Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på Canon 1000F
Fra : JS

Dato : 07-02-05 18:56

En bekendt har bedt mig om at undersøge lidt omkring hans kamera.
Det laver en sort streg hen over billederne. Photo-team mener at det er en
"synkronfejl", men de skal have 900 kr. for bare at diagnositicere fejlen.

Her kommer spørgsmålene:

Er der nogen der har erfaring med ovenstående fejl? Løsning?
Findes der evt. et sted i omegnen af Horsens-Skanderborg-Århus, der kan se
på den slags lidt billigere end ovenstående?
Hvis kameraet ikke kan laves overvejer han at anskaffe et digitalkamera. Han
har et objektiv til kameraet vist nok på 35-200. Kan det bruges på
eksempelvis canon EOS 10D? Hvad er sådan et objektiv værd, sådan ca.?

Håber på svar
Mvh. JS

Fra : den ægte fotomand

Dato : 07-02-05 19:42

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> En bekendt har bedt mig om at undersøge lidt omkring hans kamera.
> Det laver en sort streg hen over billederne. Photo-team mener at det er en
> "synkronfejl", men de skal have 900 kr. for bare at diagnositicere fejlen.

Hmmm, det er vel en fejl på langs. Eller sidder der noget på objektivet, er
det rent?

Vh Per

Fra : Ole

Dato : 07-02-05 22:28

JS wrote:
> En bekendt har bedt mig om at undersøge lidt omkring hans kamera.
> Det laver en sort streg hen over billederne. Photo-team mener at det er en
> "synkronfejl", men de skal have 900 kr. for bare at diagnositicere fejlen.

Er det en lodret streg og kun med blits?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Michael Holm

Dato : 08-02-05 00:38

JS wrote:
> [...]
> har et objektiv til kameraet vist nok på 35-200. Kan det bruges på
> eksempelvis canon EOS 10D? Hvad er sådan et objektiv værd, sådan ca.?

Det er en slidt lukker. Det kan muligvis fixes ved at fjerne det
oliespild der er på lukkeren. Åbn forsigtigt spejlet med fingeren, og
rens lukkerlamellerne med en vatpind med sprit på. Gør det samme på
bagsiden, med kameraet åben. FORSIGTIGT.

Så kan den et års tid igen.

--Michael

Fra : Langgaard

Dato : 07-02-05 20:11

> [...]

> "synkronfejl", men de skal have 900 kr. for bare at diagnositicere fejlen.

> Er der nogen der har erfaring med ovenstående fejl? Løsning?

Hej

Det er en fordel hvis vi lige ser et billede hvor fejlen er på, det vil være
en stor hjælp !

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.