med dit fiskeri, altid rart at høre om nogen der er heldige, og ja
dit indlæg er i mine øjne absolut on topic. Så bliv endelig ved med at
skrive her.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 04-02-05 08:16

Tak for informationen , er der nogle begrænsninger på hvem eller hvormange
der kan blive medlem?Og absolut den rigtige gruppe du her skriver til..

Fra : Anders

Dato : 05-02-05 14:23

"Christian jacobsen" <cjac@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for informationen , er der nogle begrænsninger på hvem eller hvormange
> der kan blive medlem?

Medlemstallet har været for nedadgående de sidste år så vidt jeg er
informeret, så de tager vist alt hvad der kan kravle eller gå med i klubben.
Der har været en del problemer med grødebeskæring for en 2-3 år siden og i
den forbindelse forsvandt der også en del medlemmer, fordi det ofte var
umuligt at fiske i længere tidsrum. Hvordan det går med beskæringen nu,
kender jeg ikke til.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 04-02-05 09:53

"Martin H Nielsen" <MHN@hotmail.com> wrote in message
> Hej alle!
>
> Ved ikke om dette er den rigtige gruppe til dette indlæg, men prøver
> alligevel. Har oplevet et kanonfiskeri som jeg synes jeg vil dele med
> andre interesserede.

Hej Martin,

Det er den HELT rigtige gruppe til dit indlæg :)

Tak for en entusiastisk rapport fra det nordjyske og fortsæt det gode
arbejde :)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : mess

Dato : 04-02-05 11:30

Hej Martin
Tak for dit indlæg her NG , det plejer eller at være "lukket land" og få en
fiskeri rapport ude fra Lindenborg Å .
Har været medlem af NL i 6år , i de 6år jeg har fisket i Lindenborg å , er
der ikke ret mange der har været interesseret i at fortælle om de har fanget
noget eller dele sine erfaringer om fiskeriet i Lindenborg Å

MVH Martin Sonne-Schmidt