header location med en variabel ?
Fra : Martin

Dato : 23-05-01 12:16

Hvordan gør man det?

Forklaring..
Jeg har lavet et par formularer fordelt over et par sider, og først
skrive ind også sendes til ny side hvor formen bliver tjekket, også
hvis det hele er OK så bruger jeg header(Location blablabla....
Men jeg vil gerne have min variabel *hedder det ikke det* med headeren
det er ihvertfald $fornavn der skal følges med, da jeg skal bruge
den..!

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Johan

Dato : 23-05-01 12:23

> [...]
> Men jeg vil gerne have min variabel *hedder det ikke det* med headeren
> det er ihvertfald $fornavn der skal følges med, da jeg skal bruge

header("Location: nextpage.php?fornavn=$fornavn");

mvh

Johan

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-05-01 13:23

Johan wrote:

> header("Location: nextpage.php?fornavn=$fornavn");

header("Location: http://www.domæne.mil/nextpage.php?fornavn=$fornavn");

for at være pedant.

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Johan

Dato : 23-05-01 15:39

> header("Location: http://www.domæne.mil/nextpage.php?fornavn=$fornavn");
>
> for at være pedant.

Det er ikke nødvendig med domænet....men det kunne jo være en god ide at
lave en exit; under header

mvh

Johan

Fra : Erwin Lansing

Dato : 23-05-01 15:51

"Johan" <tcr480@ofir.dk> writes:

> Det er ikke nødvendig med domænet....

nu er vi jo nogle der gerne overholder rfc'er

--
Erwin Lansing       --       http://drift.droso.net

Fra : Christian Laursen

Dato : 23-05-01 15:53

Erwin Lansing <erwin@lansing.dk> writes:

> nu er vi jo nogle der gerne overholder rfc'er

Nærmere specificeret http://www.ietf.org/rfc/rfc2616.txt
afsnit 14.30.

Christian Laursen

Fra : Johan

Dato : 23-05-01 17:59

> Nærmere specificeret http://www.ietf.org/rfc/rfc2616.txt
> afsnit 14.30.

Jeg ved det. Men har never haft problemer med nogen browsere... og det er
kanon irriterende at skal skifte host ud hver gang man smider en applikation
op på et nyt webhotel. Selvfølgelig kunnne man bruge $HTTP_HOST, vil jeg
hellere give som råd så, hvis vi skal overholde rfc'ere...

mvh

Johan

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-05-01 20:25

On Wed, 23 May 2001 18:59:12 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>hvis vi skal overholde rfc'ere...

hvis?

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Johan

Dato : 24-05-01 08:56

> hvis?

Ja ja, NÅR!

mvh

Johan

Fra : Troels Arvin

Dato : 24-05-01 15:41

On Wed, 23 May 2001 18:59:12 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

> har never haft problemer med nogen browsere...
Det er en meget lidt fremskuende måde at tænke på, synes jeg. Enddag vil
du måske opdage, at noget, du har skrevet, faktisk kan være nyttigt for
en ikke-browser HTTP user agent at benytte - fx. en eller anden
dataudvekslingsrobot. Her er det ærgerligt, hvis der opstår tidskrævende
bugs, der i virkeligheden blot skyldes, at du ikke fra starten sørgede
for at overholde standarderne.

Generelt vil jeg anbefale, at man tillægger sig en udviklingsstil, hvor
standarder så vidt muligt overholdes. På den måde kan én arbejde
potentielt få større "nytte-felt"/levetid.

Fra : Johan

Dato : 24-05-01 15:52

> Generelt vil jeg anbefale, at man tillægger sig en udviklingsstil, hvor
> standarder så vidt muligt overholdes. På den måde kan én arbejde
> potentielt få større "nytte-felt"/levetid.

Ja, jeg er klar over det... men problemet ligger i når man flytter sin
applikation mange gange.... derfor kom mit andet råd også om at man ikke
skriver domæne.dk men istedet HTTP_HOST!

mvh

Johan

Fra : Christian Schmidt

Dato : 24-05-01 22:55

Johan wrote:

> Jeg ved det. Men har never haft problemer med nogen browsere...

Lynx brokker sig over det.

Christian

Fra : Johan

Dato : 25-05-01 08:15

> Lynx brokker sig over det.

Og staks ændrer jeg det på alle mine applikationer Nej, jeg vil
selvfølgelig så vidt muligt gøre det fremover. kendte faktisk ikke til den
RTF som der henviste til. Problemet med mine applikationer er så at der er
flere ting der ikke virker (pga. JavaScript). Men jeg er ellers selv en
flittig bruger af Lynx... og er fandens gal over at cashcow.dk ikke sætter
alt taget på deres menu (der fik i den ), så det er 100% umuligt at
navigere på deres site med cashcow, med mindre man kender menupunkterne i
hovedet!

Mvh

Johan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-05-01 21:46

On Thu, 24 May 2001 23:54:35 +0200, Christian Schmidt
<christian@schmidt.net> wrote:

>Lynx brokker sig over det.

wget er heller ikke synderligt begejstret.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-05-01 16:10

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote:

> for at være pedant.

Som altid :)

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Mads Pedersen

Dato : 23-05-01 17:07

in article 3783076.b51uzYK4a6@flaf, Christian Joergensen at mail@phpguru.dk
wrote on 23/05/01 17:10:

> Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
> http://www.razor.dk | "Stop it"

http://maccentral.macworld.com/news/0105/22.hitchhikers.shtml

// Mads (http://www.doubleloop.dk)
Site news 04-05-2001: Celebrating the end (knock on wood) of my server
trouble with some "electrifying" images from David Calver. Go check them out
@ If thine eye offend thee... http://www.madspedersen.com