Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bagsværd kirke
Fra : Hans Kruse

Dato : 13-02-05 23:02

Jeg har længe villet se Bagsværd kirke, da jeg synes Jørgen Utzon er en
vores største arkitekter. Det blev så i dag og jeg tog et par billeder af
denne smukke kirke. Om jeg yder hans arkitektur retfærdighed, må jo så stå
hen i det uvisse...

Begynd her http://www.pbase.com/hkruse/image/39724702/original i den rigtige
størrelse. Albummet er her http://www.pbase.com/hkruse/bagsvaerd_kirke.

Billederne er taget ved det forhåndenværende lys.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Erik W.

Dato : 13-02-05 23:13

"Hans Kruse" skrev i news:420fce60$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> størrelse. Albummet er her http://www.pbase.com/hkruse/bagsvaerd_kirke.
>
> Billederne er taget ved det forhåndenværende lys.

Det er ihvertfald lykkes dig at overbevise mig om at det er en meget smuk
kirke. Der er ikke noget at pege fingre af ved billederne, du har udnyttet
lyset godt.
Jeg selv godt lide at besøge smukke kirker. Jeg kan bedst lide at være der
når der ikke er gudstjeneste så man rigtigt kan nyde rummene og lyset.

Mvh Erik

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-02-05 23:22

Tak Erik, når jeg nu skal krybe til korset, så må jeg jo nok indrømme, at
det var dine billeder fra de sidste par dage, der inspirerede mig udover at
et besøg var på min liste siden jeg så Utzon udstillingen på Lousiana.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-02-05 23:27

Hans Kruse wrote:
> [...]
> rigtige størrelse. Albummet er her
> http://www.pbase.com/hkruse/bagsvaerd_kirke.
>
> Billederne er taget ved det forhåndenværende lys.

Fine billeder. Smuk kirke. Prøv at tage op og se Skoven kirke i Jægerspris
engang, den er også nydelig. Og jeg er slet ikke præget af at det er mine
forældre der står bag udsmykningen. ;)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Tja... under normale omstændighedder ser jeg ikke Mortens sludder,
han er bare et opblæst narhoved som har købt et DSLR-kamera, og så

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-02-05 23:46

> Fine billeder. Smuk kirke. Prøv at tage op og se Skoven kirke i Jægerspris
> engang, den er også nydelig. Og jeg er slet ikke præget af at det er mine
> forældre der står bag udsmykningen. ;)

Tak for tippet! Det vil jeg gøre.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Carina

Dato : 14-02-05 00:32

Når i så er på vej til skoven kirke ved Kulhuse - så kig forbi
islebjergkirke i frederikssund - det er lige på vejen

Den er heller ikke så køn udenpå - men flot indvendigt
http://www.islebjergkirke.dk/

/Carina

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-02-05 08:25

> [...]
> han er bare et opblæst narhoved som har købt et DSLR-kamera, og så
> støjer han temmeligt meget i denne gruppe. " - Niels Riis Ebbesen

LOL

Tror NRE er misundelig på dit DSLR

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

www.google.com is your friend

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-02-05 23:29

> [...]
> størrelse. Albummet er her http://www.pbase.com/hkruse/bagsvaerd_kirke.
>
> Billederne er taget ved det forhåndenværende lys.

Forbløffende arkitektur indendøre.
Du gør den såmænd ære med dine billeder.

Men lige så spændende den er indendøre, lige så kedelig er den udendørs IMHO.
Den mangler helt det monumentale look, som jeg forventer af en kirke.

Men indendøre er den bestemt et besøg værd.
Det skal jeg huske til næste gang, jeg gæster Sjælland.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-02-05 23:45

> [...]
IMHO.
> Den mangler helt det monumentale look, som jeg forventer af en kirke.

Præcist, i dag var der nu heller ingen grund til fotografering udendørs
Men når man nu har set (desværre kun på billeder) Sidney Operaen, så forstår
man jo ikke at den skal se så kedelig udenfra.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Morten Lind

Dato : 14-02-05 07:54

Frodo Nifinger <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Men indendøre er den bestemt et besøg værd.
> Det skal jeg huske til næste gang, jeg gæster Sjælland.

Ja - Hans har taget gode billeder af kirken. Jeg har dog altid syntes,
den også er smuk udefra, og uagtet den rigtigt nok ikke er monumental
pågående, som man almindeligvis forventer en kirke er, er den i sine
rene linier - meget vigtigt - et kolossalt aktiv i lige præcis de
omgivelser, den nu engang ligger. Jeg vil ikke undlade at tilføje, at
også akustikken er i top

Hej fra
Morten, der er Bagsværdbonde og tydeligt husker den nedgørende ballade,
folket lavede, da den blev bygget

Fra : Jens Olsen

Dato : 13-02-05 23:33

On Sun, 13 Feb 2005 23:02:07 +0100, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>størrelse. Albummet er her http://www.pbase.com/hkruse/bagsvaerd_kirke.
>
>Billederne er taget ved det forhåndenværende lys.

Kunne du ikke rette dem lidt op - jeg bliver helt søsyg

Jens

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-02-05 23:43

> Kunne du ikke rette dem lidt op - jeg bliver helt søsyg

Hvad mener du?

Fra : Jens Olsen

Dato : 14-02-05 11:03

On Sun, 13 Feb 2005 23:43:01 +0100, "Hans Kruse"

>Hvad mener du?

Det var såmænd blot lidt skævheder og styrtende linier. Se f.eks. over
mod orgelet.

Hvis din postadresse virker, kan jeg godt sende dig et par eksempler
på opretning. Det er en smal sag i et billedbehandlingsprogram.

Jens

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-02-05 23:32

Hans Kruse wrote:

> [...]
> størrelse. Albummet er her http://www.pbase.com/hkruse/bagsvaerd_kirke.
>
> Billederne er taget ved det forhåndenværende lys.

Jeg har ingen forstand på fotografering, men jeg synes det er nogle
rigtigt fine billeder, og jeg har nu lyst til at besøge kirken. Godt gået :)

/David

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-02-05 23:47

> Jeg har ingen forstand på fotografering, men jeg synes det er nogle
> rigtigt fine billeder, og jeg har nu lyst til at besøge kirken. Godt gået
:)

Mange tak.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-05 00:42

Hans Kruse wrote:

> [...]
> denne smukke kirke. Om jeg yder hans arkitektur retfærdighed, må jo så stå

Jeg siger også mange tak for kikket, Bagsværd kirke har længe stået
på min liste over foto-emner, og dine billeder bekræftiger kun, at
den er værd at besøge med et kamera.

Kirker er iøvrigt gode foto-emner her i vintermånederne, man skal
bare sørge for at sikre sig, at kirken er åben, eller at der er en
som kan låse op, for østeuropæiske tyvebander har desværre gjort det
nødvendigt at holde kirkerne aflåst.

Inden for de sidste tre uger har jeg fotograferet i Ballerup Kirke,
Kirkerup Kirke og Jørlunde Kirke, disse tre kirker har en overdådig
udsmykning med kalkmalerier...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-02-05 01:07

> [...]
> bare sørge for at sikre sig, at kirken er åben, eller at der er en
> som kan låse op, for østeuropæiske tyvebander har desværre gjort det

Ja, kirken var åben idag og der sad en præst ude bagved. Jeg kom forbi
hendes kontor, hvor hun sad og snakkede hele tiden, mens jeg var der (45min.
vil jeg tro). Hun kom dog nysgerrigt ud med telefonen i hånden for at se
hvad jeg havde gang i

> Inden for de sidste tre uger har jeg fotograferet i Ballerup Kirke,
> Kirkerup Kirke og Jørlunde Kirke, disse tre kirker har en overdådig
> udsmykning med kalkmalerier...

Jeg så iøvrigt dine billeder igennem og noterede mig de flotte kalkmalerier.
Jeg har flere gange fotografere i kirker i Sverige, hvor der også er nogle i
Skåne. Jeg kan ikke lige huske, hvad de hed, men man kan finde dem her
http://www.kalkmalerier.dk/

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : michael bs

Dato : 14-02-05 00:49

> Billederne er taget ved det forhåndenværende lys.
>
> --

Det er netop det, der er Utzons force: Han er en mester i at distribuere
lys. En lysets mester, der ved alt om hårdt/blødt og direkte/indirekte lys.
Faktisk lige som en god fotograf. Det siges jo om fotografer, at
amateurs worry about equipment.
pros worry about money.
masters worry about light.

Jeg synes du tilhører den sidste kategori, Hans.
mvh Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-02-05 00:59

> [...]
> pros worry about money.
> masters worry about light.
>
> Jeg synes du tilhører den sidste kategori, Hans.

Mange tak!
Mvh, Hans

Fra : Ole

Dato : 14-02-05 04:42

Hans Kruse wrote:
> [...]
> størrelse. Albummet er her http://www.pbase.com/hkruse/bagsvaerd_kirke.
>
> Billederne er taget ved det forhåndenværende lys.

Jamen det er jo ualmindelig sober fotografi af enestående Dansk
arkitektur. Sjovt er det at se paraleller til islamisk arkitektur og til
Le Corbusier og hans kirke "Notre Dame du Haut" i Ronchamps. Kør endelig
ind og se den - det er kun en omvej på 100-200 km. når man kører mellem
Muhlhausen og Paris.
Jeg savner lidt en fornemmelse af kirkerummets udformning i dine
billeder. Kan et oversigtsbillede med optagested og retning under de
enkelte billeder afhjælpe dette?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-02-05 08:22

> [...]
> rigtige
> størrelse.
>
> Billederne er taget ved det forhåndenværende lys.

Kanon flotte billeder imho. Rigtig flotte faktisk men det er vel også
lettere, når motiverne er så flotte Du har været enorm heldig med lyset
synes jeg - især når billederne blev taget igår. I Århus var der nærmest
ingen lys igår

Det bedste skud - foruden
http://www.pbase.com/hkruse/image/39724702/original - er efter min mening
http://www.pbase.com/hkruse/image/39724709 Dog havde jeg gerne set billedet
være taget langs gulvet, eller nærmere frø perspektive end normal
perspektiv, så man fik en fornemmelse af at der var meget højere til loftet
og mere luft i gangen.

Men det er ellers en meget flot kirke.

Godt arbejde Hans!

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-02-05 10:24

> [...]
lyset
> synes jeg - især når billederne blev taget igår. I Århus var der nærmest

Tak, der var ikke meget lys, men da jeg billederne på stativ og lang
lukkertid, så kom lyset jo alligevel på en måde....men billederne er jo også
justeret til det lys- og kontrast niveau jeg gerne ville have.

> [...]
> være taget langs gulvet, eller nærmere frø perspektive end normal
> perspektiv, så man fik en fornemmelse af at der var meget højere til

Jeg er ikke rigtigt enig i det med frøperspektivet, der er ikke den store
luftfornemmelse i gangen, men jeg ville vise formerne af loftet, som går
videre ud i det store rum og i en stor bue helt op i loftet.

--
Kind Regards,
Hans Kruse