Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket kamera til kr. 3.000?
Fra : Anders

Dato : 10-02-05 19:24

Det skal bruges på en 3 måneders rejse rundt i verden, så det der ligges
vægt på er at det skal tage gode billeder og have omkring 3X optisk zoom.

Hvilke vil I foreslå?

Mvh. Anders

Fra : Ohm & Volt

Dato : 10-02-05 19:58

Hej Anders ...

Jeg vil finde et Canon PowerShot A85 købe det til
omkring 2000,- Kr. ...

Se evt. på www.edbpriser.dk under Hardware - og
så ville jeg bruge resten af pengene til ekstra udstyr ..

God taske - genopladelige batterier - evt. mini
stativ og godt med memory kort ...

De sidste omkring 1000 Kr. skal nok f¨å ben at gå på

VIGTIGT find et kamera der som Canon A85 bruger
alm. AA batterier i genopladelig udgaver og ikke har
speciel batteripakke ...

Blot lidt ideer fra Mig ....

God rejse .... - sæt dig ind i kameraet inden du tager
af sted ... det er for sent når du skal til at
bruge det ....
--
Venlig hilsen / Best Regards

Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th. DK-9900 Frederikshavn
Hjemmeside: www.bangsbo-design.dk

Fra : Anders

Dato : 10-02-05 21:33

> Jeg vil finde et Canon PowerShot A85 købe det til
> omkring 2000,- Kr. ...

Så vidt jeg kan se er der lige kommet en afløser til det - A520. Så sku det
næsten være det.

Fra : Brian Lund

Dato : 10-02-05 21:37

> Det skal bruges på en 3 måneders rejse rundt i verden, så det der ligges
> vægt på er at det skal tage gode billeder og have omkring 3X optisk zoom.
>
> Hvilke vil I foreslå?

Canon Powershot A80, 85 eller 95!

Alt efter hvad du vælger/finder så husk at køb ekstra udstyr, CF kort, 2-3
sæt batterier og en lader!
Med 2100 mAh batterier kan jeg tage omkring 3-400 billeder med mit A75!

Brian

Fra : Anders

Dato : 10-02-05 22:59

> Canon Powershot A80, 85 eller 95!

Ok, hvordan er billedkvaliteten i forhold til de mindre kameraer som Ixus
40, Ixus 500 m.m.?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-02-05 23:08

Anders wrote:
> Ok, hvordan er billedkvaliteten i forhold til de mindre kameraer som
> Ixus 40, Ixus 500 m.m.?

Bedre - og du får flere muligheder for manuelle indstillinger og lign. -
altså et bedre kamera for færre penge - men til gengæld fylder de så lidt
mere.

Så man må overveje om man har mest brug for et lille æommevenligt Ixus, der
er OK på fuld auto - men ikke har de store kreative muligheder - eller
hellere vil have et A-xx, der fylder noget mere - men samtidig har en del
flere muligheder.

Jan

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-02-05 16:19

In article <420bdb36$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Jan Vestergaard wrote:

> Bedre - og du får flere muligheder for manuelle indstillinger og lign. -
> altså et bedre kamera for færre penge - men til gengæld fylder de så lidt
> mere.

Er du sikker ? IXUS 40 går ellers for at have fået en noget bedre optik,
og så har den samme processor som dSLR kameraerne.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-05 20:27

Povl H. Pedersen wrote:

> Er du sikker ? IXUS 40 går ellers for at have fået en noget bedre optik,
> og så har den samme processor som dSLR kameraerne.

Jeg har læst flere dårlige anmeldelser af Ixus 40s optik?

/David