Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udskriving med Canon PIXMA iP4000
Fra : KNL DtP

Dato : 07-02-05 22:49

Hej.

Har lige fået subj. ind af døren, og har været igang med at teste lidt.

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg indstiller printer driveren korrekt, så
jeg får det bedste resultat - og er derfor interesseret i at høre, hvordan
andre brugere presser det bedste ud af såvel papir som blæk.

Jeg købte noget 'Canon Photo Paper Pro PR-101' (den med cykelrytteren) -
hvilke settings anvender I ved udskrift fra Photoshop? Mine billeder ligger
alle i Adobe RGB 1998-farverummet.

Desværre leverer Canon ikke profiler til deres papir, som Ilford gør det. Der
er dog blevet installeret nogle nye ICC-profiler, som jeg dog ikke ved hvad
matcher:

www.knl-dtp.dk/temp/print1.jpg

Gode råd i hjemme-printer-branchen modtaget gerne :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-05 00:26

In article <4207e25c$0$13731$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, KNL DtP wrote:
> [...]
> andre brugere presser det bedste ud af såvel papir som blæk.
>
> Gode råd i hjemme-printer-branchen modtaget gerne :)

Scanner + IT-8 + ProfilePrism hvis det skal være i den billige ende.
Så er det bare at slå al farvekorrektion fra i printerdriveren. Min
epson har så med kopiblæk og billigt Ilford Fantasia et gamut der er 20-25%
større end på onlinefremkaldelser. Og det rammer rigtigt.

Der er intet der slår en kalibrering.

Ellers så er det bare at printe ud (vist nok til sRGB) og med den
printerprofil der passer til papiret. Jeg må desværre ikke - jvf
producenten af softwaren, forære profiler væk - men jura gruppen mener
ikke man kan begrænse anvendelsen af output af software overfor slutbruger.
Så jeg kunne måske overtales til at prøve det en af dagene - Kræver
lige du printer et test targit i ca. A5 og sender til mig.

Fra : KNL DtP

Dato : 08-02-05 14:49

> Scanner + IT-8 + ProfilePrism hvis det skal være i den billige ende.

Okay.

> Så er det bare at slå al farvekorrektion fra i printerdriveren.

Ja, jeg synes nemlig det nemt kan blive lidt avanceret, for hvis både
Photoshop og printeren vil ind og korrigere, så kan udfaldet da nemt blive
lidt mystisk.

> Min
> epson har så med kopiblæk og billigt Ilford Fantasia et gamut der er 20-25%
> større end på onlinefremkaldelser. Og det rammer rigtigt.

Jeg købte også noget Ilford Smooth Pearl Paper, og hentede ICC-profilen fra
www.ilford.com og fulgte deres anvisninger. Her er matchen meget tæt på
perfekt. Farverummet er, som du skriver, betydeligt større end ved
fotohandleren. Synes specielt at grøn nu har mulighed for at blive rigtigt dyb
og giftig.

> Så jeg kunne måske overtales til at prøve det en af dagene - Kræver
> lige du printer et test targit i ca. A5 og sender til mig.

Jamen det vil jeg da gerne forsøge at overtale dig til : ) Har du et link til
IT-8 arket eller kan man bruge en af disse:
http://www.cgsusa.com/support/downloads/

Jeg siger mange tak for hjælpen.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-05 19:24

In article <4208c345$0$22700$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, KNL DtP wrote:
> Jamen det vil jeg da gerne forsøge at overtale dig til : ) Har du et link til
> IT-8 arket eller kan man bruge en af disse:

Det er et andet testbillede. Jeg kan sende det til dig hvis du sender mig
en e-mail adresse med lidt plads. Send mig en mail på nospam@my.terminal.dk