Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fjerne røde øjne med adobe photoshop ?
Fra : chrsof

Dato : 13-02-05 17:09

hej,

Jeg har lidt problemer med adobe photoshop.

Jeg har et billede med nogle meget røde øjne på.

Nu er det så problemet kommer.

Det jeg gør er følgende: Vælger "color replacement tool" og
maler så på øjnene. Mit problem er bare at de bliver grå istedet
for sort.
Der er 3 "skydere der hedder R. G. B. og de står alle sammen til
0.

Er det helt forkert det jeg gør:

MVH

Lene

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-02-05 17:18

> Jeg har lidt problemer med adobe photoshop.
>
> Jeg har et billede med nogle meget røde øjne på.
>
> MVH
>
> Lene

En google giver over 40.000 hits.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=remove+red+eyes+in+photoshop&meta=

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

www.google.com is your friend

Fra : Erik JP

Dato : 13-02-05 17:30

Brug en sort brush el. lign. Så du faktisk maler pupillen på.

--
Erik JP

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 13-02-05 18:31

Hej Lene,

"fjern røde øjne" er næst efter hvilket "kamera skal jeg købe" det oftes
forekommende spørgsmål.

Jeg har selv ledt efter en god løsning og udfra de mange tidligere angivne
bud er jeg ikke i tvivl. Automatik kan ikke anbefales, med mindre dit
billede er egnet til automatisk fjernelse/ændring, det skal i hvert enkelt
tilfælde afprøves, derfor er det nemst at gøre det manuelt. Jeg kan anbefale
følgende procedure:

1. Zoom ind så begge øjne kan ses og er så store som muligt.
2. Marker øjnene (begge pupiller), med tryllestaven
Vælg tryllestav med indstililngen "Add to selection" og tolerance 50. Benyt
CRTL + D, til at sikre at intet er valgt og marker begge øjne. Ændre
eventuelt tolerancen hvis selektionen ikke er god nok (35 - 80)
3. Vælg "Image", "Adjustments", "Hue/saturations"
4. Vælg farven "Red"
5. Træk "Lightness" til -100, eller så meget som du finder rigtigt.

Resultatet ses med det samme. Ved kun at fjerne den røde kanals bidrag vil
eventuelt glimt i øjet blive bevaret.

Håber dette hjælper dig.

/Henrik

Fra : ain

Dato : 14-02-05 05:43

> [...]
> for sort.
> Der er 3 "skydere der hedder R. G. B. og de står alle sammen til

som sømanden sagde, der findes 100 måder at gøre det på..
brug marque tool og vælg fix size 10-15 px with og 10-15px height
mark øjnene (brug shift-tast).
i Image > Adjustment > Channel Mixer er der 3 slider, en for hver farve
sæt rød til 0%
sæt grøn til 50%
sæt blå til 50%
ok
voila...done
//ain

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-02-05 10:41

ain wrote:

> som sømanden sagde, der findes 100 måder at gøre det på..

Tja... det er nok ikke helt forkert, men det smarteste er vel, at
man helt undgår røde øjne, læs dette FAQ om emnet.
http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 14-02-05 20:15

> Tja... det er nok ikke helt forkert, men det smarteste er vel, at man helt
> undgår røde øjne, læs dette FAQ om emnet.
> http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

Helt enig ... men når man nu står med det "billige", lette, smarte og
kompakte kamera med indbygget blitz vil det da være dumt ikke at benytte
chancen og tage årets familiebillede. At det så er lidt forkert disponeret,
eller har lidt røde øjne kan jo klares i et godt redigeringsprogram og vupti
er fotografen's investering i det "dyre", lette, smarte og kompakte kamera
blevet retfærdiggjort Nogen skal så bare finde en grund til at benytte
timer (regnet i dage og månder) foran computeren med redigerings programmet
og nyhedsgrupper med total intetsigende information a'la dette indslag.

/Henrik