Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
NiMH batterier fremfor lithium-ion?
Fra : Kristian

Dato : 07-02-05 21:51

Hej

Tænker på at købe det nye Canon 520 som bruger NiMH batterier i stedet for
lithium-ion. Skal de så aflades fuldstændigt inden man oplader, i modsætning
til lithium?

For så er det måske ikke så hensigtmæssigt alligevel!

Hvilke erfaringer har i jer som bruger NiMH AA batterier til kameraerne?

Kristian

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-02-05 22:11

"Kristian" <kristianSLETdalby@hotmail.com> wrote in message

> Hvilke erfaringer har i jer som bruger NiMH AA batterier til kameraerne?

De er billige og robuste. De har stor kapacitet. prisen ligger for 2300mAh
omkring 25kr for god kvalitet. Min erfaring er en levetid på 2-3år. Køb en
god lader, der evt osse kan køre på 12V i bilen

Bo //

Fra : Brian Lund

Dato : 07-02-05 22:39

> [...]
>
> For så er det måske ikke så hensigtmæssigt alligevel!
>
> Hvilke erfaringer har i jer som bruger NiMH AA batterier til kameraerne?

Jeg bruger NiMH batterier, jeg lader dem blot op når kameraet ikke vil mere
på dét sæt...
Jeg har ikke haft problemer med at batterierne har mistet kapacitet endnu.
(Powershot A75)

Brian

Fra : Erik P.

Dato : 08-02-05 20:27

"Kristian" <kristianSLETdalby@hotmail.com> wrote in message news:<4207d499$0$22685$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]
>
> For så er det måske ikke så hensigtmæssigt alligevel!
>
> Hvilke erfaringer har i jer som bruger NiMH AA batterier til kameraerne?

NiMH er rigeligt og på visse punkter bedre til formålet end Li-ion.

Du kan købe gode battereir mange steder og med en rigtig god lader
kommer du langt. På mine 2000 mAh tager jeg lidt over hundrede skud,
har skærmen tændt og ca. 1/4 m. blitz. Og så har jeg kun købt discount
opladelige. Laderen jeg har købt kan aflade da jeg har haft problemer
med "hukommelse" i batterierne og den gamle dårlige lader jeg havde.
Principielt set bør du dog aflade NiMh battereir fra tid til anden med
laderen for at få dem til at holde endnu længere.

NiMh bør holde til 500 ladninger men de gode kan man godt få 1000
ladninger ud af. Men det kommer også an på din lader. Så brug gerne
DKK 250 - 300 på en ordentlig lader i længden betaler det sig. Skyder
du også meget ude få laderen med adaptor for tænderen i bilen som
nævnt tidligere.

Fra : Aksel

Dato : 13-02-05 16:14

"Kristian" <kristianSLETdalby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> For så er det måske ikke så hensigtmæssigt alligevel!
>
> Hvilke erfaringer har i jer som bruger NiMH AA batterier til kameraerne?

Ni MH batterier er udmærkede, men de har en væsentlig ulempe som man skal
kende, de selvaflader, hvis du oplader et sæt er de næsten flade efter en
måned.

Hilsen Aksel