Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AF eller hva - G2
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 10-02-05 18:40

Canon G2
Jeg prøver af og til at vænne mig til auto focus, men den svipser
ofte, fordi jeg tror at den har fokuseret, det kan måske være
fordi der er dårlig kontrast. Det lykkes stort set hver gang, med
at holde udløseren halvn nede. Er det en vanesag ?
Hvad er bedst ? hvad gør i ? bruger i mest AF?
mvh Ebbe

NB: AF virker godt nok, når jeg er tålmodig

Fra : michael bs

Dato : 10-02-05 18:49

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er bedst ? hvad gør i ? bruger i mest AF?
> mvh Ebbe
>
> NB: AF virker godt nok, når jeg er tålmodig

Hvis det ligner G3 bare en smule, så er AF nærmest ikke eksisterende i al
lav belysning. Det er noget skod.

mvh Michael

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 10-02-05 20:24

On Thu, 10 Feb 2005 18:49:03 +0100, "michael bs"
<michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
klip

>Hvis det ligner G3 bare en smule, så er AF nærmest ikke eksisterende i al
>lav belysning. Det er noget skod.
>
>mvh Michael

Det lyder ikke helt forkert i mine ører, det er som mig, en
gammel model, men fungerer stadig godt (også G2).
Jeg giver den en chance
mvh Ebbe

Fra : Per O.

Dato : 10-02-05 20:36

> [...]
> at holde udløseren halvn nede. Er det en vanesag ?
> Hvad er bedst ? hvad gør i ? bruger i mest AF?

Jeg har selv været velsignet med et G2 og dets eneste virkelige dårlige side
er en ubegribelig langsom autofokus, som netop i svagt lys totalt mister
forbindelsen med virkeligheden. Jeg kan dog ikke se at der er noget
alternativ til autofokus på G2, da den manuelle fokusindstilling er helt til
grin, og efter min mening ubrugelig til andet end at sikre sig at kameraet
står på uendeligt ved f.eks. natfotografering.
Når det så er sagt, så har jeg ellers været utrolig glad for mit G2, som jeg
stadig synes er et fremragende kamera, når vi ser bort fra ovennævnte, og
som de fleste af mine billeder på min hjemmeside er taget med.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : J. Jørgensen

Dato : 11-02-05 00:11

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til grin, og efter min mening ubrugelig til andet end at sikre sig at
> kameraet står på uendeligt ved f.eks. natfotografering.
???? Har du lagt mærke til at "uendeligt" er forskelligt alt efter hvormeget
du Zoom'
er - det betyder, at du i virkeligheden er helt ude på "herrens mark".!!

Hilsen
Jørgen

Fra : Per O.

Dato : 11-02-05 05:16

KLIP
> ???? Har du lagt mærke til at "uendeligt" er forskelligt alt efter
> hvormeget du Zoom'
> er - det betyder, at du i virkeligheden er helt ude på "herrens mark".!!

Jeg har kun brugt uendeligt i forbindelse med natfoto, og her fungerer det
fint uanset hvor meget jeg zoomer,

Per O.