Dreamweaver DRÆBENDE langsom..?
Fra : Ewan

Dato : 23-05-01 13:06

Indtil jeg blev bedt om at undervise i Dreamweaver har jeg holdt mig på
'spytte-afstand' af YGALOSTYDS-editorer (You Get A Lot Of Shit That You
Don't See), hvis nogen troede Frontpage var slem, så har de ikke set Adobes
GoLive |-P.
Imidlertid fandt jeg ud af, at Dreamweaver har nogle kvaliteter (først og
fremmest slammer den ikke koden særligt meget til) og så er den integreret
med min til enhver tid absolutte favorit: Homesite (ver. 4.0 - alt derover
sluger ressourcer hurtigere end en flodhest kan sprede møg
Men programmet er håbløst på min maskine (700Mhz..?). Det er en krig og et
ondt år om at starte og hver lille ændring tager en madpakke.
Nogen der kender problemet? Eller endnu bedre - er der nogen der kender
løsningen. Jeg har ikke brugt programmet i flere måneder nu, men det er
måske lidt synd bare at kassere skidtet, hvis der er en oplagt løsning på
problemet.

Mvh

Ewan

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 23-05-01 13:29

Ewan wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> løsningen. Jeg har ikke brugt programmet i flere måneder nu, men det er
> måske lidt synd bare at kassere skidtet, hvis der er en oplagt løsning på

Lyder som et maskinproblem. Jeg oplever også, at det tager relativt lang tid
at starte op, men har ikke haft nogen problemer med at afvikle det. DW er ikke
engang særlig hukommelseshungrende i forhold til så mange andre editorer...

/Kasper

Fra : Ewan

Dato : 23-05-01 15:41

Maskinproblem..? Tja, det håber jeg selvfølgelig ikke. Jeg har forsøgt at
omgå evt. hukommelsesproblemer ved at smække 256Mb RAM i dyret, selvom jeg
godt ved, at det skulle kunne køre ganske udemærket med blot 64. Normalt når
jeg får problemer med et program, så er det også mere ressourcer (andre end
hukommelse - system, bruger & GDI), der lægger maskinen ned. Sagen er også,
at jeg har hørt at andre af mine webkolleger har haft samme problem - én
påstod, at det hang sammen med Norton Antivirus, som jeg også bruger, men
det er jeg nu ikke sikker på - under alle omstændigheder foretrækker jeg NAV
frem for at kunne anvende Dreamweaver.

Jeg er altså stadig interesseret i at høre eventuelle forslag til løsning af
problemet..!

NB: Fedt link! Hvis der i den grad er nogen, der fortjener domænenavnet
html.dk, så erdet da netop.., html.dk Smukt og enkelt og en guldklump af
en ressource i webdesign. Jeg havde egentlig opgivet at lære ASP, men jeg
tror lige jeg skal have kikket lidt nærmere på www.html.dk Den minder lidt
om min gamle "læremester" i html og JavaScript - Joe Barta
(www.pagetutor.com)

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 23-05-01 16:45

Ewan wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
[SNIP]
> [...]
> det er jeg nu ikke sikker på - under alle omstændigheder foretrækker jeg NAV
Jeg har som sagt DW installeret idet en af mine venner foretrækker at skrive i
det, når vi sidder og skriver ting sammen. Jeg har også Norton Antivirus 7,5
installeret. Ingen problemer (Der er en hulens masse problemer med
7,0'eren...). Måske er det noget der OS. Jeg ved ikke, hvordan DW kører på
98/ME...

/Kasper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-01 15:51

Wed, 23 May 2001 14:06:15 +0200, skrev "Ewan" <matus99@yahoo.com>:

>Men programmet er håbløst på min maskine (700Mhz..?). Det er en krig og et
>ondt år om at starte og hver lille ændring tager en madpakke.

I en eller anden ng, husker ikke hvilken, var det fremme at DW var
langsom, hvis man havde en nyere version af Norton Antivirus
installeret.

Hvad løsningen egentlig blev husker jeg desværre ikke.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 23-05-01 17:09

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvad løsningen egentlig blev husker jeg desværre ikke.

At man skulle disable alle virusprogrammer - så skulle problemet være løst.

Indlægget er fra dk.edb.internet.webdesign - 25. marts 2001 kl. 11:03

<http://html.dk/nyhedsgrupper/search.asp?query=fryser+&scope=dk_edb_internet_w
ebdesign&searchtype=1>

Mvh
Jonas

Fra : Steen Bondo

Dato : 24-05-01 10:57

Jonas Astrup - html.dk wrote in a message to Knud Gert Ellentoft:

JA-hd> At man skulle disable alle virusprogrammer - så skulle problemet
JA-hd> være l¢st.

Problem l¢sning på h¢jt plan. LOL
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : steen broelling

Dato : 24-05-01 18:04

> Problem l¢sning på h¢jt plan. LOL

Ja det synes jeg da egentlig det er! Taget i betragtning at Windows ikke
kører ordentligt med antivirus og større programware (det er ikke kun
Dreamweaver som har det problem), er man da lidt tvunget til at disable
antivirusovervågningen for at få noget fra hånden. Så ka' man jo køre
antiviruscheck på bestemte intervaller.

MEN. Der findes et lillebitte gratis antivirusprogram, Inoculate, som er
fantastisk godt. Lisså' effektivt som andet af samme skuffe, MEGET
mindre, bruger næsten ingen ressourcer, og ja - så er det jo altså
freeware.
Find den på http://antivirus.cai.com/ - det er en download på en 3-4 MB.
Og den laver "ikke lort", mens man laver andre ting, selvom den
overvåger.

--
steen broelling <hjejlen@email.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-01 21:21

Thu, 24 May 2001 19:04:28 +0200, skrev steen broelling
<hjejlen@email.dk>:

> [...]
>Dreamweaver som har det problem), er man da lidt tvunget til at disable
>antivirusovervågningen for at få noget fra hånden.

Det er Norton Antivirusprogrammer, som stinker imho.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-05-01 23:33

> Det er Norton Antivirusprogrammer, som stinker imho.

McAfee er også en performance-tyv...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Johnny Bonde

Dato : 26-05-01 00:06

> måske lidt synd bare at kassere skidtet, hvis der er en oplagt løsning på

Dreamveaver VIL IKKE arbejde sammen med Norton
så tar den en krig at køre, luk Norton og Viola så derfor
kører jeg ikke med Norton Antivirus mere, men måske gælder
det også andre virus chekkere.

--

Kjærlig hilsen Mr Smile

Din fest bli'r festligere med den gode musik fra: www.festmusik.dk
Hvad sker der i populærmusikkens verden?
Tjek www.Underholdningsnettet.dk - så får du svar!
Vind CD'er med Duerne. - Læs Om Korg Demoen fornylig - Besøg vort klassiske hjørne

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-05-01 12:46

> Dreamveaver VIL IKKE arbejde sammen med Norton
> så tar den en krig at køre, luk Norton og Viola så derfor
> kører jeg ikke med Norton Antivirus mere, men måske gælder
> det også andre virus chekkere.

Underligt. Kører DW4.0 og NAV2000, og det svinger da fint.

(W2K. prof)