Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye knipserier
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-02-05 17:39

Nye knipserier

Snevejret har effektivt forhindret, at vi i denne weekend har kunnet
lave andet end at surfe på Internettet, og jeg har heller ikke været
ude og fotografere.

Men jeg har smidt nogle af de knipserier on-line, som jeg har fået
lavet i løbet af ugen, de ligger på flg. URL:
www.photo-gallery.dk/new_photos/preview-week_6_1of3.html

Ævl, kævl og mudderkastning er som sædvanlig meget velkommen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-02-05 18:38

> Nye knipserier
>
> www.photo-gallery.dk/new_photos/preview-week_6_1of3.html
>
> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Kan du leve af at skyde? Er der i det hele taget nogen i DK der kan det?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

www.google.com is your friend

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-02-05 19:00

In article <420F8296.9060109@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Nye knipserier
>
> Snevejret har effektivt forhindret, at vi i denne weekend har kunnet
> lave andet end at surfe på Internettet, og jeg har heller ikke været
> ude og fotografere.

Du må hellere spare op til det kamera i 1D-serien der kan tillade
dig brug udendørs. Mit Canon 20D fungerede også udemærket på en tur
på et par timer.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-02-05 22:06

Povl H. Pedersen wrote:

> Du må hellere spare op til det kamera i 1D-serien der kan tillade
> dig brug udendørs. Mit Canon 20D fungerede også udemærket på en tur
> på et par timer.

Hmm... mit kamera kunne sikkert sagtens tåle vejret, men jeg havde
ikke rigtig lyst til at være ude i det møjvejr, og iflg.
vejrudsigten, så får vi frostvejr og sol her i løbet af ugen, og så
skal jeg ud og ha' nogle vinterbilleder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : michael bs

Dato : 13-02-05 20:19

> Ævl, kævl og mudderkastning er som sædvanlig meget velkommen...

Heldigvis ligeså ubehjælpeligt talentløst som alle os andre
mvh Michael

Fra : Henri Gath

Dato : 13-02-05 20:46

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:420fa840$0$33722$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Heldigvis ligeså ubehjælpeligt talentløst som alle os andre
> mvh Michael

*LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-02-05 22:01

Henri Gath wrote:

> *LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*

Hva' Henri Gath... har du fået lykkepiller, og lov til at bruge
patient PC'en...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole

Dato : 13-02-05 22:23

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hva' Henri Gath... har du fået lykkepiller, og lov til at bruge patient
> PC'en...

I de sidste par mdr. har jeg et par gange oplevet deciderede
ondskabsfuldheder på denne og markedsgruppen (alkoholiker,hashtåger
m.m.). Ovenstående er forhåbentlig ikke andet end en (nedrig og stupid)
joke.
Og bemærk, NRE, der var intet ?
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-05 00:21

Ole wrote:

> Ovenstående er forhåbentlig ikke andet end en (nedrig og stupid) joke.
>
> Og bemærk, NRE, der var intet ?

Denne gruppes faste brugere brugere kender Henri Gath, og de ved, at
han ka' li' det på den facon, han var i et par år fast hus-troll i
denne gruppe, men det begyndte at knibe med ISP'er, som ville sælge
ham en Internetforbindelse.

På Google-groups kan du søge på flg. aliaser "Clark Kent" - "Onkel
Dunkel" - "FotoSkovl" - "Hansemand Luchter" - "Louise Lane" -
"Storkøbenhavn" - "Hariprasadh" - o.s.v....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Johnny Andersen

Dato : 14-02-05 00:31

> [...]
> han ka' li' det på den facon, han var i et par år fast hus-troll i
> denne gruppe, men det begyndte at knibe med ISP'er, som ville sælge

Hvad med dig selv? Du er blevet smidt ud af fotokritik.dk pga. din
opførelse........

kritik til dine fotos:

Du har igen vist et skole eksemple i dårlige fotos....

Spammer du denne gruppe, for at få "hits"? - Hvis du kan sælge dine fotos
overgår det min forstand..

/Johnny

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-05 01:00

Johnny Andersen wrote:

> Hvad med dig selv? Du er blevet smidt ud af fotokritik.dk pga. din
> opførelse........

Ja - på fotokritik.dk vil de ikke ha' at der bliver skrevet
fotokritik...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole

Dato : 14-02-05 04:50

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Ja - på fotokritik.dk vil de ikke ha' at der bliver skrevet fotokritik...

??? Hvor kommer du ind der? Skriver du kritik ? Hvor ?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-05 10:24

Ole wrote:

> ??? Hvor kommer du ind der? Skriver du kritik ? Hvor ?

Hmm... jeg har deltaget og skrevet kritik på på fotokritik.dk - men
på sitet er der en masse middelmådige, talentløse klaphatte, som har
lave en uskreven regel om, at de kun bytter foto-ros med hinanden.

Alle de dygtige fotografer, som har troet, at de kunne skrive reel
kritik på fotokritik.dk, har oplevet pøbelvældet, de fleste har
valgt at gå selv, nogle er blevet moppet til at gå, og så er vi en
håndfuld, deriblandt undertegnet, som har den ære, at vi er blevet
smidt ud.

Martin webmoster, som driver fotokritik.dk er en kujon, han vil ikke
opstille nogle regler på sitet, han lader pøblen styre, og hvis den
hyler op, så handler han efter det...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole

Dato : 14-02-05 12:29

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
>
> Martin webmoster, som driver fotokritik.dk er en kujon, han vil ikke
> opstille nogle regler på sitet, han lader pøblen styre, og hvis den

Af hvad jeg har læst af "kritik" af andres billeder fra din side, har
måske 2% haft et reelt billedmæssigt indhold.
Måske er det derfor, de ikke gad høre på dig - har du overvejet den vinkel.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-05 12:58

Ole wrote:

> Måske er det derfor, de ikke gad høre på dig - har du overvejet den vinkel.

Næ... for fotokritik er nemlig en helt personlig tilkendegivelse,
hvor man oplyser, hvad man synes og mener om et givent billede...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole

Dato : 14-02-05 16:21

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Næ... for fotokritik er nemlig en helt personlig tilkendegivelse, hvor
> man oplyser, hvad man synes og mener om et givent billede...

Lige præcist....og når man ikke har noget fornuftigt at sige, gider folk
ikke høre på det

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-05 20:48

Ole wrote:

> Lige præcist....og når man ikke har noget fornuftigt at sige, gider folk
> ikke høre på det

Hmmm... sådan er tingene ikke skruet sammen, for når folk placerer
deres talentløse knipserier på fotokritik.dk, så har de implicit
bedt om at få kritik.

Og når folk selv har bedt om at få fotokritik, så må de ta' hvad der
kommer, for uanset hvad jeg eller andre mener om et givent billede,
så er det en personlig meningstilkendegivelse, som man ikke kan
tillade sig at anfængte, folk kan vælge at se bort fra den, hvis de
er uenig.

Men på fotokritik.dk holdt jeg mig til, at påpege de oplagte fejl
der var ved et givent billede, og jeg har faktisk aldrig oplevet, at
folk sagligt har argumenteret med, at et givent billedet ikke havde
de fejl, som jeg havde påpeget.

Humlen er, at der er oplagte fejl på 98% af alle de billeder, som
der dagligt uploades til fotokritik.dk, disse fejl skriger i øjnene
på dygtige fotografer, og derfor gør de middelmådige knipsere alt
for at holde de erfarne fotografer væk, for når en af dem har
påpeget en fejl ved et billede, så kan de andre jo ikke poste det
sædvanlige pladder og ros...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole

Dato : 14-02-05 21:05

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmmm... sådan er tingene ikke skruet sammen, for når folk placerer deres
> talentløse knipserier på fotokritik.dk, så har de implicit bedt om at få
> kritik.

Hvis "talentløse knipserier" som konstant eneste bemærkning er psynonym
for kritik, er jorden flad

Fra : Henri Gath

Dato : 14-02-05 22:37

"Humlen er, at der er oplagte fejl på 98% af alle de billeder, som
der dagligt uploades til fotokritik.dk, disse fejl skriger i øjnene
på dygtige fotografer"..........vi lader den stå et øjeblik.......*LOOOOL*

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAM0`;`( !```3S/___R'Y! $```$`+ ````"U`!L```+_C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X;B2);FB:;JRK;N"\?R3-?VC>?ZSL/ [P`DA BB@FB4)!>_
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9?GP),Z;,F31KVKR),Z?.G3Q[^OPIHP``.P``
`
end

Fra : michael bs

Dato : 15-02-05 00:43

> Humlen er, at der er oplagte fejl på 98% af alle de billeder, som der
> dagligt uploades til fotokritik.dk, disse fejl skriger i øjnene på dygtige
> fotografer

Hvordan ved du det?

Michael

Fra : Tuesen v/København

Dato : 16-02-05 00:55

Niels Riis Ebbesen skrev følgende
> Hmmm... sådan er tingene ikke skruet sammen, for når folk placerer
> deres talentløse knipserier på fotokritik.dk, så har de implicit
> bedt om at få kritik.

Du mener lige som de fotos denne talentløse klovn har lagt på nettet
www.photo-gallery.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 01:11

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse
> Niels Riis Ebbesen skrev følgende
>
> Du mener lige som de fotos denne talentløse klovn har lagt på nettet
> www.photo-gallery.dk

Jeg synes ærlig talt, at det er ved at blive pinligt.
Som jeg læser tråden, er det væsentlige stridspunkt, om kritik er
"naturvidenskabelig", med fazitliste osv, eller om kritik bunder i personlig
smag. Som man giver udtryk for, og ikke bliver sur over at modtage.
Det er sgu for nemt at forfalde til udgydelser som ovenstående.
Vis jeres billeder.
Vær stolte af dem.
MEN: accepter kritik, selv om man måske lige i skyndingen føler sig såret.
At modtage kritik er at lære..!!
Den kloge lytter og lærer. Og bliver klogere.
Den dumme lytter, bliver sur, og forbliver dum.

Det var det positive.
MEN: At indsætte en FUT som denne:

NielsRiisEbbesenErEnGammelSurEnsomMandDerTrorHanErFotogud

Kan alene betragtes som noget ualmindelig dumt pupertetspræget svineri..!!!
Det er uanstændigt...!!!
Kan du så lære det??? Og lade være???

MVH
Egon.

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-02-05 09:05

> Du mener lige som de fotos denne talentløse klovn har lagt på nettet
> www.photo-gallery.dk

Man kan jo lave en søgning
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=tuesen+k%C3%B8benhavn og se hvor
stor din foto interesse er.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Tuesen v/København

Dato : 16-02-05 09:36

Hans Kruse skrev følgende
> Man kan jo lave en søgning
> http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=tuesen+k%C3%B8benhavn og
> se hvor stor din foto interesse er.

Siger det noget om min interesse for foto at du laver en søgning på
google/grupper !?

Ak ak... endnu en af NRE's rygklappere der mener at dette forum er deres
kongedømme, og folk de ikke kan godkende i deres kongedømme, har intet
forstand på foto, ja har faktisk slet ikke interesse for foto.

Få jer dog et liv... dette forum er jo kun for amatører.

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-02-05 09:47

> Ak ak... endnu en af NRE's rygklappere der mener at dette forum er deres
> kongedømme, og folk de ikke kan godkende i deres kongedømme, har intet
> forstand på foto, ja har faktisk slet ikke interesse for foto.

Jeg er vist ikke kendt som NRE's rygklapper. Men hvis du nu poster noget
relevant i denne gruppe, så ser vi frem til din deltagelse.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-02-05 09:50

Tuesen v/København wrote:

> Få jer dog et liv... dette forum er jo kun for amatører.

Hmm... se her www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto - der kan
du bl.a. læse flg.:

4. Begrundelse:
Der kan i dag findes indlæg om fotografering i gruppen 'dk.fritid',
men som så meget andet drukner de i den store mængde af indlæg. Der
er efterhånden mange danske fotografer (professionelle som
amatører) på nettet og jeg forventer en stor stigning i antallet af
indlæg om fotografering ved oprettelse af en separat fotogruppe.

Bemærk, at i begrundelsen for oprettelse af denne gruppe, er der
lagt vægt på, at den kan bruges af proff. og amatører...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tuesen v/København

Dato : 16-02-05 18:07

Niels Riis Ebbesen skrev følgende
> Hmm... se her www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto - der kan
> du bl.a. læse flg.:

Suk... det er jo dig din skovl der mener at alle i denne gruppe er amatører
og/eller nybegyndere.
(troede i øvrigt ikke at du kunne læse)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-02-05 11:28

Tuesen v/København wrote:

> [...]
> deres kongedømme, og folk de ikke kan godkende i deres kongedømme,
> har intet forstand på foto, ja har faktisk slet ikke interesse for

Nej, det er sådan set ikke problemet. Problemet er at nogetn har ufatteligt
let ved at udslynge skældsord og øgenavne - hvilket du jo så glimrende
praktiserer her, al den stun, at 'rygklappere' ikke opfattes som en venlig
betegnelse.
Når man så oven i sin dårlige opdragelse demonstrere at man ikke har fattet
en lyd af noget som helst (folk, der har fulgt Hans Kruse ved godt, at han
ikke er rygklapper ifht. NRE, men seriøs bidragyder, der hjælper med at
højne standarden i gruppen), så må man overveje om man ikke selv er en del
af problemet.

> Få jer dog et liv... dette forum er jo kun for amatører.

....hvorved det lykkedes dig at få pisset på de fleste af gruppens faste
deltagere. Dit problem er ikke (i første omgang) din fotografiske kunnen,
men manglen på god opførsel.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 13:33

> Man kan jo lave en søgning
> http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=tuesen+k%C3%B8benhavn og se
hvor
> stor din foto interesse er.
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse

Jeg forstå¨r ikke helt, hvad du mener med det sidste?
Er det min fotointeresse, du hentyder til?
I så fald:
Begyndt at fotografere i 1952.
Gjort det siden.
De sidste år før jeg gik på pension, indehaver af Stich Foto aps.
Mest reklamer, men også diverse portræt - bryllup osv.
Så jeg har faktisk levet af det i en del år.
Men det er rigtigt, at jeg ikke har blandet mig så meget her i gruppen.
Mest fordi jeg finder meget af skriverierne meget lidt relevante i forhold
til at beherske fototeknik.

MVH
Egon

Fra : Morten Lind

Dato : 16-02-05 14:12

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
> Mest fordi jeg finder meget af skriverierne meget lidt relevante i forhold

Dav Egon - undskyld jeg blander mig, men det handler ikke om dig - dét,
du svarer på/spørger om, er til en person, der hedder Tuesen.
Mvh
M.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 20:05

"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse

> Dav Egon - undskyld jeg blander mig, men det handler ikke om dig - dét,
> du svarer på/spørger om, er til en person, der hedder Tuesen.
> [...]
OK. Sorry.
Men måske kan denne misforståelse tages som udtryk for, at det måske ofte
går galt i trådene?
Dårlig citat teknik?

MVH
Egon.

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-02-05 15:11

> [...]
> Mest fordi jeg finder meget af skriverierne meget lidt relevante i forhold

Mange tak for info. Mit svar var til Tuesen /v København pga. af hans mindre
lødige indlæg.
Mvh, Hans

Fra : Henning

Dato : 16-02-05 17:20

Du skulle måske undlade at klippe info om hvilket indlæg du svare på. Dine
indlæg fremstår ofte umotiverede, medmindre man har hele tråden i frisk
erindring, når du har klippet for meget.

mvh Henning

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-02-05 17:26

Henning wrote:

> Dine indlæg fremstår ofte umotiverede, ...cut...

Det fremmer også forståelsen, hvis man svarer efter det man citerer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henning

Dato : 16-02-05 17:56

> Det fremmer også forståelsen, hvis man svarer efter det man citerer...

Det gjorde jeg også indirekte. Jeg svarede efter den information, jeg mener
der bliver klippet unødigt væk i indlæget, nemlig hvilket indlæg der svares
på.

mvh Henning

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-02-05 19:11

Mine svar indeholdt præcist citat fra det jeg svarede på og i min newsreader
er der ikke noget at tage fejl af.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ole Helms

Dato : 14-02-05 19:56

On Mon, 14 Feb 2005 10:23:42 +0100, Niels Riis Ebbesen
> [...]

>valgt at gå selv, nogle er blevet moppet til at gå, og så er vi en
>håndfuld, deriblandt undertegnet, som har den ære, at vi er blevet

Jeg vil i dag give dig lidt mere ret, end jeg tidligere har gjort.
På et tidspunkt havde du set dig vred på solnedgangsbilleder. De
solnedgangsbilleder, vi med ukritisk stolthed absolut skulle
delagtigøre alverden i. Din kritik var en standardsmøre om mangel på
talent og trivielle motiver uden særlig interesse - ligeså ensformigt
som vores billeder. Det havde du så evig ret i!

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Ole

Dato : 14-02-05 04:45

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> Dunkel" - "FotoSkovl" - "Hansemand Luchter" - "Louise Lane" -
> "Storkøbenhavn" - "Hariprasadh" - o.s.v....

Ja, ja. Når andre træder ved siden af, retfærdiggør det, at du også gør.
Strålende etisk holdning.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-05 09:54

Ole wrote:

> Ja, ja. Når andre træder ved siden af, retfærdiggør det, at du også gør.
> Strålende etisk holdning.

Tja... det kaldes svar på tiltale, i et sprog og på et niveau som
modparten forstår...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Testrup

Dato : 14-02-05 12:02

> På Google-groups kan du søge på flg. aliaser "Clark Kent" - "Onkel
> Dunkel" - "FotoSkovl" - "Hansemand Luchter" - "Louise Lane" -
> "Storkøbenhavn" - "Hariprasadh" - o.s.v....

Det er nok den slags beskyldninger, man skal være varsom med - det virker
nok ikke efter hensigten (hvis den ellers ikke er at optrappe
meningsforskelle).

TT

(I øvrigt har jeg ofte været meget enig med HG)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-05 12:37

Testrup wrote:

> (I øvrigt har jeg ofte været meget enig med HG)

Hmm... jeg har stadig til gode at opleve, at HG fremfører noget
seriøst og sagligt, som man kan være enig eller uenig i...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henri Gath

Dato : 14-02-05 18:05

> Hmm... jeg har stadig til gode at opleve, at HG fremfører noget seriøst og
> sagligt, som man kan være enig eller uenig i...

Problemet består i, at det liger over dit niveau

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-05 20:07

Henri Gath wrote:

> Problemet består i, at det liger over dit niveau

Tja... jeg vil squ meget nødigt befinde mig på dit niveau...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henri Gath

Dato : 14-02-05 20:36

> Tja... jeg vil squ meget nødigt befinde mig på dit niveau...

Tro mig, når jeg siger dybfølt: I meget lige måde..........og så skal du
huske at angive, at du futter til alt.dev.null, din elendige snotamøbe af et
menneske............

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 14-02-05 00:12

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

>Nye knipserier

Ups - jeg læste først din overskrift som knip-serier...

Jeg har kigget lidt på dine billeder, og har følgende kommentarer:

Bomberyddervognen forstår jeg ikke - hvad vil du med de billeder?
Det er tilsyneladende en ganske almindelig varevogn med en speciel
mærkat på, men der er ingen aktivitet omkring den.

Brændestablen kan jeg godt lide, der er en fin kontrast i
endefladerne. Men beskæring er et emne, du skal øve dig mere på.
Det er fuldstændig uinteressant at se et tagudhæng i baggrunden,
samt en skurdør med et halvt 2-tal.

Brønddæksel og drænrør er interessante nok. Der er intet nyt i at
gå tæt på dagligdags ting, men hvis strukturen er spændende kan
billedet virke nærmest abstrakt.

Dine brolæggere er ok, men igen - beskæring, beskæring, beskæring.
Baggrunden er distraherende, det er manden i arbejde, vi skal se.
Brolægger-21 er dog uinteressant pga. mændenes position. Brolægger-
23 skulle være taget mere forfra, så vi kunne se hans ansigt.

Gravearbejde er til gengæld et glimrende billede med en fin S-
komposition.

Jørlunde kirke-billederne siger mig absolut intet. Billede 17
ligner min mors familiebilleder med en masse himmel og motivet
klasket ned i bunden. Kalkmalerierne er du ikke sluppet så heldigt
fra.

Igen må jeg sige, at jeg forstår ikke billedet kloakrensning. For
det eneste, man ikke ser, er en kloakrensning. Vi kigger ind i en
varevogn med en masse udstyr, men om folkene er i gang med en
kloak eller gået til frokost - det fremgår ikke.

Strømpeføring Kloak-billederne er lidt sjovere, omend billede 19
igen ikke viser noget som helst fra aktiviteten.

Valglokale-52 er uinteressant. Det er nogle mennesker med ryggen
til, som står ved et bord. Du burde helt klart have fundet en
bedre optagevinkel her.

Alt i alt må jeg sige, at dine billeder er nogenlunde, men
vigtigst af alt udviser du en stor interesse for at fotografere,
samt kreativitet mht. dine motiver. Hvis du arbejder noget mere
med kompositioner og beskæringer, samt prøver at få noget mere liv
ind i billederne, så tror jeg du kan blive rigtig god.

God fornøjelse i frostvejret!

Vh. JIB

Fra : michael bs

Dato : 14-02-05 00:40

"Jørn Ibsen (slet P64BY)" <j-ibsen@P64BYget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du arbejder noget mere
> med kompositioner og beskæringer, samt prøver at få noget mere liv
> ind i billederne, så tror jeg du kan blive rigtig god.

Det er meget sødt af dig at være så optimistisk på Niels' vegne - med tanke
på hvor mange år han har øvet sig.

mvh Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-05 01:52

michael bs wrote:

> Det er meget sødt af dig at være så optimistisk på Niels' vegne - med tanke
> på hvor mange år han har øvet sig.

Tja... du og Jørn Ibsen ku jo starte med at poste henvisninger til
nogle af jeres billeder, hvor I viser mig hvordan det skal gøres.

Og Jørn Ibsen skal nok lige indstille hans news-program, så det ikke
poster i html-format, der er flere ISP'er som med hård hånd
filtrerer den type indlæg fra, og det er kun p.g.a. dit Re, at jeg
kan se, at han har postet noget i denne tråd...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : michael bs

Dato : 14-02-05 11:03

> Tja... du og Jørn Ibsen ku jo starte med at poste henvisninger til nogle
> af jeres billeder, hvor I viser mig hvordan det skal gøres.

Hvis du læste mit indlæg højere oppe kunne du se, at jeg skrev, at dine
knipserier var ligeså ubehjælpeligt talentløse som vi andres. Ergo
postulerer jeg ikke at jeg kan vise dig hvorledes det kan gøres.
Men i det mindste er du selv begyndt at kalde dine billeder for knipserier,
et prædikat, du tidligere (så vidt jeg husker) kun hæftede på andres fotos.

mvh Michael

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 15-02-05 11:22

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

>Tja... du og Jørn Ibsen ku jo starte
>med at poste henvisninger til
>nogle af jeres billeder, hvor I viser
>mig hvordan det skal gøres.

What??? Det var dog det mest mavesure svar jeg længe har set, til
en seriøs gang kommentarer til en billedserie....!!! Jeg
fornemmer, at jeg hermed har spildt en halv time på at fremføre
min mening om de billeder, du ønskede kritik af. Hvad var egentlig
din hensigt med det oprindelige indlæg - at vi skulle se dine
billeder og så i øvrigt holde vores kæft? Eller har du så høje
tanker om dig selv, at du kun kan tage ros seriøst?

Som der fremgår af mine kommentarer, er jeg ikke ubetinget negativ
over for dine billeder. Flere af motiverne er glimrende - hvilket
jeg også nævner - men mangler måske en bedre beskæring. Andre er i
mine øjne uinteressante, men det kan jo opfattes som et spørgsmål
om smag. Jeg læste dit indlæg som et ønske om at høre andres
mening, hvilket kan være ret spændende, da man ofte er "farvet"
mht. sine egne billeder (bl.a. fordi man selv ved, hvilke
vanskeligheder der var ved optagelsen, eller ganske enkelt fordi
man selv oplevede en given situation "in real life").

Jeg har først nu kigget mig lidt mere omkring i tråden, og jeg kan
se, at jeg åbenbart har stukket hånden i en hvepserede. Der flyver
beskyldninger frem og tilbage i luften, og du får tilsyneladende
svar fra en masse "modstandere" i NG, som kun kommenterer dine
billeder overfladisk. Dog faldt jeg på et tidspunkt over følgende
bemærkning fra dig selv (vedr. Fotokritik.dk):
[...]

Hvordan harmonerer det med din reaktion på mine kommentarer?

Og for en god ordens skyld vil jeg gerne gøre dig opmærksom på, at
såfremt man ikke bryder sig om et stykke kunst, er det ikke
nødvendigvis ensbetydende med, at man selv kan gøre det bedre. Jeg
vil stadig forbeholde mig ret til
- at udtrykke mishag ved malerier på Statens Kunstmuseum, selv om
jeg ikke kan male bedre selv
- at konstatere, at en musiker spiller falsk, uanset at jeg ikke
selv kan spille det pågældende instrument
- at udtale om en rødvin at den ikke smager godt, selv om jeg ikke
selv kan brygge den bedre
osv.

>Og Jørn Ibsen skal nok lige indstille
> [...]
Jeg bruger tdconline.dk, der har jeg tilsyneladende ikke så mange
muligheder for at tilpasse mit format... (og ellers har jeg bare
ikke fundet metoden endnu).

Mvh. JIB

Fra : Morten Lind

Dato : 14-02-05 08:03

Jørn Ibsen <j-ibsen@P64BYget2net.dk> wrote:

> Bomberyddervognen forstår jeg ikke - hvad vil du med de billeder?
> Det er tilsyneladende en ganske almindelig varevogn med en speciel
> mærkat på, men der er ingen aktivitet omkring den.

Tænk - jeg associerede EndOfDiscussion*GG*
M.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 15-02-05 18:16

> Ævl, kævl og mudderkastning er som sædvanlig meget velkommen...

Hej

Hvilken telefon er de taget med ?

Det er utroligt hvad du som professionel fotograf kan få ud af værktøjet.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen