Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hurtigt CF-kort til Nikon D70
Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 13-02-05 09:28

Hvad gør I, når I skyder i RAW format med jeres Nikon D70? Bufferen
fyldes superhurtigt og har kun plads til tre NEF-billeder. Hvor meget
betyder hastigheden på CF-kortet? Og i den forbindelse: kan det betale
sig at investere i et "ultra" eller et "extreme" kort?

Her tænker jeg specielt på

SanDisk Ultra:

eller

SanDisk Extreme:

Kan det betale sig at investere de ekstra penge i et ultra eller
extreme kort? Bliver bufferen tømt signifikant hurtigere? Og hvilket
kort bruger I?

Esben

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-02-05 09:51

> Kan det betale sig at investere de ekstra penge i et ultra eller
> extreme kort? Bliver bufferen tømt signifikant hurtigere? Og hvilket
> kort bruger I?
>
> Esben

Google er din ven

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=D70+%2B+CF+kort&meta=group%3Ddk.fritid.foto

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 13-02-05 13:08

"Thomas Schreiber" <FJERNnews@schreiber.se> wrote in message

> Google er din ven
>
> http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=D70+%2B+CF+kort&meta=group%3Ddk.fritid.foto
>

> --
Jeg takker

Esben

Fra : Christian Grüner

Dato : 13-02-05 12:49

Min har nu godt nok plads til 4 meeen derudover ;)

Men grundet den hurtige buffer, så vil du ikke kunne mærke en markant
forskel... Der vel selvfølgelig være en forskel fra en langsomt til et
meget hurtigt kort.
En andne overvejelse man bør gøre sig, er at netop ultra II og extreme
serien er testet i alle ender og kanter, og kan holde til noget.

MVH Christian

Fra : michael bs

Dato : 13-02-05 13:01

"Christian Grüner" <wizprod@wizprodFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> En andne overvejelse man bør gøre sig, er at netop ultra II og extreme
> serien er testet i alle ender og kanter, og kan holde til noget.

har du et link til en test af disse kort..evt sammenlignende test?
mvh Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-02-05 13:11

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

--
Kind Regards,
Hans Kruse

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote in
message news:420f415f$0$33620$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-02-05 18:04

"Esben Kolind Laustrup (slet C1197)" <mail@C1197ezben.dk> skrev i en
meddelelse news:11082834390.271209898161853@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> Kan det betale sig at investere de ekstra penge i et ultra eller
> extreme kort? Bliver bufferen tømt signifikant hurtigere? Og hvilket

Jeg har rigtig gode erfaringer med SanDisk Ultra II kortene, billedet bliver
skrevet meget hurtigere til kortet og gør at du næsten får 5 rawbilleder i
en serie, noget du ikke kan med et non-ultraspeed-kort. Ellers har Hans
Kruse givet dig et glimrende link til, hvor meget det betyder.

MVH
Thomas

Fra : AS

Dato : 13-02-05 19:14

"Esben Kolind Laustrup (slet C1197)" <mail@C1197ezben.dk> wrote in message
> Kan det betale sig at investere de ekstra penge i et ultra eller
> extreme kort? Bliver bufferen tømt signifikant hurtigere? Og hvilket
> kort bruger I?

Jeg mener, ja. Jeg har noget ældre "standart" Sandisk kort 192, som jeg har
købt til min CP995 for muligvis 3 år siden. Der er væsentlig foskel i
forhold til Ultra II. Med D70 kan man skyde sædvanlige 4-5 frames RAW ad
gangen, derefter kan man ca. 1/s med UltraII. Med den ældre, har jeg lige
testet, når buffer er fyldt op, skal man vente llæææænge for næste skud. Jeg
har ikke målt præcis, men ingen tvivl om forskel.

Fra : Richard

Dato : 13-02-05 22:42

AS wrote:

> Jeg mener, ja. Jeg har noget ældre "standart" Sandisk kort 192, som jeg har
> købt til min CP995 for muligvis 3 år siden. Der er væsentlig foskel i
> forhold til Ultra II.

Ikke for at forsvare dem, men de alm. Sandisk "standard" CF-kort *er*
blevet en del hurtigere med årene, uden at navn eller produktmærkning er
ændret. Det fremgår bl.a. de testresultater fra c't, som Thomas S.' link
tidligere i tråden fører til

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-02-05 22:54

In article <420fc9ae$0$263$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Richard wrote:

> [...]
> blevet en del hurtigere med årene, uden at navn eller produktmærkning er
> ændret. Det fremgår bl.a. de testresultater fra c't, som Thomas S.' link

I gamle dage var Sandisk standard kort de absolut langsomste man kunne
købe. Ved ikke om det var et trick for at sælge Ultra kort, nemlig ved
at sørge for standard altid var langsommere, selv i langsomme kameraer.

Deres standardserie står ikke på min ønskeseddel.