Jeres mening om dette havfiskesæt.
Fra : Studen

Dato : 24-01-05 19:53

http://funfishing.dk/product.asp?product=2609&page=1

Hej Allesammen.
Ville blive utrolig glad hvis i gider at give mig en smule respons på netop
dette sæt, da jeg er fuldstændig nybegynder på området.

På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lars

Fra : kazz

Dato : 24-01-05 20:01

Hjulet er af det bedste der findes, mens stangen hører til i mellemklassen.
Pris kontra kvalitet gør at det, efte rmin mening er et rigtigt godt køb.

Kazz

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-01-05 20:32

Studen wrote:

> Ville blive utrolig glad hvis i gider at give mig en smule respons på netop
> dette sæt, da jeg er fuldstændig nybegynder på området.

Det er såmænd et udmærket sæt.

Hjulet er godt, og hvis vi skulle få en isvinter, så kan du jo bare
afmontere lineføren inden fisketuren, husk at gi' lejerne og
lineføren en dråbe olie før og efter hver fisketur.

Stangen er rimmelig, der er sparet på øjerne, men jeg købte den
samme stang for 30 år siden, og på et tidspunkt har jeg udskiftet
øjerne til keramiske øjer, og så blev den til en god stang.

Og så skal du købe eller få kæresten til at sy en stangpose, for
sådan en får du heller ikke med i tilbudet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mette P.

Dato : 24-01-05 21:15

> samme stang for 30 år siden, og på et tidspunkt har jeg udskiftet
> øjerne til keramiske øjer, og så blev den til en god stang.

Ja Niels, du kunne få selvsamme stang for 30 år siden??? Gider du også lige
kommentere på hvad du mener med keramiske øjer? Det sidder der sgu da på
stangen fra std. Men du vidste måske ikke lige hvad du skulle digte? Hvis du
ikke tilføjer noget brugbart, så ta' ud og fisk istedet.

Nå, Studen: bare køb sættet, men skift linen ud med god fletline. Det er
svageste led.

Fra : Mikael K

Dato : 24-01-05 22:53

On 24-Jan-2005, "Mette P." <Mette.p@oncable.dk> wrote:

> [...]
> du
> ikke tilføjer noget brugbart, så ta' ud og fisk istedet.

Tak skal du ellers ha'... Sikke da en svada..!

Mette, du må undskylde mig, men reagere du ikke lidt hårdt på Niels' post?
Det kunne jo godt være, at der ikke fandtes keramiske øjer, dengang Niels
købte den tilsvarende stang for 30 år siden...
Og at han derfor har den erfaring, at stangen blev bedre da det blev
eftermonteret..?
At den så åbenbart er monteret med det idag, er da kun et plus.

Men lad være med at "æde" Niels, blot fordi han giver en information der
måske nok er over sidste holdbarhedsdato..
Niels fortalte bare om sine egne erfaringer med samme stang.
Og det var jo det som "Studen" spurgte efter...

--
Mikael K.

- Det vigtigste ved lystfiskeri, er ikke de fisk du tager hjem med.
- Men det stress du lader blive ved vandet....

Spam-mail... Nej tak...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-01-05 00:35

Mikael K wrote:

> [...]
> Niels fortalte bare om sine egne erfaringer med samme stang.
> Og det var jo det som "Studen" spurgte efter...

Hmmm... tag det helt roligt, jeg har for længst spottet "Mette P.",
hun er røget i mit biologiske killfilter, og hvis du ikke havde
reageret, så havde hun ikke fået noget svar.

Og min information om øjerne er sådanset god nok, men min
formulering var muligvis ikke præcis nok, det handler om, at
lineøjerne er en lidt for klein og billig kvalitet til en havstang,
der skal kunne tåle det hårde liv på en lystfiskerkutter, de bliver
alt let bøjet og skæve.

Hvis jeg får tid, så skal jeg nok ta' et par billeder af de
lineøjer, som jeg selv har monteret, de vil afslutte denne debat...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Arne Jensen

Dato : 25-01-05 06:52

Hej Alle

En lille tilføjelse til denne tråd kan måske være at stangen måske
ikke er den mest optimale hvis "studen" har lyst til at prøve kræfter
med "Det gule rev" eller tilsvarende havtur på vestkysten. Til
østersøen er jeg sikker på at stangen er glimrende, men jeg har set
mere end en der er kommet hjem med en stang der var brækket efter at
have taget livtag med store vesterhavs torsk.

Ellers tror jeg såmænd som alle jer andre at sættet er ganske
glimrende.

Arne Jensen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-01-05 17:16

Arne Jensen wrote:

> Ellers tror jeg såmænd som alle jer andre at sættet er ganske
> glimrende.

Hmmm... stangen er en ret kraftig glasfiberklinge, hvor der blot er
sparet på lineøjerne og hjulholderen, hvis man selv udskifter dem
til noget bedre, så har man en stang der i kvalitet svarer til dem i
den dyre ende.

Jeg har testet klingen på nogle ret store torsk, og bort set fra, at
jeg bagefter var helt død i armene, så fungerede alt perfekt.

På flg. URL kan man se de lineøjer jeg har monteret på stangen, det
er nogle rigtig lækre Fuji linøjer:
http://www.niels-ebbesen.net/lineoeje.JPG

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 25-01-05 14:40

Tak mette , du gad for en enkelt gangs skyld prøve at lukke mubnden på denne
arrogante og bedrevidende Niels Riis Ebbesen , for efterhånden er det ikke
noget han ikke har prøvet eller lavet bedre eller , ihvertfald kan bedre end
alle andre . Måske han skulle lave sin egen side med de bedste råd til at
følge hans syn på alt...

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-01-05 15:45

> [...]
> der sgu da på stangen fra std. Men du vidste måske ikke lige hvad du
> skulle digte? Hvis du ikke tilføjer noget brugbart, så ta' ud og fisk

nils gris ynder at fiske på usenet. Hans ynglingsfiskeri er trolling.

> Nå, Studen: bare køb sættet, men skift linen ud med god fletline. Det
> er svageste led.

Jepper, og så kan han rigtig trække igennem, når han bulefisker.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/24/05)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-01-05 16:42

Jens Bruun wrote:

> Jepper, og så kan han rigtig trække igennem, når han bulefisker.

Ja og hvis der rykkes til, så kan det såmænd nok lykkedes at flå
hele bugen op, så grisseriet med rensning allerede er klaret når
torsken kommer op på dækket, det er bare ærgeligt, at rognen også
går tabt, og at den vejer 6-8 kilo mindre...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune Bohn Jensen

Dato : 25-01-05 20:38

> [...]
> bugen op, så grisseriet med rensning allerede er klaret når torsken kommer
> op på dækket, det er bare ærgeligt, at rognen også går tabt, og at den

Ikke min udgave af "sjov". Vulgær kommentar... Til hvilken nytte?

Hold kammertonen, og hold snøren i vandet.

Rune

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-01-05 21:42

Rune Bohn Jensen wrote:

> Ikke min udgave af "sjov". Vulgær kommentar... Til hvilken nytte?
>
> Hold kammertonen, og hold snøren i vandet.

Ka' du ikke li' at høre sandhedden...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune Bohn Jensen

Dato : 30-01-05 14:55

> Ka' du ikke li' at høre sandhedden...?

Niels, din vulgære beskrivelse harmonere jo ikke med sandhedden. Der må
virkelig være nogle indeklemte følelser for at skrive noget sådant. Men du
blev jo også provokeret. Det er altid sundt at vente med at poste i en NG,
hvis man er ophidset...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-01-05 23:55

Rune Bohn Jensen wrote:

> [...]
> blev jo også provokeret. Det er altid sundt at vente med at poste i en NG,

Sludder og vrøvl, det handler kun om, at der er nogle lystfiskere,
som har netop gjort det til den store kollektive løgn, at
bulefiskeri ikke er en form for rykfiskeri.

Jeg har EN gang for mange år siden været på en såkaldt buletur med
lystfiskerskibet Sværd fra Helsingør statshavn, og det foregik på
den måde, at skibet i 95% af tiden cruser rundt, der søges efter
torskebuler på ekkoloddet.

Når en torskebule er spottet, så aflæses GPS'en og kutteren kører
rundt i et skarpt drej, og slår kraftigt bak lige ved torskebulen.

Der ringes med klokken, og alle 40 mand hejser store 5-600 gram
rørpirke lodret ned i gydebulen, der pirkes fra begge sider af
båden, og lystfiskerne får kun tid til 10-20 ryk i pirkestangen, så
ringes der igen, for så er torskebulen passeret.

På den pågældne tur blev der fanget 4 store torsk, de var alle
fejlkrogede, og den ene var kroget sådan, at bugen var flået op så
indvoldne hang ud af flængen.

Jeg intet imod, at man fisker efter stortorsk i vintermånederne,
lystfiskerne fanger nemlig så få torsk, at det ikke har nogen
betyning for bestandne, men fiskeriet skal foregå ved drivfiskeri,
hvor der pirkekes fra vindsiden og kastefiskes fra læsiden, på den
måde præsensenteres pirkene som en lokkende agn, og 99% af alle
torsk er kroget i og ved munden.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune Bohn Jensen

Dato : 31-01-05 22:56

> Sludder og vrøvl, det handler kun om, at der er nogle lystfiskere, som har
> netop gjort det til den store kollektive løgn, at bulefiskeri ikke er en
> form for rykfiskeri.

KLIP [en masse om bulefiskeri]

Ja, sålænge det er lovligt kan du ikke gøre mere end hvad du gør nu, dvs.
giver udtryk for din mening.

Torskebestanden er næppe i fare pga. bulefiskeriet, så der er kun
moral-spørgsmålet tilbage: Er det OK at fiske efter fisk, der ikke er
interesserede i agnen, men som kan fanges fordi de står tæt?

Personligt er jeg ikke den store fan af denne form for fiskeri - har prøvet
den et par gange på Øresund, men jeg kan sagtens sætte mig ind at mange
syntes at det er fornøjeligt at fiske på den måde, da det er en actionpræget
og social måde at fiske på havet/sundet. Også selvom en del af torskene
fejlkroges.

Rune

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-01-05 23:24

Rune Bohn Jensen wrote:

> Også selvom en del af torskene fejlkroges.

Ja denne debat handler om holdninger, etik og moral.

Den måde hvorpå bulefiskeri praktiseres, er kun på et punkt
forskellig for gammeldags pilkefiskeri, krogen er ikke faststøbt i
en pirken.

Men ved målrettet bulefiskeri er der alligevel så store chancher for
fejlkrogning, at dem der dyrker denne form for fiskeri bør skamme
sig - jeg og mange andre lystfiskere skammer os på deres vejne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 01-02-05 08:27

Hører photo-gallery ikke ind under en side med køb og salg???????????????

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 10:43

"Christian jacobsen" <cjac@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hører photo-gallery ikke ind under en side med køb og salg???????????????

Det gør ingen forskel.

Du kan orientere dig om signaturer her:
Signaturen er et fristed hvor man må og kan skrive hvad man lyster.

/Alex

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-02-05 10:56

Christian jacobsen wrote:

> Hører photo-gallery ikke ind under en side med køb og salg???????????????

Det er meget sigende, at du er en top-poster, der ikke på saglig vis
kan forholde dig til de emner som bliver debatteret.

Inden du begynder at spille smart, så skulle du ta' et kik på flg.
site: www.usenet.dk - der bør du læse om signatur, citatteknik og
debatteknik i almindelighed.

Og du kan få disse retur (??????????????), for dem er der ikke brug for.

FUT: news:dk.admin.netikette

www.usenet.dk - kan du også læse hvad FUT betyder...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 02-02-05 08:08

Det er jo rart at vide at , nogen kan skamme sig for andre . Jeg har hørt en
gang i tidernes morgen var det en der gik i døden for at vi kunne få det
bedre , så hvorfor ikke .. Er der nogen her i gruppen der ved om man stadig
kan købe brazzo . Det kunne jo være at der var en glorie der skulle pudses i
ny og næ , og jeg er villig til at hjælpe , man får jo sorte fingre af det.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-02-05 13:53

Christian jacobsen wrote:

> Det er jo rart at vide at , nogen kan skamme sig for andre.

Ja det er desværre nødvendigt at skamme sig på andres vejne, for der
er såkaldte lystfiskere som påstår, at det ikke er ryk-fiskeri, når
40 mand hejser deres 5-600 grams pirke med trekroge i str. 10/0 ned
i en gydebule, hvor i tusindvis af store torsk står helt tæt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 02-02-05 15:46

Så gør det klart en gang for alle og med en ordentlig beskrivelse , hvad er
efter din mening en lystfisker ? For efterhånden er man jo kommet i tvivl ,
om det er for at få fred for konen eller om man kan lide smagen af fisk ,
som er blevet det altafgørende spørgsmål . Ham manden der ikke har bil ,
ikke har tid i hverdagen eller råd til det nyeste udstyr , har måske
fornøjelse af at tage en tur ud med en kutter ,og få en fisk med hjem til en
fiskefrikadelle ,han er til enhvertid lige så meget lystfisker som manden
der står på de mest befærdede strande og lufter udstyr til flere tusinde
kr..

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-02-05 17:00

Christian jacobsen wrote:

> Så gør det klart en gang for alle og med en ordentlig beskrivelse , hvad er
> efter din mening en lystfisker?

Hmmm... det er da ikke så svært, det handler blot om, at vi som
lystfiskere skal udvise respekt overfor den natur vi bruger, og de
fisk som vi fanger.

Og man kan sagtens fiske efter stortorsk i vintermånederne på en
etisk og forsvarlig måde, det skal blot ske fra en drivende kutter,
hvor der pirkes fra vindsiden og kastefiskes fra læsiden, jeg dyrker
selv den form for fiskeri, og det er uhyrre sjældent, at der fanges
torsk som er fejlkrogede...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 02-02-05 18:07

Jeg håber eddermageme ikke at du regner dig selv som lyst fisker , jeg kan
et andet ord der også starter med lyst ,men nok ikke ender med fisker

Fra : Mette P.

Dato : 25-01-05 21:52

> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Ikke min udgave af "sjov". Vulgær kommentar... Til hvilken nytte?
>
> Hold kammertonen, og hold snøren i vandet.
>
> Rune

I særdeleshed korrekt Rune. Må jeg lige knytte en note?

Niels er bare lovligt undskyldt, da han har et abnormt/sygeligt behov for
selvpromovering. Ofte på bekostning af saglighed, og andre brugeres ve og
vel.
Brugte gruppen meget for et par år siden, men rømmede p.g.af en vis herre.
Denne gang blir anderledes.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-01-05 22:38

> Brugte gruppen meget for et par år siden, men rømmede p.g.af en vis
> herre. Denne gang blir anderledes.

Øv. Jeg så lige i ånden, du skred og tog nils gris med dig, men så heldige
skulle vi desværre ikke være.

Fra : Arne Jensen

Dato : 26-01-05 06:45

On Tue, 25 Jan 2005 22:37:38 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

>Øv. Jeg så lige i ånden, du skred og tog nils gris med dig, men så heldige
>skulle vi desværre ikke være.

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves.

På mit arbejde har jeg et skilt hængende hvor der står: Undersøg
venligst om hjernen er tilsluttet før munden indkobles.. Det samme kan
vel passende siges om det der skrives her.. Undersøg venligst om
hjernen er indkoblet før tastaturet aktiveres..

Hvis nogle skribenter genere jer så voldsomt, kan jeg virkeligt ikke
forstå, hvorfor i ikke anvender de udmærkede filtre der findes i
newsreadere.. Jeg tror oven i købet det er så almindelig en feature at
den også findes i M$ udkig.

At svine folk til godt gemt af vejen bag net og tastatur er såmænd
ikke så vanskeligt.. Personligt forsøger jeg at finde noget
konstruktivt i det folk skriver, og hvis ikke jeg kan det, er det både
tidsbesparende og langt mindre energikrævende at ignorere det.

Arne Jensen

Fra : Stefan

Dato : 26-01-05 07:23

"Arne Jensen" <Anden@dammen.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> konstruktivt i det folk skriver, og hvis ikke jeg kan det, er det både
> tidsbesparende og langt mindre energikrævende at ignorere det.

Helt enig Arne, men desværre er min egen opfattelse, at langt de fleste
spørgsmål aldrig bliver besvaret ordentligt (hvis overhovedet), da der
straks går mudderkastning i debatten. Det ser nærmest ud til, at nogle folk
har et filter i deres hjerne, hvor ord som
"Niels Riis Ebbesen" bliver til "notorisk lystløgner som skal svines til"
eller
"Grej til havfiskeri" bliver til "Oversavet jagtgevær til at slå din familie
ihjel"
eller
"Put&Take" bliver til "Rykfiskeri med 10 kroge gennem en vuggestue"
osv

Når man så tilmed har et sprog som en havnearbejder (læs fx Mette P's
indlæg), så ryger sagligheden helt til bunds.

Jeg synes ærlig talt at det er for trist for denne nyhedsgruppe.
"Jamen så skrid da af helvede til over i en anden debatgruppe. Der er fandme
mange andre på nettet, idiot!"
Jo - men faktum er nu engang, at dette er GRUPPEN. Det er den ene news-group
i DK, hvor folk kan få hjælp til lystfiskeri - og det eneste der gøres er,
at svine folk til og skræmme dem væk.

Vi kunne også bede dem om at oprette en ny gruppe:
"dk.fritid.lystfiskeri.saglig"

Stefan
(det var MIN mening - så lad nu være med at spilde kræfterne på unødige
skældsord når du kaster dig over tastaturet for at svare)

Fra : Christian jacobsen

Dato : 26-01-05 08:19

Helt enig , men hvorfor står Niels riis Ebbesens navn for hver tredje linje
, og hvorfor må man ikke nævne navne som ruser og garn før man får en på
tuden af den satan . Og hvorfor henviser han som den første , andre til
andre sider når der bliver spurgt købt eller til salg , når man ser hans
reklasebanner , alle steder på sitet?????????????Skulle han monstro også
prøve at finde et andet sted for at promovere sit firma?????

Fra : leif Nielsen

Dato : 26-01-05 08:36

Mere rammende kan man vist ikke beskrive fænomenet Niels Riis Ebbesen , i
hans øjne er alle der bruger garn og ruser kriminelle .

M.v.h.
Leif

<41f74472$0$33731$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-01-05 18:02

"leif Nielsen" <leifREMOVE@popx.dk> skrev i en meddelelse
> Mere rammende kan man vist ikke beskrive fænomenet Niels Riis Ebbesen , i
> hans øjne er alle der bruger garn og ruser kriminelle .

> [...]

Hej alle
Nu vil jeg så prøve om der sker noget ved at jeg blander mig, men min mening
er at gunden til at der falder bedske bemærninger af når der nævnes ruser
eller net er at personer der bruger disse normalt ikke kan kaldes
lystfiskere men nærmere fritidsfiskere der normalt fisker "noget" mere end
til eget forbrug. I mine øjne er en lystfisker en som migselv der tager ud
at fiske fordi det er en lise for sjælen og skulle der så falde en fisk af
så er det jo lige glasuren på kagen, g når man så har fået en fisk eller to
på krogen pakker man sammen og tager hjem for det er ikke nødvendigt at
fiske mere den dag, og jeg må sige at det vilde udtryk folk får i øjnene på
en hornfisketur eller en bulefisketur ikke er min kop te, og det de får med
hjem er vist rigeligt til privatforbrug. Dette er bare mine egne
betragtninger og ikke til forsvar for nogen for de fleste der skriver her
har vist "begået" en dummert hist og pist.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-01-05 08:46

> Skulle han monstro også prøve at finde et andet
> sted for at promovere sit firma?????

Slap af. nils gris' firma eksisterer vist kun i hans fantasi, der til
gengæld ikke fejler noget. Prøv at spørge ham, om han er momsregistreret og
om hvor meget, han omsætter i sit "firma".

Denne gruppe kunne være et rart sted at være, hvis folk ikke havde så
forbandet travlt med at fordømme andre og andres form for lystfiskeri. Visse
lystfiskere bilder sig selv ind, at deres form for lystfiskeri er
bedre/fornemmere end andres, ligesom de bilder sig ind, de skulle være i
besiddelse af en særlig høj etik/moral og derfor har ret til at ringagte
andre, der ikke ser tingene på helt samme måde som de. Den slags mennesker
er en pestilens, lige meget hvor man møder dem. Det er beskæmmende, de får
lov til at dominere så meget i en nyhedsgruppe, der burde være et hyggeligt
samlingssted for forskellige mennesker med forskellig baggrund og med
forskellige interesser, der har det til fælles, de nyder lystfiskeri (dvs.
fiskeri af lyst) uden at se ned på hinanden og hinandens holdninger.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-01-05 09:57

Stefan wrote:

> (det var MIN mening - så lad nu være med at spilde kræfterne på unødige
> skældsord når du kaster dig over tastaturet for at svare)

Tja... det må blot konstateres, at der er mange brugere i denne
gruppe, som bare ikke kan administrere sig selv, når debatterne
handler om følsomme og kontroversielle emner.

Det er meget sigende for nogles interlektuelle niveau, at de straks
går over til mudderkastning og personfnidder, når der debatteres
kontroversielle emner, hvor det er helt åbenlyst, at de bare ikke
magter at formulere nogle saglige modargumenter.

Og disse folk søger strak tilflugt i de metoder som de lærte i
børnehaven, og når det går helt galt for dem, så råber de "TROLL" -
det er jo en dejlig mærkat at klistre på dem man er uenig med...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Langkniv

Dato : 26-01-05 13:53

Jo jo... så er det lige jeg ville høre.... Hvis i IKKE kigger på "EMNET" kan
i så huske hva det handler om??? Det er efter hånden blevet mere OT, end
svar til Studen.... Synes det er fedt at voksne mennesker ikke bare kan
skrive et seriøst svar uden at lige skulle smide en dum bemærkning til en
anden person som svarer med sine egne erfaringer....

Og til Studen, jeg tror det er et fint sæt du har fået fat i der. Ser da
lovende ud på den side, som du sendte med

Mvh
Henrik - Jens Langkniv

Fra : Studen

Dato : 26-01-05 23:12

"Jens Langkniv" <htb@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og til Studen, jeg tror det er et fint sæt du har fået fat i der. Ser da
> lovende ud på den side, som du sendte med

Jo tak, Jens Langkniv har netop modtaget mit grej og det er rigtig lækkert.
Har aldrig ejet en fiskestang før, men må indrømme at jeg er ved at være
godt hooked Må jo nok også indrømme at mit spørgsmål har taget en lidt
uventet drejning, men rart at høre fra en der ville andet end at skælde ud.
Det er første oplevelse med netop denne nyhedsgruppe så jeg må jeg sige at
jeg er blevet en anelse forskrækket over reaktionerne. I det mindste var det
da godt at jeg ikke lavede et indlæg om dynamit-fiskeri Tak for svaret.

Med venlig hilsen Studen(s-lillebror)

Fra : Christian jacobsen

Dato : 27-01-05 08:04

Håber du er tilfreds med købet og lige en lille bi-ting hvis du synes pris
og brug er i ioverensstemmelse med hvad du skal bruge , så er det
hovedsagen,, Knæk og bræk

Fra : Posten

Dato : 27-01-05 00:52

Og jeg vil gerne supplere dig med følgende.

I denne tråd kom Ebbesen synes jeg med et sagligt sobert svar. Jens Bruun og
Mette P afsporede tråden.

Se i øvrigt tidligere tråd om fisketegnet. Her ser vi hvor sikker Bruun er i
sin sag når han påstår.

Vi bliver nok nødt til at leve med støjen her på usenet, og så glædes over
det brugbare.

mvh
Anders

Fra : Mette P.

Dato : 27-01-05 18:23

"Posten" <apostfjern@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Og jeg vil gerne supplere dig med følgende.
>
> I denne tråd kom Ebbesen synes jeg med et sagligt sobert svar.

Ehhhhh, nå? Ja, han kom da med et svar, i hvertilfald. Hvis du syns det er
sagligt at give købsrådgivning til 3. part, baseret på 30 år gamle, totalt
forvrængede og u-kurrante oplysninger, så fred være med dig. Bare pas på din
tunge ikke bliver for brun.

Fra : Jens Langkniv

Dato : 27-01-05 19:12

> [...]
> forvrængede og u-kurrante oplysninger, så fred være med dig. Bare pas på

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Fra : Mikael K

Dato : 27-01-05 19:20

On 27-Jan-2005, "Mette P." <Mette.p@oncable.dk> wrote:

> [...]
> forvrængede og u-kurrante oplysninger, så fred være med dig. Bare pas på

Mette P.

Jeg tror på det bedste i mennesker, så jeg har prøvet at søge lidt i denne
NG...
Men jeg kan altså ikke rigtigt finde én post fra dig, hvor du selv giver
relevant info til en OP.
Ja, eller bare siger noget relevant om lystfiskeri, i det hele taget..

Det kan da ikke passe.. vel?
Ikke, når du kritisere andre for at komme med usaglig information m.m...

Så for at lige at hjælpe mig til at kunne tro på dig, kan du ikke lige give
mig et link til en af dine egne fiske-relevante posts?
For der er da nogen, ikk'?

Jeg er selv ny i denne NG, og jeg må give "Studen" ret...
Det er s'gu lidt forskrækkende at se de posts der pludseligt bliver kastet i
hovedet af en, som svar til et ganske relevant spørgsmål.
Er det her en børnehave, eller er det voksne mennesker, der ved at man godt
kan respektere at andre har en anden mening, uden derfor at svine dem til?
Er det nuværende niveau et der fortsætter, så tror jeg desværre mange nye
bliver trætte hurtigt og forsvinder igen.

Fra : Mette P.

Dato : 27-01-05 19:43

"Mikael K" <noreply@usenet.com> skrev i en meddelelse

> [...]

give
> mig et link til en af dine egne fiske-relevante posts?

Desværre, jeg kan ikke linke...(nej, gas)

Ja, Mikael, hvis du læser tråden før du bjæffer op, så vil du kunne se at
jeg først er ved at varme op. Er lige startet. Har allerede dasket til et
par stykker, men mener det var fortjent. Men bliv endeligt hængende, og lov
mig at SPØRGE, hvis du trænger hjælp.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-01-05 19:52

> Ja, Mikael, hvis du læser tråden før du bjæffer op, så vil du kunne
> se at jeg først er ved at varme op.

Nåda.

> Er lige startet.

Flot entré. Du skal nok gøre lykke.

> Har allerede
> dasket til et par stykker, men mener det var fortjent.

Du er god. Du fortjener sgu', at en eller anden kigger forbi Silkeborg eller
hvor du bor og dasker lidt til dig.

> Men bliv
> endeligt hængende,

Desværre kan jeg ikke sige det samme til dig

> og lov mig at SPØRGE, hvis du trænger hjælp.

Hjælp til hvad? Du synes ikke at være i stand til at hjælpe andre med andet
end et godt grin. Det er du til gengæld rigtig god til.

Fra : Jens Langkniv

Dato : 27-01-05 19:58

> Hjælp til hvad? Du synes ikke at være i stand til at hjælpe andre med
andet
> end et godt grin. Det er du til gengæld rigtig god til.

Hehe... Jeps det har du ret i Jens Bruun skal vi ikke invitere Mette P
over i Dk.snak.vittigheder??? hehe der vil hun nok gøre lykke

Henrik - Jens Langkniv

Fra : Henrik

Dato : 27-01-05 20:10

> [...]
> jeg først er ved at varme op. Er lige startet. Har allerede dasket til et
> par stykker, men mener det var fortjent. Men bliv endeligt hængende, og

Nu har jeg fulgt denne gruppe i stilhed gennem længere tid - og nu bliver
jeg nødt til at spørge dig MetteP: Blev/bliver du mobbet meget i
folkeskolen, for du virker ikke helt "ligevægtig". Jeg er den glade bruger
af andre grupper, men ALDRIG har jeg stødt på større psykopat end dig (i de
fleste grupper er skænderi som dette fuldstændigt uhørt).
Jeg brugte for sjov min readers søgefunktion, og søgte på alle dine posts,
og der kommer jo intet andet end lort og galde ud af dine beskidte kæft. Et
godt råd fra en velmenene; opsøg en psykolog og lad dog staklerne i denne
gruppe få fred fra dit bræk :)

Hygge
Henrik ;)

Fra : Mikael K

Dato : 27-01-05 20:19

On 27-Jan-2005, "Mette P." <Mette.p@oncable.dk> wrote:

> Ja, Mikael, hvis du læser tråden før du bjæffer op, så vil du kunne se at
> jeg først er ved at varme op.

Kære Mette P.

Har du selv læst tråden??
Jeg skrev en post, som direkte svar på *dit* første indlæg i tråden...
Så vær lige vågen selv, inden *du* bjæffer op om at folk først skal "prøve
at læse tråden" inden de skriver et indlæg til dig...

Du opfordre mig til at spørge, hvis jeg trængte hjælp. Så det gør jeg...
Kan du ikke hjælpe mig, og fortælle hvad det er du mener at kunne opnå ved
at "daske" til folk på din lidt u-charmerende måde?
Desuden har du glemt at svare på mit første spørgsmål til dig; om du har
skrevet nogle posts med relevans til denne NG?

Jeg tror da stadig på at der er noget godt i dig..
Hjælp mig nu til at få ret.. ikk'?

Fra : Mette P.

Dato : 27-01-05 20:33

> [...]
> Desuden har du glemt at svare på mit første spørgsmål til dig; om du har
> skrevet nogle posts med relevans til denne NG?

Læs gruppen, så finder du hvad du søger.

Fra : Jens Langkniv

Dato : 27-01-05 20:36

> Læs gruppen, så finder du hvad du søger.

Hehe tror der er en der er kommet længere ud end hun kan bunde Synes
slet ikk det er relevante svar nu... Det bliver kun til små spydigheder
nu...

Henrik - Jens Langkniv

Fra : Mette P.

Dato : 27-01-05 20:57

"Jens Langkniv" <htb@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe tror der er en der er kommet længere ud end hun kan bunde Synes
> slet ikk det er relevante svar nu... Det bliver kun til små spydigheder
> nu...
>
> Henrik - Jens Langkniv

Gemmer guldkornene til senere. Har fået en masse nye bekendte på ret kort
tid. Glæder mig. Trode faktisk der var flere fiskere her i gruppen. Skuffer
mig lidt, at det viser sig at være en flok let-antendelige, navlepillende
lomme-psykologer der flokkes. Ta' den, alle der har postet OT her i tråden.
I er sgu for nemme. Med dette er min rolle ud spillet. ( I denne tråd)
Sætter mig op i tårnet, og venter på der kommer et nyt bytte i kikkerten.

Fra : Mikael K

Dato : 27-01-05 21:38

> [...]

> tråden.
> I er sgu for nemme. Med dette er min rolle ud spillet. ( I denne tråd)

Jeg tror du har misforstået formålet med en NG.
Det drejer sig *ikke* om at tænde folk af.. Men derimod om at have en
konstruktiv dialog om det fælles emne, der nu er NG's formål.

Men for at vende tilbage til den hjælp du lovede mig..
Jeg er blevet endnu mere interesseret i, hvad du mener at få ud af din
fremgangsmåde?
Så hjælp mig nu lidt, ikk'? Du tilbød dig selv at ville hjælpe..
Var det blot (igen) tomme ord, der ikke har betydning for dig, når blot du
kan gemme dig bag anonymiteten i din IP-adresse?
Eller er du lige så ubehagelig i dit ordvalg, når du står overfor en person?

Kom nu, Mette P. Du sagde du ville hjælpe..
Så hjælp mig dog til at tro på lidt godt i dig.. Bare en lille smule, ikk'?

Fra : Jens Langkniv

Dato : 27-01-05 21:55

> Gemmer guldkornene til senere. Har fået en masse nye bekendte på ret kort
tid.
LOL.... hvorfor skulle du gemme dem til senere???

>Glæder mig. Trode faktisk der var flere fiskere her i >gruppen.

Det er det skam også

>Skuffer mig lidt, at det viser sig at være en flok let->antendelige,
navlepillende
>lomme-psykologer der flokkes. Ta' den, alle der har >postet OT her i
tråden.

Neeeeej hvor var det modent skrevet... tror seriøst ikk du er blevet
konfimeret endnu....

> I er sgu for nemme. Med dette er min rolle ud spillet.
>( I denne tråd)

Hmm sagde du ikke lige du ville gemme dine "guldkorn" til senere??? eller
det det bedste du har at "sige" at holde mund??? for der har du jo ret.

> Sætter mig op i tårnet, og venter på der kommer et nyt >bytte i kikkerten.

Okay, der afslørede du lige dig selv, du skriver faktisk 2 stik modsætninger
af hinanden i et lille indlæg, det synes jeg er super godt klaret. Det
beviser bare hvilken smart måde du har at gøre rede for dine meninger på....

Henrik - Jens Langkniv
Se hvor let det er at splitte en "spammers" inteligentsforladte indlæg af,
og rette dem mod personen selv!!!

Fra : Jens Kloster (7400)

Dato : 28-01-05 11:08

On Thu, 27 Jan 2005 20:57:11 +0100, "Mette P." <Mette.p@oncable.dk>
wrote:

>Gemmer guldkornene til senere.

>Sætter mig op i tårnet, og venter på der kommer et nyt bytte i kikkerten.

"PLONK"
Mvh.
Jens

Fra : Mikael K

Dato : 27-01-05 20:41

On 27-Jan-2005, "Mette P." <Mette.p@oncable.dk> wrote:

> Læs gruppen, så finder du hvad du søger.

Kære Mette P....

Nej. Det gør jeg faktisk ikke... Jeg har sørme prøvet..
Men når det virker som om du forsøger at snige dig udenom at skulle svare på
det måske lidt ubehagelig spørgsmål.
Så det kan jo desværre tyde på, at du egentlig ikke selv ved *hvorfor*...

Hjælp mig nu, Mette P.. Du sagde du ville..
Jeg skulle bare spørge.. Og det gør jeg jo...

Jeg tror jo stadig på at der er noget godt i dig.. ikk'?

Fra : Verner

Dato : 26-01-05 13:30

On Mon, 24 Jan 2005 21:14:33 +0100, "Mette P." <Mette.p@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>stangen fra std. Men du vidste måske ikke lige hvad du skulle digte? Hvis du
>ikke tilføjer noget brugbart, så ta' ud og fisk istedet.

Ih du store - Mette, kan du ikke vente med at skrive her til du er
ædru ?

Verner

Fra : Studen

Dato : 24-01-05 23:59

Tak for hjælpen allesammen.
Er da glad for at jeg tilsyneladende ikke er blevet taget fuldstændig ved
næsen.
Er totalt nybegynder men mente også at have læst mig til at dette virkede
som et fornuftigt køb(med eller uden keramiske øjer) Har allerede bestilt
noget flettet snøre. Tusind tak for hjælpen og håber bestemt ikke at nogen
spørgsmål er for dumme, for dem har jeg rigtig mange af.

Med venlig hilsen Lars (Studens lillebror)

Fra : Claus

Dato : 25-01-05 06:59

Du kan være ganske rolig , de dumme spørgsmål er dem der aldrig bliver
stillet !!