Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Har set et foto, sat sammen af flere 100 f~
Fra : Mads Madsen

Dato : 13-02-05 15:33

Hej

jeg har et par gange set noglo fotos, som består af mange andre små
fotos.

Det er som om et program har analyseret forskellige fotos for farve,
lysstyrke osv.

Man kan så vælge f.eks et portræt foto og lade programmet danne et nyt
portrætfoto ud af de mange hundrede små fotos.
Dette nye portrætfoto ligner til "forveksling" det orginale...sådan
lidt på afstand.

Det ser ret sjovt ud, og først når man kommer tæt på kan man se at
hvert enkelte (store) pixels er et mindre foto.

Er der nogen der kender noget til sådan et program, der kan
sammensætte et foto ud fra mange små fotos?

Mvh.
Mads

Fra : Emil

Dato : 13-02-05 18:09

On 13 Feb 2005 06:32:46 -0800, Mads Madsen wrote:

>Er der nogen der kender noget til sådan et program, der kan
>sammensætte et foto ud fra mange små fotos?

http://www.alhena-design.com/centarsia/download.shtml

Jeg har IKKE prøvet programmet.

m.v.h. Emil

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 13-02-05 18:28

> Er der nogen der kender noget til sådan et program, der kan
> sammensætte et foto ud fra mange små fotos?

Hej

Jeg har lavet nedenstående med Mosaic Creator

http://www.fotographi.dk/modvictoria3.htm

Det er to billedet smidt sammen, med mit mosaik billede øverst, og så lavet
mit layer gennemsigtigt...

Tjek evt. forskellige Mosaikprogrammer her

http://www.aolej.com/mosaic/compare.htm

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen