Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Powershot G1 vs Powershot A75
Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-05 15:43

Hvis jeg kan få et brugt G1 (kostede sikkert 5-6k i 2000) for ca. samme
pris som et nyt A75, hvad skal jeg så vælge?

/David

Fra : [HCS] 4000

Dato : 12-02-05 16:05

Jeg ville vælge A75. Der er sket meget siden G1 kom på markedet.

--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-02-05 17:22

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
> Hvis jeg kan få et brugt G1 (kostede sikkert 5-6k i 2000) for ca. samme
> pris som et nyt A75, hvad skal jeg så vælge?
>
> /David

Afhængig af hvor mange penge du har, formoder et par tusinde, så ville jeg
nok se på et A510 eller A520 i den billige ende.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-05 17:40

Thomas Schreiber wrote:

> Afhængig af hvor mange penge du har, formoder et par tusinde, så ville jeg
> nok se på et A510 eller A520 i den billige ende.

Har også overvejet A510 (A75s efterfølger). Men på hvilke punkter er de
bedre end G1?

/David

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-02-05 18:08

> Har også overvejet A510 (A75s efterfølger). Men på hvilke punkter er de
> bedre end G1?
>
> /David

Ved jeg ikke, men er det ikke også underordnet? G1 er noget gammelt noget
efterhånden, og A510 er med Canons nyeste teknologi. Det er jo også
forskellige slags kamera. Men A510 kan sikkert meget mere end G1 kan. Jeg
ville købe et sprit nyt A510, frem for at 4-5 år gammelt G1.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-05 18:20

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> forskellige slags kamera. Men A510 kan sikkert meget mere end G1 kan. Jeg
> ville købe et sprit nyt A510, frem for at 4-5 år gammelt G1.

Hmm. Så vidt jeg kan se på specifikationerne er der ikke noget A510 kan
som G1 ikke kan. Og G1 har måske bedre optik? Den har desuden også
RAW-format og andre ting som A510 ikke har.

/David

Fra : Akasut

Dato : 12-02-05 17:53

> Hvis jeg kan få et brugt G1 (kostede sikkert 5-6k i 2000) for ca. samme
> pris som et nyt A75, hvad skal jeg så vælge?

Kostede over 8K i efteråret 2001...

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-05 18:59

David Rasmussen wrote:

> Hvis jeg kan få et brugt G1 (kostede sikkert 5-6k i 2000) for ca. samme
> pris som et nyt A75, hvad skal jeg så vælge?

Lad mig spørge på en anden måde: Hvor meget er et brugt G1 i god stand værd?

/David

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-02-05 19:08

> Lad mig spørge på en anden måde: Hvor meget er et brugt G1 i god stand
> værd?
>
> /David

Spørg i dk.marked.privat.foto i stedet. Denne gruppe er ikke til køb/salg,
prisvurderinger eller prisforspørgsler.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-02-05 20:36

David Rasmussen wrote:
> Hvis jeg kan få et brugt G1 (kostede sikkert 5-6k i 2000) for ca.
> samme pris som et nyt A75, hvad skal jeg så vælge?
> /David

Godt spørgsmål - G-modellerne er generelt "bedre" end A-modellerne bl.a. har
de mulighed for RAW og ekstern blitz m.m., som A-modellerne ikke har.

Men G1 er en noget gammel model, men med en opdateret firmware, så er det
sikkert et OK kamera.

A75 er så også på vej ud, men er alligevel noget nyere.....

Så det er et lidt svært spørgsmål - hvis vi havde snakke G3 i stedet - så
havde jeg helt klart sagt G3 - men kender ikke G1 nok til at vælge den.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk