Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjemmelavet baggrund
Fra : Thomas

Dato : 09-02-05 11:30

Hej alle,

Jeg har kigget på mulighederne for en hjemmelavet baggrund og er faldet over
denne fyrs genistreg.

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1025&message=10097321

Både billede og baggrund er så godt, at det er til at tude over.

Jeg har dog lidt svært ved at oversætte hans beskrivelser af materialerne
til danske forhold. Måske kan I hjælpe.

Hvad er det for et materiale (baggrundsstof) han anbefaler og hvilken type
maling kan man anvende?

Mvh.
Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-02-05 11:47

Thomas wrote:
> Både billede og baggrund er så godt, at det er til at tude over.

Nej, reflekserne i øjnene er totalt grimme.. :) men ellers ville det
sikkert være helt ok.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Lene Vang

Dato : 09-02-05 12:11

"Thomas" <ts@FJERNtschmidt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til danske forhold. Måske kan I hjælpe.
>
> Hvad er det for et materiale (baggrundsstof) han anbefaler og hvilken type

Jeg syntes at det ligner almindeligt nervøs velour. som kan købes i alle
mulige farver og variationen

hilsen Lene

Fra : Thomas

Dato : 09-02-05 12:31

"Lene Vang" <lenevang@sletmig.webspeed.dk> wrote in message

> Jeg syntes at det ligner almindeligt nervøs velour. som kan købes i alle
> mulige farver og variationen
>
> hilsen Lene

Det har jeg også tænkt på - dog skriver han "it is plain muslin, which is a
thin and lightweight material that I believe is used often for the inner
linings of sofas, chairs, beds, etc." - og jeg er også lidt bekymret for, om
nervøs velour vil give for meget genskin. Det er trods alt temmelig blankt i
overfladen.

Thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-05 15:22

Thomas <ts@FJERNtschmidt.dk> wrote:

> [...]
> nervøs velour vil give for meget genskin. Det er trods alt temmelig blankt i

Muslin er en vævemetode/bomuld. På dansk hedder det musselin, og det er
rigtigt, at det bruges til foer i f.eks uldne habitter. Lidt langt ude
kunne det være kapok, som er presset vat, men jeg tror, det er for
tungt(?)
M.

Fra : Steffen Holm

Dato : 09-02-05 14:37

"Thomas" <ts@FJERNtschmidt.dk> wrote:

> Jeg har dog lidt svært ved at oversætte hans beskrivelser af materialerne
> til danske forhold. Måske kan I hjælpe.

"Muslin" er ifølge Longmans Dictionary of English Language and Culture:
"A very fine thin cotton cloth, used (especially formerly) for light
dresses."

Det tyder altså på at være en meget tynd bomuldstype. Med så meget viden
burde en stofforretning kunne hjælpe dig resten af vejen...

--
Steffen Holm