Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billede: Lykketoft
Fra : Anders Lund

Dato : 10-02-05 18:34

Hej
Jeg fangede dette billede af Lykketoft, en af de første dage af valgkampen.
Er lidt ked af den udbrændte baggrund, men syntes stadig meget godt om det.
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=125712

Mvh
Anders Lund

Fra : Ole

Dato : 10-02-05 19:06

Anders Lund wrote:
> [...]
> Er lidt ked af den udbrændte baggrund, men syntes stadig meget godt om det.

Skidt med det udbrændte, men pælen lige bag ham. Kunne du få den væk, se
sååå.
Fogh bagved er rigtig fin (kompositorisk, mener jeg)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-02-05 21:54

"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> wrote in message
> [...]
valgkampen.
> Er lidt ked af den udbrændte baggrund, men syntes stadig meget godt om

Fint nok, men jeg kan nu ikke lade være med at præsentere mine billeder af
Lykketoft nogle få dage før valget, da han var Zoo samtidig med mig
(tilfældigt!).

Her er det bedste, synes jeg
http://www.pbase.com/hkruse/image/39615652/original
Et sødt billede af ham http://www.pbase.com/hkruse/image/39615651/original,
måske skal der nu gå mere tid til det.
Måske aner han, hvordan det vil gå?
http://www.pbase.com/hkruse/image/39615653/original

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-02-05 08:52

Hans Kruse wrote:

> Her er det bedste, synes jeg
> [...]

....og herefter må det være relevant at titulere dig som Paparazzi-Hans

I øvrigt kunne Lykketofte have haft god brug af disse billeder i
valgkampen - han er meget mere sympatisk afbilledet end stort set alle de
billeder, vi ellers har set af ham.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-02-05 15:02

> ...og herefter må det være relevant at titulere dig som Paparazzi-Hans

Hvor mange landskaber skal man tage for at slide den mærkat væk igen

> I øvrigt kunne Lykketofte have haft god brug af disse billeder i
> valgkampen - han er meget mere sympatisk afbilledet end stort set alle de
> billeder, vi ellers har set af ham.

Ja, jeg synes også billederne af ham generelt har været dårlige på den måde.
Det samme gælder fjernssynsfremtræden. Han gør sig desværre ikke rigtigt
godt i den sammenhæng. F.eks. ser han sjældent ind i kameraet. Det er synd
og selvom jeg ikke politisk er på hans hold, så er han en både vidende og
meget morsom mand i andre sammenhænge. Jeg har mødt ham privat en gang i et
mindre selskab.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-02-05 17:55

Hans Kruse wrote:

> Hvor mange landskaber skal man tage for at slide den mærkat væk igen

Mange ! <Stort Grin!>

> [...]
> er han en både vidende og meget morsom mand i andre sammenhænge. Jeg
> har mødt ham privat en gang i et mindre selskab.

I virkeligheden tror jeg faktisk oftest at folk taber noget, når de 'gør sig
til'. Bortset fra en yngre kvinde jeg kender, der vist er udstyret med et
modelgen (hun vrider sig på forunderlig vis i en lækker positur, blot hun
ser et kamera), er kunsten at få folk til /ikke/ at agere.
Jeg har leget lidt med optagelser af mennesker med en 300 mm, og det ser
faktisk ud til at jeg får bedre billeder. Man skal bare råbe så højt, hvis
man vil have motivet til at gøre et eller andet!
Jeg tror det var Max, der på et tidspunkt viste nogle fremragende
børnefotos, der var taget med 500 mm. Så store teler er måske slet ikke så
tossede til personfotografering. De er bare så tunge at slæbe rundt på.

vh
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-02-05 18:13

> Jeg tror det var Max, der på et tidspunkt viste nogle fremragende
> børnefotos, der var taget med 500 mm. Så store teler er måske slet ikke så
> tossede til personfotografering. De er bare så tunge at slæbe rundt på.

Jeg brugte min 300mm+1,4x extender til disse billeder (dvs. svarer til 672mm
i 35mm full frame). De er håndholdt med IS funktionen slået til. Jeg synes
også en lang tele ikke er så tosset til det formål. De er taget tværs over
løvegraven i zoo!

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-02-05 12:17

Hans Kruse wrote:

> [...]
> til 672mm i 35mm full frame). De er håndholdt med IS funktionen slået
> til. Jeg synes også en lang tele ikke er så tosset til det formål. De

Brugen af lange teler til personfotografering (som ikke er det samme som
portrætter) giver en god koncentration om motivet - og en helt anden
baggrund en f.eks. en 90mm giver selvom om man også kan styre
dybdeskarpheden der.

vh
Jan

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 11-02-05 16:58

On Fri, 11 Feb 2005 08:52:04 +0100, Jan Bøgh wrote:

> [...]
>
> I øvrigt kunne Lykketofte have haft god brug af disse billeder i
> valgkampen - han er meget mere sympatisk afbilledet end stort set alle de

Jeg vil give Jan ret i at Lykketoft kunne have brugt disse billeder i
valgkampen. De er gode og viser ham fra en lidt anden side. Især de 2
første er gode og han kunne have brugt dem med fordel.

Det er tydeligt at han ikke var klar over billederne blev taget og han
ikke har sat noget kunstigt ansigt til billederne.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard