Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fototur til udlandet?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-02-05 20:18

Hej,

Hvordan er stemningen for en fototur til udlandet? Eksempelvis en lang
weekend til London eller lign. større by i EU. Evt. en by i Italien
eller Spanien.

Kunne være sjovt at tage på nørdetur i det store udland. Problemet er
måske bare, at hardcore fuglefreaks ikke vil finde mange spændende
pipfugle i London - formoder jeg

Men ellers? Nogen gode idéer til en destination? Havde tænkt på ultimo
marts eller primo/medio april måned.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-02-05 20:24

Thomas Schreiber wrote:

> Kunne være sjovt at tage på nørdetur i det store udland. Problemet er
> måske bare, at hardcore fuglefreaks ikke vil finde mange spændende
> pipfugle i London - formoder jeg

Der er nok en pæn stor flok tuberkuløse duer på Trefalgar Square...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-02-05 20:29

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Der er nok en pæn stor flok tuberkuløse duer på Trefalgar Square...

Og dit indlæg er relevent hvordan??

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : AS

Dato : 07-02-05 20:31

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Der er nok en pæn stor flok tuberkuløse duer på Trefalgar Square...

Længe siden har jeg været, så kunne der være rigtigt. Nu har jeg læst, at
der inført bøder for fordring, så er de næsten væk. Der skal checkes om det
er rigtigt; det stammer fra agenturen "en fyr har sagt"

Fra : michael bs

Dato : 07-02-05 20:54

Der er vist en der har barselsorlov..

Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-02-05 06:54

michael bs wrote:
> Der er vist en der har barselsorlov..
>
> Michael

Nej heldigvis!

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Peter Holm

Dato : 07-02-05 20:55

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> pipfugle i London - formoder jeg
>
> Men ellers? Nogen gode idéer til en destination? Havde tænkt på ultimo

Jeg kunne være klar på en fototur til Budapest, hvor vi sammen lejer studie,
pro modeller og stylister for et par dage.
Her er en liste med links til at starte med:
http://www.kmodels.com/Hungary-modeling-agencies-links1.htm
Flere af disse bureauer udlejer både studie, model og stylist til
overskuelige penge sammenlignet med danske priser.
Hvis jeg nu selv satte mig for at arrangere en sådan tur, hvor meget ville
interesserede amatører da være villige til at betale for en 3-4 dages tur
alt inklusive?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-02-05 06:56

Peter Holm wrote:
> [...]
> interesserede amatører da være villige til at betale for en 3-4 dages tur

Well. Jeg er ikke interesseret i at tage til et andet land, for at
stille mig ind i et fotostudie og tage billeder. Det skulle jo netop
være for at tage billeder af byen. Man kan lige så godt gøre det andet i
Danmark imho.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Peter Holm

Dato : 08-02-05 12:51

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> stille mig ind i et fotostudie og tage billeder. Det skulle jo netop
> være for at tage billeder af byen. Man kan lige så godt gøre det

jeg ville da også selv foretrække en kombination, hvor smukke Budapest
bruges som kulisse.
Ideen gik på at finde et prisbilligt fotoland med muligheder for diverse.

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-05 00:11

In article <4208546e$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> stille mig ind i et fotostudie og tage billeder. Det skulle jo netop
> være for at tage billeder af byen. Man kan lige så godt gøre det andet i

I Østeuropa skal du betale for det tøj de skal have på, herhjemme
skal du betale for at de tage det af

Det er ihvertfald sådan jeg forestiller mig det er i de lande der
angiveligt bidrager med mange skuespillerinder til det min kollega
kalder "Balkankanalen"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-02-05 21:51

In article <4207bed5$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> pipfugle i London - formoder jeg
>
> Men ellers? Nogen gode idéer til en destination? Havde tænkt på ultimo

I kan bare tage med mig til Barnaul, Rusland. Jeg er afsted i den
periode. Der skulle være nogle flotte bjerge m.m. derovre. Glæder
mig helt vildt.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-02-05 06:58

Povl H. Pedersen wrote:
> I kan bare tage med mig til Barnaul, Rusland. Jeg er afsted i den
> periode. Der skulle være nogle flotte bjerge m.m. derovre. Glæder
> mig helt vildt.

God ide, men det koster max 500kr alt inkl. for en returbillet til
London. Det er vel ikke engang nok til 20km i luften med Aeroflop

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-05 00:12

In article <420854d1$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> God ide, men det koster max 500kr alt inkl. for en returbillet til
> London. Det er vel ikke engang nok til 20km i luften med Aeroflop

Jo da. Du kommer retur Moskva for 2000 kr (+360 kr til visum + $30 til
indbydelse).

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-02-05 08:22

Povl H. Pedersen wrote:
> Jo da. Du kommer retur Moskva for 2000 kr (+360 kr til visum + $30 til
> indbydelse).

Hmmm... Det er en hel del billigere end jeg havde troet. Hvad mener du
med indbydelse iøvrigt?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-05 20:37

In article <4209ba10$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> Hmmm... Det er en hel del billigere end jeg havde troet. Hvad mener du
> med indbydelse iøvrigt?

Du kan ikke få visum til Rusland medmindre du har fået en indbydelse til
at tage derover. Enten en privat indbydelse (ret billig), en turistindbydelse
(typisk $30-$40 på Internet. 6-700 kr ved rejsebureau), eller en
forretningsinvitation. Det er vist for at få nogle penge fordelt ud i
landet. Når man har en sådan kan man få visum ved ambassaden.

Leveomkostningerne kan være ret lave i Rusland. Hotelværelser typisk omkring
100 kr pr nat og op udenfor Moskva. Inde i centrum ca. 350 kr og op.
Og byen er STOR. 9 mio indbyggere fylder lidt. London har kun 7.5 mio.

Har været på grupperejse derovre et par gange, og så kommer flybilletten ned
ned i ca. 16-1700 kr.

Forvent ikke mere end ca. 1:10 kan tale engelsk i Moskva. Og udenfor Moskva
et sted mellem 1:100 og 1:1000. Men det går alligevel.