Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb i Tyskland - kan det betale sig (Digit~
Fra : Liquid

Dato : 08-02-05 16:06

Hejsa,

Jeg er blevet hooked på et digital SLR kamera. Canon EOS 300D synes man kan
få til en ret god pris i Tyskland, eller er det bare mig?

Jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvor meget hukommelse kameraet har med til
den pris.

Er det et godt sted at handle? Erfaringer søges.

http://technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={DB694794-158E-47F9-A38C-6B32B08FCB91}&SESSIONID=231245244239&DS=1&TS=0804010297&type=focus&doctype=article&focus=565857&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

- Martin

Fra : Thomas

Dato : 08-02-05 16:28

"Liquid" <sync@liquid.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={DB694794-158E-47F9-A38C-6B32B08FCB91}&SESSIONID=231245244239&DS=1&TS=0804010297&type=focus&doctype=article&focus=565857&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

Du kan roligt handle i Tyskland - men besparelsen skal altså have en vis
størrelse. Hvis der bliver et eller andet med kameraet, kan det være lidt af
en bet at sende det retur til Tyskland med henblik på reparation. Problemet
er størst med parallelimport, hvor Canon DK muligvis ikke vil kendes ved
det.

Jeg har et kamera til rep. hos Danskdatasalg - og serviceniveauet lader
desværre en del tilbage at ønske. Så lige nu ville jeg ønske, at det var
købt i en fysisk butik... og ikke var parallelimport.

Det er dog en god pris du har fundet der, så jeg ville nok være fristet til
at tage chancen.

Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-02-05 20:31

> [...]
Problemet
> er størst med parallelimport, hvor Canon DK muligvis ikke vil kendes ved

Ja, du kan roligt købe i Tyskland. Ved reparation skal du IKKE sende den til
Tyskland. Der er service i DK hos PW Service i Rødovre. Jeg havde en 10D,
der var til service to gange under garanti uden vrøvl.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Leif Elsborg

Dato : 08-02-05 16:50

"Liquid" <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={DB694794-158E-47F9-A38C-6B32B08FCB91}&SESSIONID=231245244239&DS=1&TS=0804010297&type=focus&doctype=article&focus=565857&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

Hej Martin

Jeg har lige bestilt det samme kamera dog uden optik, går faktisk og venter
på det.

Der er ingen hukommelse med i prisen, det skal købes seperat

Leif Elsborg
www.elsborg1.dk
Leif@NOSPAMelsborg1.dk (husk fjern NOSPAM ved mail)

Fra : Liquid

Dato : 08-02-05 17:02

"Leif Elsborg" <leif@NOSPAMelsborg1.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Martin
>
> Jeg har lige bestilt det samme kamera dog uden optik, går faktisk og
> venter på det.
>
> Der er ingen hukommelse med i prisen, det skal købes seperat

Okay hvad måtte du give for for kameraet alene? Og hvor?

I stedet for at købe det kit jeg linker til ovenover har jeg tænkt på at
købe kameraet alene og så noget Sigma optik med en lavere blænde.

- Martin

Fra : Liquid

Dato : 08-02-05 17:27

> "Leif Elsborg" <leif@NOSPAMelsborg1.dk> skrev i en meddelelse

Evt. kan man jo køe et D70 til fordelagtive priser på
http://royalcamera.com/

Nogen der har erfaring med det sted? Og hvad med Told og Moms?

http://royalcamera.com/nid7061mewid.html

- Martin

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-02-05 17:54

Liquid wrote:
> [...]
> http://royalcamera.com/
>
> Nogen der har erfaring med det sted? Og hvad med Told og Moms?

HOLD DIG LANGT FRA ROYAL!!!

Læs evt. denne tråd:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1020&message=12155887

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Tommy Jensen

Dato : 08-02-05 18:00

On Tue, 08 Feb 2005 17:53:56 +0100, Thomas Schreiber
<nospam_news@schreiber_dot_.se> wrote:

>HOLD DIG LANGT FRA ROYAL!!!
>
>Læs evt. denne tråd:
>http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1020&message=12155887

Og kig her: http://www.resellerratings.com/seller1895.html

MVH Tommmy
MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Fra : Liquid

Dato : 08-02-05 18:09

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Og kig her: http://www.resellerratings.com/seller1895.html

Tak det kan jeg godt se er noget møg. Jeg tror jeg holder mig til at købe
det i Tyskland. Indtil videre er 699? for et EOS 300D m. 18-55 optik det
billigste jeg kan finde.

Det er mit første Digital SLR kamera og jeg skal udelukkende bruge det til
at lære at fotografere.

- Martin

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-02-05 18:13

> [...]
> billigste jeg kan finde.
>
> Det er mit første Digital SLR kamera og jeg skal udelukkende bruge det til

Måske du skulle vente en måned. Der er PMA om nogle uger, og der kommer
nok en 350D. Så falder 300D yderligere i pris. Jeg ville dog vælge et
Nikon D70 i stedet. Du får meget mere kamera for pengene. Du kan få et
sæt med et lige godt/dårligt objektiv som det canon 18-55 for ca. 6½K.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Liquid

Dato : 08-02-05 18:17

"Thomas Schreiber" <nospam_news@schreiber_dot_.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nikon D70 i stedet. Du får meget mere kamera for pengene. Du kan få et sæt
> med et lige godt/dårligt objektiv som det canon 18-55 for ca. 6½K.

PMA? Produktskifte?

Er det f.eks dette D70 du mener?

http://technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={DB694794-158E-47F9-A38C-6B32B08FCB91}&SESSIONID=229215246217&DS=1&TS=0806151499&type=focus&doctype=article&focus=614920&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

- Martin

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-02-05 18:25

> [...]
>
> http://technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={DB694794-158E-47F9-A38C-6B32B08FCB91}&SESSIONID=229215246217&DS=1&TS=0806151499&type=focus&doctype=article&focus=614920&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

Dette sæt: http://tinyurl.com/47ge4

PMA er en slags messe hvor alt det foto isenkram bliver fremvist. LÆs
evt. mere om PMA her http://pma2005.pmai.org/ og her
http://www.dpreview.com/articles/pma2005/

Der er allerede kommet en del nye modeller.

D70 er en helt anden klasse end 300D. De ekstra penge er givet godt ud
efter min mening. Havde selv overvejet at købe et D70, men købte et Fuji
S3pro i stedet.

En anden ting du lige skal overveje, er hvordan kameraet føles i
hænderne. Havde første bestilt et Canon 20D, udelukkende fordi det har
nogle meget gode specs. Men det viste sig at jeg fik krampe af at holde
det. Nikon er meget bedre til mig, men det er smag og behag. Jeg tror du
bliver skuffet med et 300D. Det er MEGET plastikagtig imho.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-02-05 20:48

> D70 er en helt anden klasse end 300D. De ekstra penge er givet godt ud
> efter min mening. Havde selv overvejet at købe et D70, men købte et Fuji
> S3pro i stedet.

Det ser ud til at S3pro må være et lidt irriterende bekendtskab
http://www.bythom.com/fujis3review.htm

> [...]
> hænderne. Havde første bestilt et Canon 20D, udelukkende fordi det har
> nogle meget gode specs. Men det viste sig at jeg fik krampe af at holde

For dem, der har megahænder, så kan man købe et batterigreb.

Nikon er meget bedre til mig, men det er smag og behag. Jeg tror du
> bliver skuffet med et 300D. Det er MEGET plastikagtig imho.

Det er ikke noget problem. 300D er meget robust og holdbar, men man skal
spørge sig selv om hastigheden er god nok til det brug man har. Hvis man
ikke skal skyde fugle i raw format, så har den god hastighed til de fleste
ting. Dog skal man have ne 20D i denne klasse, hvis hastigheden skal være i
top. Ellers er der bare at spytte i kassen og gå i pro-klassen, som f.eks.
Canons 1D mk II eller Nikons pro kameraer. Men det er vist ikke lige det,
der er spørgsmålet her

Men som nybegynder (som det kunne ud som du er: Liquid) eller afhængig af
dine Liquide midler , så prøv at gøre dig nogle forestillinger om dine
behov og køb noget ikke for dyrt. Hvis interessen og evnerne følger med, så
sælg det og køb noget bedre. Du kan også bestemme dig for et system (Canon,
Nikon, Pentax, K-M, etc.) og så købe nogle gode objektiver, som tiden går.
Så kan du senere skifte hus. Men alt dette må komme hen ad vejen, med mindre
du har penge nok eller er ligeglad, eller bare gerne vil prale med noget
fedt udstyr

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-02-05 19:13

Hans Kruse wrote:

> Det ser ud til at S3pro må være et lidt irriterende bekendtskab
> http://www.bythom.com/fujis3review.htm

Er det dette, du tænker på?
" It's only when you get to the pro bodies that the S3 Pro starts to suffer
in comparisons, though even then its image quality holds up quite well. "

Det, jeg læser, er, at en vigtig indsigelse er evnen til at fyre en håndfuld
billeder af og skrive dem til kortet. Personlig er jeg flintrende ligeglad -
og i øvrigt skulle alle mellemformatkameraer, for ikke at tale om
storformat, jo diskes pga. af dette.
Det, jeg læser (salvle, savle) er at det slår alt, hvad der ligner prosumer
(incl dit 20D.), når det handler om billedkvalitet.
Jeg kunne let fristes til at skifte mit D70 ud til Fujien - netop fordi det
vægter præcis det, /jeg/ ville lægge vægt på (for mig er det mest ærgerlige
at det ikke har i-TTL, der IMHO er uovertruffen).

> For dem, der har megahænder, så kan man købe et batterigreb.

Interessant og tung løsning.

> Nikon er meget bedre til mig, men det er smag og behag. Jeg tror du
>
> Det er ikke noget problem. 300D er meget robust og holdbar, men man

Det er et grimt og discountagtigt kamera (stadig IMO).

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-02-05 20:57

> [...]
ærgerlige
> at det ikke har i-TTL, der IMHO er uovertruffen).

Jeg så på negatives og what Fuji needs to fix og "If you shoot only raw
files and need a responsive camera, you'll probably be in the "hate it"
camp."

Se også her, hvor fordelen ved S3pro sensoren stort set er væk, når man
sammenligner raw format.
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/s3-pro.shtml

Mht. opløsning så er det en 6mp sensor, der bliver interpoleret op til 12mp.
Det er samme metode, som med S2pro, som sammenlignet med Nikon D100 havde en
anelse mere opløsning, men mindre end 20D.

Så hvis jeg læser dette og sammenligner med 20D, så ser jeg ikke noget, der
ville få mig til at savle. 20D har højere opløsning er meget bedre
hastighed. Men jeg er heller ikke i tvivl om at hvis man kun bruger jpg så
er S3pro 20D overlegen. I raw format forsvinder denne fordel stort set. Men
det er jo en lidt teoretisk sammenligning, da jeg har en masse Canon glas.
Jeg så faktisk på S2pro i sin tid før jeg købte min 10D er var da meget i
tvivl om ikke det skulle være den, men objektiverne til Canon var mere
appellerende. Men uden tvivl er S3pro da et kamera man kan få meget glæde af
så længe man holder sig indenfor dets begrænsninger. Til landskaber vil nok
være den optimale brug af dette kamera.

Men jeg synes det er rigtigt godt at der er konkurrence, men hvis jeg havde
Nikon objektiver er jeg ikke sikker på at jeg ville S3pro over D70!! Men lad
os se nogle flere reviews.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Tommy Jensen

Dato : 08-02-05 18:23

On Tue, 8 Feb 2005 18:08:37 +0100, "Liquid" <sync@liquid.dk> wrote:

> [...]
>det i Tyskland. Indtil videre er 699? for et EOS 300D m. 18-55 optik det

Hmm er de 699 incl forsendelse? Prisen svarer til ca 5.250 DKR, se her

http://www.alfoto.dk/netshop.asp?action=showproduct&prodID=56&statuscode=edbpriser

Jeg kender ikke alfoto så jeg ved ikke om de er noget værd men jeg
ville da hellere bestille hos en dansk forhandler når prisforskellen
kun er maks 750 DKR.

Fra : Leif Elsborg

Dato : 08-02-05 17:50

> [...]
>
> I stedet for at købe det kit jeg linker til ovenover har jeg tænkt på at
> købe kameraet alene og så noget Sigma optik med en lavere blænde.

Hej Igen

Et 300 D hus kostede 629 euro hos technikdirect

Dertil kommer porto på 20 euro

Prisen er faldet i den senere til, det plejer og betyde at Canon har en ny
model på trapperne, jeg kan se på flere udenlandske netforretninger at Canon
giver 100 Euro retur når man køber deres kit med ekstra batterigreb.

Fra : Ole

Dato : 08-02-05 21:41

Liquid wrote:
> [...]
>
> http://technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={DB694794-158E-47F9-A38C-6B32B08FCB91}&SESSIONID=231245244239&DS=1&TS=0804010297&type=focus&doctype=article&focus=565857&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

Som jeg bedst kan regne det ud, koster eks. en D 70 m. korte kit-obj. 80
kr. mindre hos technikdirekt end hos dansk lagersalg (eng. man.) fragt
includeret.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Liquid

Dato : 08-02-05 22:43

"Ole" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Liquid wrote:
> Som jeg bedst kan regne det ud, koster eks. en D 70 m. korte kit-obj. 80
> kr. mindre hos technikdirekt end hos dansk lagersalg (eng. man.) fragt
> includeret.

Okay der var godt nok ikke meget at sparre så.

Nu kiggede jeg lige på dba.dk og der ligger et EOS 300D til 4800,- brugt med
et 18-55 objektiv. Hvad er jeres meninger om de priser?

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?RubrikId=20220&Fritekst=300d&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&RegionId=0&Forhandler=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&SektionId=0&PrisTil=9999999&PrisFra=0

Fra : Povl

Dato : 09-02-05 00:51

Liquid wrote:

> [...]
>
> http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?RubrikId=20220&Fritekst=300d&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&RegionId=0&Forhandler=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&SektionId=0&PrisTil=9999999&PrisFra=0

Inkl. forsendelse kan det hos Technikdirekt.de fås for 5.285,66 danske
kroner. Så brugtprisen virker for høj - og sådan er det desværre for de
fleste brugtpriser på elektronik.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-02-05 08:14

Povl wrote:
> Inkl. forsendelse kan det hos Technikdirekt.de fås for 5.285,66 danske
> kroner. Så brugtprisen virker for høj - og sådan er det desværre for de
> fleste brugtpriser på elektronik.

Det er nærmere sælgerne der ikke er realistiske. Elektronik falder i
værdi for hvert sekund. Det er ikke unormalt at se et D70 m. 18-70 kit
til 12000 i dba. Et nyt koster under 9K

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Liquid

Dato : 09-02-05 08:52

> Det er nærmere sælgerne der ikke er realistiske. Elektronik falder i værdi
> for hvert sekund. Det er ikke unormalt at se et D70 m. 18-70 kit til 12000
> i dba. Et nyt koster under 9K

Tak for jeres input. Jeg er efterhånden nået så langt at valget enten står
mellem et brugt EOS 300D eller et nyt D70 fra Techdirect.

Hvad vil i mene en passende brugtpris på et EOS 300D med 18-55 optik skal
være? Såfremt det self. er i god stand.

- Martin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-02-05 08:54

Liquid wrote:
> Hvad vil i mene en passende brugtpris på et EOS 300D med 18-55 optik skal
> være? Såfremt det self. er i god stand.

ca. 3500-5000,- alt efter stand.

Mit eget ville nok koste 3500 hvis jeg skulle sælge det, det er ret
slidt

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-02-05 09:05

> Hvad vil i mene en passende brugtpris på et EOS 300D med 18-55 optik skal
> være? Såfremt det self. er i god stand.
>
> - Martin

Jeg synes du skal gå ned i din lokale fotobutik, og spørge om du må se
et 300D med fingrene. Godt nok er det et dSLR, men det er det billigste
af dem alle, det er meget plastikagtig, så du får hvad du betaler for.
Jeg tror du bliver skuffet

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber