Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Trange tider for rigtige amatører...
Fra : nyrup

Dato : 12-02-05 16:38

Hej.

Som så mange andre er jeg forlængst stået på det digitale overlyds tog. Jeg
har både et Canon Ixus 400 og et Nikon D70...
MEN... jeg kan nu stadig godt li' at fremkalde en film i ny og næ.
Dels er der charmen ved lysbilleder. Den lader sig ikke fornægte. Det er nu
noget ganske andet end at se billeder på datamat- og fjernsyns-skærm.
(Læg mærke til at jeg bevidst forsøger at undgå Anglo-Amerikanske
udtryk!!!!...)
Dels er fordelen ved mit F70-filmhus, at jeg med de samme objektiver i
tasken får mere vidvinkel.

MEN ak! - Bedst som jeg havde fundet den geniale
Tetenal-brusetablet-fremkalder (til C41) som har langtidsholdbarhed, så
stoppede Tetenal med at lave dem...
Nu ser jeg til min store forbavselse at Technikdirekt faktisk ikke har kemi
på deres hjemmeside mere!
I DK er det også ved at være en sjældenhed... Der er ikke mange rigtige
fotobutikker tilbage!
Ak... Ak...
Jeg skal lige love for det går stærkt med afviklingen...
Der er ikke meget håb for rigtige foto-amatører mere.

Jeg har et spørgsmål:
Er her nogen som kender til recepter på fremkaldere til farvenegativ film
(C41 processen?)
Det ender nok med at man selv må til at blande det hele på
grundstof-niveau...

Hilsen,
Nyrup

Fra : Ole

Dato : 12-02-05 18:38

nyrup wrote:

> [...]
> (C41 processen?)
> Det ender nok med at man selv må til at blande det hele på

Prøv at ringe til fotolsen, 66129707. Måske ligger han inde med noget.
Ellers er FOSS importør, de har en hjemmeside, søg....
Det er rasende dyrt at købe kemikalier hjem !

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Leif Elsborg

Dato : 12-02-05 20:16

snip

Hej

Jeg kan se at Brenner stadig kan levere C41 kemi

http://www.allesfoto.de/

Med venlig hilsen

Leif Elsborg
www.elsborg1.dk