Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digitalfremkaldelse- hvorhenne
Fra : chrsof

Dato : 06-02-05 18:11

Hej.

Jeg skal have fremkaldt mine digital billeder.

Jeg har aldrig fået fremkaldt nogle før, da jeg er ret ny i
"faget".

De skal være i 10x15

Jeg har læst lidt om det, men jeg bliver ret forvirret, da nogle
snakker om at de beskærer billederne så de ikke bliver 10x15.

Er der nogle forslag til hvor de ikke gør det og kvaliteten
selvfølgelig også er iorden.

mvh
Lene

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Tommy Jørgensen

Dato : 06-02-05 18:32

Hej!

Jeg har teste et par af de mest almindelig og nemme steder: Bilka/føtex og
Coop

Generelt synes de fleste at Kvickly's (www.digitalshoppen.dk) fremkaldelse
er den bedste, og jeg må give dem ret! Jeg sammenlignede billeder fra Bilka
og billeder fra Kvickly, og dem fra Bilka var enormt dårligt fremkaldt. Der
var store brune plamager i det der skulle være sort! Helt uacceptabelt synes
jeg!

Coop har den bedste kvalitet af de to, men de har også et problem. Ved deres
standard upload-program kan man vælge om man vil have sine billeder
"optimeret". Vælger man det, afbalancerer de farverne og øger mætheden, så
de fleste billeder kommer til at se bedre ud. Det er også meget fint,
medmindre man SELV har gjort det i forvejen! Har men selv fusket med sine
billeder, kan det helt ødelægge billedet hvis Coop pludselig piller ved det.
Problemet er så, at man i deres nye og smarte upload-program IKKE kan vælge
det fra (kan man iøvrigt heller ikke i deres standere i selve butikken)!
Derfor er man tvunget til at bruge deres gamle system som er ret tungt at
arbejde med, hvor man skal vælge hvert enkelt billede ét af gangen...

Men alligevel vil jeg varmt anbefale digitalshoppen.dk, da de altså laver de
bedste billeder til den billigste pris efter min mening.

Brug evt. programmet JPEGCrops (http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/) til at
klippe dine billeder til 10x15 cm formatet. Ellers bliver der skåret kanter
væk under fremkaldelsen, og det er ærgeligt hvis der bliver klippet et hoved
som kunne reddes

MVH Tommy

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 06-02-05 18:58

Tommy Jørgensen <tommyhj@hotmail.com> wrote:

> [...]
> enormt dårligt fremkaldt. Der var store brune plamager i det der
> skulle være sort! Helt uacceptabelt synes jeg!

Tak for tippet Tommy. Ved samme lejlighed kan jeg lige nævne at linket skal
være http://www.digitalshoppen.com/ - ikke .dk.

[snip]

> [...]
> til at bruge deres gamle system som er ret tungt at arbejde med, hvor
> man skal vælge hvert enkelt billede ét af gangen...

Jeg går ud fra, at du med deres gamle system mener DigitalShoppen Classic?

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-05 20:31

In article <cu5j2u$197f$1@news.cybercity.dk>, chrsof wrote:
> [...]
> snakker om at de beskærer billederne så de ikke bliver 10x15.
>
> Er der nogle forslag til hvor de ikke gør det og kvaliteten

Har selv brugt Pixum.com i Tyskland. Ca. samme priser som herhjemme,
og man kan slå deres efterbehandling fra. man betaler for den smalle
led, og den lange kan være op til næsten 1.7 gange længere. (16:9
format).

Man skal IKKE sende billeder ind i over 300 DPI hverken her eller
hos Føtex/Bilka. Der anvendes en elendig algoritme til downsampling,
så det USM man har lavet går fløjten. Scanning viser også, at de
båder her og hos Føtex/Bilka printer i 300 dpi.

Mine print hos Føtex/Bilka har et grønt skær, men deres papir/blæk
har et lidt større gamut (farveområde) end Pixum.

Min Epson RX500 på billigt papir har ca. 25% større gamut (farveområde)
end begge ovenstående online firmaer. Så hjemmeprint er bedst, og
dyrest ved små billeder. Men online skulle holde længere.

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-02-05 21:15

> Hej.

Jamen davs!

> Jeg skal have fremkaldt mine digital billeder.

Lyder fornuftigt

> Jeg har aldrig fået fremkaldt nogle før, da jeg er ret ny i
> "faget".
>
> De skal være i 10x15

OK

> Jeg har læst lidt om det, men jeg bliver ret forvirret, da nogle
> snakker om at de beskærer billederne så de ikke bliver 10x15.

Træls.

> Er der nogle forslag til hvor de ikke gør det og kvaliteten
> selvfølgelig også er iorden.

Det nemmeste sted jeg har prøvet er www.phototeam.dk. Deres upload-proces
virker rigtig godt. Hvis man vil ha' 10x15 format, skrives det blot i
bemærkningsfeltet. Kvaliteten af fremkaldelsen er virkelig god! Jeg har også
prøvet www.inter-photo.dk, samt Photo Care, men deres upload-systemes kan
slet ikke følge med. Prisen er sikkert også rimelig..

MVH
Kent Glerup

Fra : Christian Grüner

Dato : 07-02-05 09:49

Billedbutikken.dk

Meget hurtige og meget flotte prints.. og villige til at lave det om,
såfremt man ikke er tilfreds. Og det går hurtigt, samt priserne er mget
overkommelige.

MVH Christian

Fra : Ole Helms

Dato : 07-02-05 18:22

On Sun, 6 Feb 2005 17:10:54 +0000 (UTC), chrsof@chrsof.com (chrsof)
skrev:

>Jeg skal have fremkaldt mine digital billeder.

Du kan evt. orientere dig lidt på http://digifotopriser.dk/
Kvaliteten er jo så en anden sag. Jeg har været meget tilfreds med
Billedbutikken og Japan Photo, lidt mindre med DigitalShoppen.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-02-05 21:27

Jeg kan varmt anbefale Phototeam.dk

Dem har jeg gode erfaringer med og jeg synes også kvaliteten er god.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-05 01:14

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg kan varmt anbefale Phototeam.dk
>
> Dem har jeg gode erfaringer med og jeg synes også kvaliteten er god.
>
> --
> Mvh.
> Henrik

Phototeam Digital Fremkaldelse kræver desværre at du anvender Microsoft
Internet Explorer version 6 eller højere som browser.
Øv for os der bruger Mozilla.

Mvh Alf